Auteur Topic: the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht  (10645 keer gelezen)

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Gepost op: 30 maart 2005 – 17:58:33
Utrecht begint zo langzamerhand het mekka te worden voor dassenliefhebbers. Sinds kort is de zaak the art of camouflage open. Verkoopt uitsluitend seven fold dassen en hemden. De seven fold dassen zijn slechts 45 euro.

Op het gebied van accesoires willen ze het beste zijn van Nederland, het beste in de zin van zo veel mogelijk kwaliteit, handwerk en exclusiviteit tegen een zo laag mogelijke prijs. Daar ze alleen accesoires verkopen is het assortiment wat beperkt. Ze voeren geen pakken bijvoorbeeld. Ze zijn net opgestart dus ze hebben nu nog voornamelijk dassen, shirts en manchetknopen.

Waarschijnlijk zullen ze later uitbreiden en dan krijg je daar ook andere accesoires, ik begreep dat ze ook horloges gaan verkopen.
Ik hoop ook op fraaie handgemaakte bretels. Qua afwerking valt er niks op de das aan te merken. Veel handwerk en de bevestiging is wat steviger dan bij Cavallaro. Cavallaro is en blijft ook nog altijd een dikke aanrader hoor. Zitten ook in Utrecht aan de mariastraat, voor 50 euri ook een fraaie handgemaakte seven fold das. In feite hanteren ze daar het zelfde concept.

In de shirts zat verder geen handwerk dus dat zal de gemiddelde stijlforummer niet kunnen bekoren.De eigenaar (erg sympathieke kerel) zei dat veel seven fold dassen  doorgaans te duur zijn. Zij proberen voor relatief weinig geld een fraai handgemaakt meesterwerkje te leveren.Iets dat zonder ook maar enige twijfel lukt. De das is gemaakt in como (net als de dassen van Carlo Franco),Om het etiketje dat er bij zit maar te citeren "Wear a good tie or wear no tie at all. We believe it is the only real tie.

Ik kan niet anders dan ze gelijk geven. Vergeet barba/borrelli voor 45 euro heb je ongekend veel moois! Die winkel heeft trouwens ook een  fraaie etalage. Waar de dassen erg fraai zijn uitgestald.
Als je the art of camouflage gaat ga dan ook zeker ook naar cavallaro. Bij beiden krijg je veel das voor je geld, om het maar heel Nederlands te zeggen.

Tot slot een puntje van kritiek en dat slaat op de verpakking, hij wordt geseald dat vind ik wat overdreven. Beter zou een doosje zijn. Als je er een tas bij krijgt dan krijg je er wel meteen een hele grote tas bij. Dat zijn misschien wat opstart problemen die later niet meer voorkomen, je kan ze wat dat aangaat niets kwalijk nemen, ze zijn nog maar net begonnen. Dus bij dezen een tip, koop ook kleinere tasjes in! Ook de eigenaar zal binnenkort hier op dit forum verschijnen, ik heb uiteraard reclame gemaakt voor dit forum.
l bello è quello che non si vede

FFW

  • Gast
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2005 – 18:11:44
Hebben ze ook iets anders dan gestreepte dassen? Die andere zaak cavallero of zo, had alleen maar dassen met een streep. Ik heb er wel 1 gekocht maar eigenlijk haat ik gestreepte dassen. Dus is het de moeite waard om heen te gaan of is het niks voor mij? En waar zitten ze precies, is dat in het centrum

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2005 – 18:16:57
Edit: was iets teveel gezeik van me

Laat ik het zo zeggen de dassen voor die prijs zijn prima maar voor de shirts zou ik er niet naar toe gaan....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2005 – 18:29:09
Geloof best dat er betere zijn als Borrelli wat de eigenaar van die zaak ook zal beamen als die hier op het forum komt.Maar ik ga gewoon voor Borrelli zoveel dassen draag ik nu ook weer niet dus de 110 euro kan ik wel hebben.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2005 – 18:30:53
Ja veel groter assortiment dan cavallaro en dus ook veel meer dan alleen maar gestreepte dassen. Effen, stippeltjes etc. Gelukkig géén dolfijntjes het zit vlakbij het oude stadhuis/bibliotheek.

