Auteur Topic: Broeken  (493900 keer gelezen)

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1530 Gepost op: 04 december 2011 - 13:02:53
Dan Sartoria Tramarossa eens proberen.
Geweldige fit,slank en prachtige afwerking.

Ik heb er pas een gekocht (5-pocket model, lichtgrijs met rode stiksel-accenten), moet nog even op maat. Wel mooie broeken inderdaad, hoewel ik meestal na een paar keer dragen pas een oordeel vel.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1531 Gepost op: 04 december 2011 - 13:14:18
Ga je veel plezier aan beleven.

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1532 Gepost op: 11 december 2011 - 11:24:45
Iemand ervaring met de broeken van Barba, Jomud? Fit and sizing?
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1533 Gepost op: 31 december 2011 - 14:06:05
Zit in RL tegenwoordig een beetje fit, DJ?

Goed, Ralph Lauren dus.
De broek die getoond wordt heeft een 'preppy fit'. Bepaalt u zelf maar wat daaronder verstaan mag worden. Wat mij betreft betekent het dat we te maken hebben met een klassieke broek met een vlot model. Slanke pijpen en een wat lagere taille (niet overdreven overigens, net zoiets als de meeste PT's)

De broek is iets ingenomen op de band en de onafgewerkte pijpen zijn op lengte gemaakt. Geen verbouwingen aan de broekspijpen dus.
En ja, ik weet dat de gesp van de riem niet recht zat, maar ik had geen zin om nog een keer foto's te schieten
You can buy clothes, but you can't buy style

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Broeken
Reactie #1534 Gepost op: 31 december 2011 - 14:10:48
Vind de fit best behoorlijk voor zo uit het rek. Hoe groot zijn de pijpen? 19 cm?

Ps: mooie vloer ook.

Mediaman

• Gast
Reactie #1535 Gepost op: 31 december 2011 - 14:13:09
Nette fit, misschien iets korter maken?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1536 Gepost op: 31 december 2011 - 14:47:30
Fit is prima ja, positie van je riem minder.  :wink:
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1537 Gepost op: 31 december 2011 - 19:41:13
Mooie broek, Dirk.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1538 Gepost op: 01 januari 2012 - 12:37:55
Ziet er uitstekend uit Dirk. Mooi. Welk RL label is dit?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1539 Gepost op: 01 januari 2012 - 12:51:14
leuke fit v broek

shirt minder dirk
 hhehehe
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1540 Gepost op: 01 januari 2012 - 12:52:38
Eerst uitbrakken, dan pas posten Orno. ;)

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1541 Gepost op: 01 januari 2012 - 13:39:20
[...] De broek die getoond wordt heeft een 'preppy fit'. Bepaalt u zelf maar wat daaronder verstaan mag worden. Wat mij betreft betekent het dat we te maken hebben met een klassieke broek met een vlot model. [...]

Met 'preppy fit' bedoelen ze denkelijk –en zo te zien–de pasvorm van de klassieke zgn. 'slacks' zoals die van de jaren '40 tot de jaren '70 door Amerikaanse scholieren en studenten werden gedragen.
 Gekleed sportief, of 'vlot' heette dat hier vroeger wel; iets lagere heuplijn dan bij 'dress' (of 'Dad's pants'), wat extra ruimte op het zitvlak, en tapse, vrij smal toelopende, pijpen waarvan de achterkant zó gesneden is dat de broek zichzelf min-of-meer in vorm  trekt.

Zelf zou ik het gewoon 'slacks' blijven noemen –beslist iets anders dan Chino's!–, maar Ome Reef is natuurlijk een lifestyle designer, en geen  broekenboer, en dan bekt de trendy term 'preppy' wat beter.
Volgens mij is de term gewoon de vervanger van het grijsgewassen 'casual' ten kantore van de firma Lauren, want ze gebruiken het plotseling te pas envooral te onpas.

(Had RL onlangs niet een wedstrijd voor jongeren, waar je een mooie garderobe of cheque mee kon winnen als je je zo 'preppy' mogelijk liet fotograferen? Waar Dockers ooit de nu staande term 'casual' introduceerde –dien Belg zèlf, nog voor hij z'n lorrenzooitje aan Levi's verpatste, zo'n 20 jaar geleden– wil RL dat waarschijnlijk nu met 'preppy' proberen: zeg je 'casual' dan zeg je Dockers, zeg 'preppy' dan zeg je RL. Hopen ze.
Denk ik dan...)
Laatst bewerkt op: 01 januari 2012 - 13:40:56 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #1542 Gepost op: 01 januari 2012 - 16:04:13
@ Heinz ,

Tja, de nieuwe marketingterm van RL = preppy. dat zie je goed.
Door Mc Gregor/Gaastra al overgenomen al noemen die het dan weer Ivy League etc. etc.
Noordoost Amerika rules, althans voor een ieder die fantasieloos gekleed door het leven gaat.  :mrgreen:
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1543 Gepost op: 01 januari 2012 - 16:22:17
Lees ik nu goed dat je Dirk fantasieloos noemt?

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #1544 Gepost op: 02 januari 2012 - 09:45:24
@ Swann,

Geen idee Swann,

Ik ken Dirk niet en weet niet wat hij draagt.  :wink: Ik zal eens kijken naar zijn posts.

Het valt mij op dat er al weer enige tijd een  -door goed opgezette reclamecampagnes gecreëerde en geregisseerde-  hang is ontstaan naar de voornoemde Ivy League, c.q. preppy stijl. Deze North east American style, die van eind middelbare schoolleeftijd tot achter in de dertig jaar door hele volksstammen wordt gekopieerd acht ik fantasieloos (zelfs de gescheiden moeders van in de veertig proberen met die stijl ook weer in de picture te komen, maar dat is de dames kant en niet boeiend voor dit forum.)

Dat fantasieloze binnen de Ivy League, c.q. preppy stijl wordt vooral veroorzaakt, doordat een groot deel van de mensen die deze stijl dragen er fantasieloos mee omgaan en alles nogal merk- en modelgebonden wordt gekopieerd. Zo moeten de afgetrapte gympen van Converse zijn, het truitje van RL, etc. etc. Andere merken, of al dan niet geringe modelvariaties, worden niet goed bevonden en afgekeurd. Het leidt daarmee tot een eenheidsuniform van een groep mensen die zich graag OSM noemen (vooral binnen deze groep wordt de hiervoor genoemde stijl omarmd) en hun gebrek aan creativiteit/stijl hiermee etaleren, alsmede trachten zich als groep met deze kledingstijl te onderscheiden. Vooral als groep want stel je voor dat je een individu bent en vernieuwend of anderszins initiatief toont? Dat is veel te eng  :mrgreen:   

Groepen hebben nu eenmaal de neiging zich te onderscheiden door kleding etc. Je zou wellicht ook al een SF stijl kunnen definiëren. Daarvan maken in ieder geval deel uit; de Santoni schoenen, een PT01 broek, een shirt van bijvoorbeeld Vanita en een Suit Supply jasje. Wellicht mag dat worden betiteld als het SF uniform?

Het vormen van groepen en op gaan in een geheel is menselijk en het geeft mensen vaak een aangenaam veilig gevoel. Het leidt echter tot fantasieloze eenheidsstijl en dat betreur ik.

Mijn pleidooi is voor meer variatie.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.