Auteur Topic: Broeken  (493895 keer gelezen)

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Broeken
Reactie #1485 Gepost op: 10 mei 2011 - 11:32:42
Ik heb het dragen van rode broeken opgegeven toen Gooische rijtjeshuiskakkers die broeken en masse begonnen te dragen. Dat zal ergens begin jaren negentig geweest zijn.

Je zag ze veel in de reclame, marketing en half Sony Music (toen nog Aerdenhout) liep er in.
De broeken die hier verkocht werden waren meestal van Gant, maar oorspronkelijk zijn de Nantucket Reds, zoals ze heten, een 'uitvinding' van Murrays Toggery Shop op –toen– Marta's Vinyard.

Ze horen typisch bij de Wasp/Preppy/Ivy League stijl, de Amerikaanse take on British traditionals.

Fillempie!
http://www.plumtv.com/videos/nantucket-nantucket-reds-history

Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1486 Gepost op: 10 mei 2011 - 11:40:15
Ik heb het dragen van rode broeken opgegeven toen Gooische rijtjeshuiskakkers die broeken en masse begonnen te dragen. Dat zal ergens begin jaren negentig geweest zijn.

Citaat
Snob-effect is een wisselwerking tussen de preferentie van een consument en de vraag. Deze wisselwerking wordt beïnvloed door het consumptiegedrag van de andere consumenten.
Wanneer een consument bemerkt dat andere consumenten een bepaald goed kopen, daalt de individuele preferentie van deze consument voor dat bepaald goed. Hierbij stellen we vast dat de vraag naar dat bepaald goed daalt.
Dit effect heeft als gevolg dat de resultaten volgens de algemene theorie van vraag en aanbod verstoord worden. Deze theorie gaat er namelijk van uit dat consumenten enkel een beslissing nemen op basis van de prijs en hun persoonlijke preferentie.
Het tegengestelde effect noemt men het bandwagon-effect.
Bron

Ik ken het.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1487 Gepost op: 10 mei 2011 - 11:58:43
Zijn er oprecht mensen die expats serieus nemen?
(...)

Het gaat me wat ver om ze allemaal over een kam te scheren. Fora ontlenen hun bestaansrecht aan de behoefte van een groep om over een gezamelijke interesse te discussieren. Het lijkt me dat er serieuze en minder serieuze gebruikers tussen zitten.

Overigens zie ik er volgens Roetzel vaak uit als een Fransoos (in de winter tenminste). Ik wilde gewoon even een ander perspectief geven op wat in Holland bon ton wordt geacht.
Laatst bewerkt op: 10 mei 2011 - 12:01:08 door Don

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1488 Gepost op: 10 mei 2011 - 15:06:22
Die kan je in je zak steken, Pat.  :mrgreen:

Tja wat zal ik zeggen.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1489 Gepost op: 11 mei 2011 - 16:31:23
Ik zag vandaag bij Hennes&Mauritz rode broeken ook korte broeken in dezelfde kleur.Wellicht gewoon weer in deze zomer.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1490 Gepost op: 11 mei 2011 - 16:51:30
Ik zag vandaag bij Hennes&Mauritz rode broeken ook korte broeken in dezelfde kleur.Wellicht gewoon weer in deze zomer.

Ik heb er twee lichte zomerbroeken gekocht. Zullen niet kunnen tippen aan C&A, maar je weet maar nooit.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1491 Gepost op: 11 mei 2011 - 17:02:41
Fel rood waren ze.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1492 Gepost op: 11 mei 2011 - 17:03:41
In mijn zoektocht naar goede broeken (hoewel Incotex en PT01 m'n favorieten zijn) recentelijk een broek van Cordings aangeschaft. Broek valt wel iets ruimer dan zojuist genoemde twee merken. Simpele chino met ritsgulp, geen after dinner split, katoen is boterzacht. Incotex maat 48 komt daarbij overeen met maat 32 die Cordings hanteert.
Zojuist bij de kleermaker opgehaald. Zal binnenkort wel een foto proberen te schieten.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1493 Gepost op: 12 mei 2011 - 00:17:48
Ik had nog nooit van het merkt gehoord. 'k Ben wel benieuwd naar je ervaringen met de kwaliteit van de broek over een poosje. PT bevalt mij ook prima, alleen vind ik ze soms iets te slank, dus wellicht is dit een goed alternatief.

Is het trouwens dit merk?
http://www.cordings.co.uk/
You can buy clothes, but you can't buy style

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1494 Gepost op: 12 mei 2011 - 08:43:19
Dan Sartoria Tramarossa eens proberen.
Geweldige fit,slank en prachtige afwerking.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1495 Gepost op: 12 mei 2011 - 08:52:58
Dan Sartoria Tramarossa eens proberen.]
Geweldige fit,slank en prachtige afwerking.

Maar die maken alleen 5 pockets/jeans is het niet?

Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1496 Gepost op: 12 mei 2011 - 09:47:48
Meen bij vOvW ook een chino gezien te hebben.
Ik zelf heb idd. de jeans en de 5-pocket.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #1497 Gepost op: 12 mei 2011 - 11:32:12
Wat is een 5-pocket ??    :oops:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1498 Gepost op: 12 mei 2011 - 11:34:57
Wat is een 5-pocket ??    :oops:

Broek met de zakken als bij een jeans; voor, achter, heup en klein zakje in de linker heupzak.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1499 Gepost op: 12 mei 2011 - 11:44:47
Broek met de zakken als bij een jeans; voor, achter, heup en klein zakje in de linker heupzak.

Ik zou het rechts noemen, want aan de kant van mijn rechterhand.
Of worden kleren niet vanuit de drager maar de maker beschouwd en benoemd? Dat zou natuurlijk kunnen: mij is daar niets van bekend. (Iemand?)
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)