Auteur Topic: De zonnebril  (544355 keer gelezen)

Libertarian

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1785 Gepost op: 03 juli 2015 - 11:50:19

Met photochromic polaroid lenzen. Wel lekker in de auto en hij hoeft niet af als je naar binnen loopt, maar met telefoon irritant. Nu nog een AO optical en ik ben blij. Hier zaten ook mensen met zo'n ding, via amazon ook?

Edit: of misschien toch een ray-ban caravan. Is hier iemand die ze allebei heeft en iets kan zeggen over kwaliteit? AO wel billig opzich...

Ik heb zelf RE, ik heb hem besteld in bij de Pilotshop in Lelystad. Niks mis mee:
http://www.pilotshop.nl/contents/en-uk/d83_Randolph_Engineering.html
I believe in God, Mozart and Beethoven, and likewise their disciples and apostles - Richard Wagner

Lewis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1786 Gepost op: 03 juli 2015 - 11:56:29
Ik heb zo'n aviator van AO. Zou het niet aanraden. Zit voor geen meter, vind ik.

Oja joh?

Laat maar weten als je er vanaf wilt. RE kan natuurlijk ook nog ja, thanks!
Wat een enorme winnaar is hij toch!

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1787 Gepost op: 03 juli 2015 - 11:58:44
ik heb een RE die zat ook kut maar na stukje bijbuigwerk prima.
live and let die

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1788 Gepost op: 03 juli 2015 - 12:23:48
Persol 3092 besteld.

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1789 Gepost op: 03 juli 2015 - 12:31:49
zijn er tips om op een handige manier de poten te buigen? ik weet dat ze bij een brillenzaak het eerst verwarmen. thuis ook te doen?

Lewis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1790 Gepost op: 03 juli 2015 - 12:36:51
Toevallig net laten doen met die bovenstaande bril een antieke ray ban. Ze gebruikten een purpose-built haardroger. Lijkt me dat je die van je vriendin dus ook prima kan gebruiken. Ging bij de ene bril wel heel wat makkelijker dan bij die andere trouwens. Ze kunnen sowieso meer hebben dan je denkt, ze liep er flink aan te sjorren.

En nou niet de boel slopen he ;)
Wat een enorme winnaar is hij toch!

Charlie

• Gast
De zonnebril
Reactie #1791 Gepost op: 03 juli 2015 - 15:32:03
Oja joh?

Laat maar weten als je er vanaf wilt. RE kan natuurlijk ook nog ja, thanks!

Oh ja, die wil ik best verkopen. Moet 'em alleen even zoeken dan.

Pm me ff morgen ofzo.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
De zonnebril
Reactie #1792 Gepost op: 03 juli 2015 - 15:43:46
zijn er tips om op een handige manier de poten te buigen? ik weet dat ze bij een brillenzaak het eerst verwarmen. thuis ook te doen?

Bij de opticien waar ik vroeger altijd naartoe ging hebben ze een gasbrander staan - zo een zoals je ook op de middelbare school had bij Scheikunde. Die zei dat het ook kan boven je fornuis, als je dat durft. Ik deed het met een fohn, dat werkte toch minder goed.

Kruimeldief

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1793 Gepost op: 03 juli 2015 - 19:36:07

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1794 Gepost op: 06 juli 2015 - 11:20:33

Even in (bijna) kokend water houden, werkt prima. 5-10 sec. zal in veel gevallen al lang genoeg zijn. Zou zelf niet aan de gang gaan met gasbranders e.d.  :)

Charlie

• Gast
De zonnebril
Reactie #1795 Gepost op: 06 juli 2015 - 11:31:49

Waarom allemaal zo moeilijk doen en het gevaar lopen dat je het verneukt? Ga gewoon langs de opticien, die doen dat meestal gewoon gratis voor je.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1796 Gepost op: 06 juli 2015 - 11:42:45
Ja en nooit perfect naar wens, althans bij mij. Maar wie ben ik, ik draag pas 25 jaar brillen.

Maar natuurlijk is dat theoretisch de beste tip, zeker als je niet weet wat je doet. Helaas kan een opticien niet voor je 'voelen', en alleen globaal even kijken of hij recht staat op je bakkes. De bril vervolgens elke dag 16 uur lang dragen, is een ander verhaal.

Om niet te vergeten dat acetaat vaak nog 'nawerkt' en het 'standje' van de bril in de winkel na een paar dagen toch iets anders kan zijn. Nee, het finetunen doe ik toch echt zelf.

Charlie

• Gast
De zonnebril
Reactie #1797 Gepost op: 06 juli 2015 - 11:47:49
Nooit problemen mee gehad bij een opticien, maargoed.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1798 Gepost op: 06 juli 2015 - 11:50:14
Jij draagt dan ook niet al 25 jaar een bril.

Sherpa

• Bekijk profiel
De zonnebril
Reactie #1799 Gepost op: 06 juli 2015 - 14:19:36
Ik ging vandaag mijn bestelde 714 ophalen, echter was ik niet bepaald onder de indruk van de afwerking. Kwaliteitscontrole lijkt niet echt zijn werk gedaan te hebben, op meerdere plekken uitstekende stukjes plastic op het frame.

Heb ze een nieuwe laten bestellen in de hoop dat die wel goed afgewerkt is.