Even vraagje richting de Ace & Tate fans hier: A&T is toch een internet shop voor brillen? Online brillen trekken mij niet zo: Bij mijn opticien tekenen ze altijd de pupil afstand op de glazen, etc.. Kun je dit wel goed vervangen met correct meten?
Ander algemeen vraagje: Bij het opruimen vond ik nog een gloednieuwe ongedragen Ray Ban 2140 (Original Wayfarer). Paar jaar geleden gekocht toen ik bezig was met lensjes, maar helaas nooit aan lenzen kunnen wennen. Even bij mijn opticien gevraagd: wilde de glazen wel voor mij vervangen, maar toen de glazen eruit moesten ging dit niet en wilde ze liever niet het risico nemen. Zelfs door de glazen te breken zal bij zo'n stijf montuur de glazen iets kleiner gemaakt moeten worden, waardoor ze wellicht sneller eruit kunnen vallen... Nu verkopen anderen de 2140 wel op sterkte, en online gaf een replacement lens verkoper ook aan dat het verwijderen van de glazen van de 2140/Original Wayfarer een stuk lastiger is dan het geval is bij de New Wayfarer... Maar het moet dus wel mogelijk zijn.
Iemand toevallig wel ergens glazen op sterke in een 2140 laten zetten?
Anders gaat deze richting marktplaats... Zonder om ongedragen te laten liggen. Maat (50 22) en model staat mij erg goed, maar het is wel zo fijn om ook nog scherp te kunnen zien...