Auteur Topic: Lintje  (9297 keer gelezen)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Lintje
Gepost op: 26 april 2011 – 16:10:55
Zo'n bloemetje in het knoopsgat is leuk en aardig, maar als je daadwerkelijk iets gepresteerd hebt in de maatschappij dan zit daar natuurlijk een lintje. Nu kan ik daar zelf iets schrijven, maar ik ben te lui: http://nl.wikipedia.org/wiki/Knoopsgatversiering









Stoer doen over jouw onderscheidingen, plaatjes plaatsen van personen met zo'n dingetje op hun revers, doe het in dit topic.





cyka blyat

Edgar

  • Gebruiker
  • Berichten: 563
    • Bekijk profiel
Re: Lintje
Reactie #1 Gepost op: 26 april 2011 – 16:39:44
(...) maar als je daadwerkelijk iets gepresteerd hebt in de maatschappij (...)

Dat presteren is maar net hoe je het bekijkt. Je moet worden voorgedragen. Een aantal jaren in een of ander bestuur (van een sportvereniging) of vrijwilligerswerk is vaak al (meer dan) voldoende om in aanmerking te komen voor een lintje. Maar dat terzijde.

(...) dan zit daar natuurlijk een lintje.

Behalve als je republikein bent en je vriendelijk bedankt voor zo'n lintje.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Charlie

  • Gast
Re: Lintje
Reactie #2 Gepost op: 26 april 2011 – 19:56:53
(...) maar als je daadwerkelijk iets gepresteerd hebt in de maatschappij (...)

Dat is wel grappig, ik ken namelijk iemand bij de JOVD die onderscheidingen c.q. lintjes op internet besteld en vervolgens op zijn pak draagt. Ik zag laatst een foto van deze persoon tijdens een 'gala' waarbij hij verschillende medailles had opgespeld.

Erg triest eigenlijk.
Laatst bewerkt op: 27 april 2011 – 09:56:27 door Charlie

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Lintje
Reactie #3 Gepost op: 26 april 2011 – 20:17:28
Erg triest eigenlijk.

Zielig inderdaad.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Lintje
Reactie #4 Gepost op: 27 april 2011 – 01:16:55
Behalve als je republikein bent en je vriendelijk bedankt voor zo'n lintje.
Hetgeen ik dan ook zou doen, hoe vaak ik ook van tevoren gepolsd zal worden...

Maar waarom je een lintje zou willen hebben, heb ik nooit begrepen; je doet dingen omdat je die, om welke reden dan ook, de moeite waard vindt, en een waardering in de vorm van zo'n lintje zou nooit een van die redenen (moeten) zijn, dunkt me.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Lintje
Reactie #5 Gepost op: 27 april 2011 – 09:52:38
besteld

Erg triest eigenlijk.

Ja, vind ik ook.

Charlie

  • Gast
Re: Lintje
Reactie #6 Gepost op: 27 april 2011 – 09:53:52
Maar waarom je een lintje zou willen hebben, heb ik nooit begrepen; je doet dingen omdat je die, om welke reden dan ook, de moeite waard vindt, en een waardering in de vorm van zo'n lintje zou nooit een van die redenen (moeten) zijn, dunkt me.

Dat is waar, maar erkenning is soms ook prettig. Een lintje geeft deze erkenning, al moet het inderdaad niet de reden zijn dat je iets onderneemt. Het is overigens wel betreurenswaardig dat men al vrij snel een lintje kan bemachtigen voor iets wat eigenlijk helemaal niet zo bijzonder is. Maargoed, dat blijf je hebben, net zoals sommige families zijn geadeld doordat ze de 'persoonlijke' schatkist van Koning Willem I en II hebben gespekt.

Ja, vind ik ook.

Whoops.  :oops:
Laatst bewerkt op: 27 april 2011 – 09:55:29 door Charlie

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Lintje
Reactie #7 Gepost op: 27 april 2011 – 09:55:26
Maargoed, dat blij je hebben

Whoops.  :oops:

Oké, ik hou al op.

Charlie

  • Gast
Re: Lintje
Reactie #8 Gepost op: 27 april 2011 – 09:55:57
Jaja, ik had het al aangepast. Niet zo snel jij! :P

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Lintje
Reactie #9 Gepost op: 27 april 2011 – 09:59:50
Je bent nog niet klaar.


Maar on-topic: lintjes zijn voor meisjes. En paarden.

Mediaman

  • Gast
Re: Lintje
Reactie #10 Gepost op: 27 april 2011 – 10:05:42
Wat zijn/betekenen de lintjes die de Italianen dragen in de foto's en is een close-up van?

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Lintje
Reactie #11 Gepost op: 27 april 2011 – 10:19:07
...maar als je daadwerkelijk iets gepresteerd hebt in de maatschappij dan zit daar natuurlijk een lintje.
Zoals aanvoerder zijn van een verliezende WK-finalist? Uiteraard gewoon een voorbeeld.

Er zijn miljoenen mensen die hun werk goed uitvoeren. Toch wordt de ene "Koninklijk gewaardeerd" en de ander niet. Beiden zijn het geen buitengewone verdiensten. Hetzelfde geldt voor afzwaaiende kamerleden.

Charlie

  • Gast
Re: Lintje
Reactie #12 Gepost op: 27 april 2011 – 11:16:37
(...) Hetzelfde geldt voor afzwaaiende kamerleden.

Kamerleden kan ik nog wel inkomen, maar een aanvoerder binnen de voetballerij... nee.

HenkieVV

  • Gebruiker
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Re: Lintje
Reactie #13 Gepost op: 27 april 2011 – 11:20:49
Zoals aanvoerder zijn van een verliezende WK-finalist? Uiteraard gewoon een voorbeeld.

Er zijn miljoenen mensen die hun werk goed uitvoeren. Toch wordt de ene "Koninklijk gewaardeerd" en de ander niet. Beiden zijn het geen buitengewone verdiensten. Hetzelfde geldt voor afzwaaiende kamerleden.

Nou zit er een fiks gat tussen "goed je werk doen" en een WK-finale halen. Het is niet als of je kan zeggen dat iedere voetballer die nooit in een WK-finale heeft gespeeld gewoon te lui was om even echt zijn best te doen.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Lintje
Reactie #14 Gepost op: 27 april 2011 – 11:26:40
Ik vind het an sich wel een goed idee om mensen die een buitengewone dienst aan de samenleving hebben geleverd te honoreren. Met een lintje, een fles wijn, een bos bloemen, weet ik veel. Eventjes in het zonnetje zetten. Dat gelazer met ex-politici die lid worden van de ene Orde na de andere slaat nergens op en riekt naar old boys.