Auteur Topic: De zonnebril  (501599 keer gelezen)

Sartet

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1995 Gepost op: 24 april 2018 – 21:27:59
@Laurens, @Hamerhaai: ok :) dank voor jullie snelle reacties

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1996 Gepost op: 24 april 2018 – 21:34:45
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1997 Gepost op: 24 april 2018 – 21:36:29
Tijdlozer dan een Aviator wordt het niet.

Scarpa

  • Gebruiker
  • Berichten: 520
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1998 Gepost op: 14 oktober 2018 – 20:30:28
Vandaag ben ik bij de officiλle RayBan shop naar binnen gelopen. De winkel viel mij wel erg tegen.

Aangegeven dat ik voornamelijk voor in de auto tegen de laagstaande zon op zoek was naar een zonnebril. Hierbij werd mij de Aviator aangeraden. Volgens de dame zijn deze brillen oorspronkelijk voor piloten gemaakt en dus zeker geschikt voor in de auto.

Onderstaande bril vond ik wel mooi, maar bleek in mijn maat uitverkocht. Ik had de keus tussen een maat kleiner of het displaymodel. Aangezien ik een maat kleiner niet pas en geen interesse had in het displaymodel heb ik gevraagd of ze de juiste maat voor mij kunnen bestellen. Dit was ook niet mogelijk want klanten kunnen alleen bestellen via de webshop en niet in de winkel. Op een post-it kreeg ik het type nummer, maat en kleur mee, zodat ik hem zelf kon bestellen en dan terug naar de winkel kon komen om hem goed af te laten stellen :roll:

Nu lees ik dat deze bril helemaal geen gepolariseerde glazen heeft en lijkt mij dus toch niet zo geschikt. Weet iemand hier een goed alternatief?
 

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
De zonnebril
Reactie #1999 Gepost op: 14 oktober 2018 – 20:39:44
Als piloot wil je juist geen gepolariseerde glazen;). Randolph engineering lijkt me zelf ook wel leuk. Nog geen ervaring mee, maar ik zoek nog een nieuwe aviator voor zweefvliegen volgend seizoen. Bogie had laatst ook nog een link naar iets gestuurd. Voor autorijden is gepolariseerd glas wel prima ja.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #2000 Gepost op: 14 oktober 2018 – 21:22:50
Ik heb een polarized aviator. In groen, zoals het heurt. Maar gepolariseerd of niet, het zal me wat. Je kan met beide prima autorijden.

Pster

  • Gebruiker
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #2001 Gepost op: 14 oktober 2018 – 23:56:53
Ik heb een polarised ray ban, maar dat is niet handig in de auto. Displays van dashboard en iphone zijn slecht af te lezen door de polarisatie. Niet doen dus.

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
De zonnebril
Reactie #2002 Gepost op: 15 oktober 2018 – 00:33:52
Dat is precies de reden waarom piloten geen polarisatie hebben. Recht vooruit kijken werkt prima, maar bij bepaalde hoeken kan je lcd schermen niet aflezen.

Scarpa

  • Gebruiker
  • Berichten: 520
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #2003 Gepost op: 15 oktober 2018 – 01:09:01
Herinner mij ineens dat bij mijn vorige zonnebril ik moeite had met het zien van andermans knipperlicht. Dit komt waarschijnlijk ook door de gepolariseerde glazen?

Laurens

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.940
    • Bekijk profiel
    • omnidata
De zonnebril
Reactie #2004 Gepost op: 15 oktober 2018 – 09:07:18
Ik heb Ray-Bans  en Carrera's met polariserende glazen, de Carrera's zijn beduidend beter om mee te leven omdat de hoek van de polarizer anders is.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Winne2

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.376
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #2005 Gepost op: 15 oktober 2018 – 09:20:41
Met Maui Jim, Oakley & Revant pola’s zie ik de bmw HID niet, dus non-pola voor mij. Navi-scherm en oled-iphone geen probleem.
TAFKADM

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #2006 Gepost op: 15 oktober 2018 – 09:21:38
AO

Pster

  • Gebruiker
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #2007 Gepost op: 15 oktober 2018 – 09:31:09
Ik heb Ray-Bans  en Carrera's met polariserende glazen, de Carrera's zijn beduidend beter om mee te leven omdat de hoek van de polarizer anders is.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Polarisatiefilter

Cicero

  • Gebruiker
  • Berichten: 57
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #2008 Gepost op: 15 oktober 2018 – 11:20:16
Als piloot wil je juist geen gepolariseerde glazen;). Randolph engineering lijkt me zelf ook wel leuk. Nog geen ervaring mee, maar ik zoek nog een nieuwe aviator voor zweefvliegen volgend seizoen. Bogie had laatst ook nog een link naar iets gestuurd. Voor autorijden is gepolariseerd glas wel prima ja.

Randolph Engineering aviator. Topbril. Goede glazen; zeer scherp zicht, maar dan zonder polarisatie. En mooie kwaliteit. Frame is veel sterker dan bijvoorbeeld RB.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #2009 Gepost op: 15 oktober 2018 – 12:41:13
Randolph Engineering aviator. Topbril. Goede glazen; zeer scherp zicht, maar dan zonder polarisatie. En mooie kwaliteit. Frame is veel sterker dan bijvoorbeeld RB.
Zelfde geldt voor AO. Tegenwoordig helaas wel logo (bij RE ook) op de glazen (haalt het "militaire" karakter wel wat naar beneden).