Bij cavallaro is nagenoeg niets seven fold behalve de dassen die op de toonbank staan. Bij taoc hebben ze alleen maar seven fold dassen.

Zie bijvoorbeeld de site van
http://www.covers.nl/ voor een route omschrijving. Die zitten ook aan de choorstraat. Als je de steenweg in loopt zit je die goed, die straat komt er op uit.

Ja het assortiment is beperkt, maar als het gaat om seven fold dassen dan zijn er maar weinig winkels in Nederland die zo veel hebben.
Ik geloof ook niet dat ze de pretentie hebben een complete herenmode zaak te zijn. Puur accesoires. En je moet zoals eerder gezegd puur voor de dassen er heen gaan. Die shirts zijn niet zo veel, liefdeloos haastwerk. En die kerel die mij hielp maakte ook niet de indruk super veel te weten maar omdat ik er alleen voor dassen heen ga is dat voor mij geen onoverkomelijk probleem. Want al is de kennis misschien niet subliem, en de verpakking is ook niet alles, waar in Nederland vind je zo`n gigantisch assortiment seven fold dassen voor 45 euro? De vraag stellen is hem beantwoorden.
l bello è quello che non si vede

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2005 – 18:32:16
Bij chasens zijn borrelli seven fold dassen toch echt 250 euro. Waar haal je ze dan voor 110? Is dat dan niet een five fold? Want een five fold borrelli kost wel zo iets ook bij Chasens.
l bello è quello che non si vede

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2005 – 18:35:34
@kiton: je hebt gelijk als je dassen zoekt voor een leuke prijs en geen advies of service erbij wil is het een prima zaak.

Alleen ik vind wel dat je verstand van zaken moet hebben als je iets verkoopt. Je verkoopt producten volgens een bepaalt concept, zorg dan ook dat je de andere concepten kent (die er zijn in de markt) en je hier duidelijk van kan onderscheiden. Het enige wat er daar uitkwam was de vraag of ik wilde passen en dat ze goedkoop waren..... misschien dat ik dat ook wel uitstraal :roll:
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2005 – 18:41:06
Citaat van: "kiton"
Bij chasens zijn borrelli seven fold dassen toch echt 250 euro. Waar haal je ze dan voor 110? Is dat dan niet een five fold? Want een five fold borrelli kost wel zo iets ook bij Chasens.
Sorry was foute info van vriedin vroeg haar net wat ze heeft betaald voor de borreli de laatste keer. :oops:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2005 – 18:42:49
Over dassen valt ook niet zo veel te vertellen. Hooguit over het maakproces en de stof en de kleur. En je kan iemand adviseren over bij wat het staat. Bij een maatpak, maatschoenen en maathemden ligt dat toch wel anders. Daar moet je er wat meer van weten over dassen valt eigenlijk ook niet zo gek veel te vertellen. Als je iemand een maatpak laat aanmeten (het is een beetje appels met peren vergelijken) kun je immers veel meer vertellen over opties, stoffen etc.

Dat een verkoopstertje ( ik heb dit aangepast) niet  weet wat een maatshirt in houd is een bloody shame maar ik zou uberhaupt niet kijken naar die hemden die ze hebben liggen. Die kun je letterlijk links laten liggen.
l bello è quello che non si vede

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2005 – 18:45:05
Citaat van: "kiton"
Over dassen valt ook niet zo veel te vertellen. Hooguit over het maakproces en de stof en de kleur. En je kan iemand adviseren over bij wat het staat. Bij een maatpak, maatschoenen en maathemden ligt dat toch wel anders. Daar moet je er wat meer van weten over dassen valt eigenlijk ook niet zo gek veel te vertellen. Als je iemand een maatpak laat aanmeten (het is een beetje appels met peren vergelijken) kun je immers veel meer vertellen over opties, stoffen etc.

Dat hij niet weet wat een maatshirt in houd is een bloody shame maar ik zou daar uberhaupt niet heen gaan voor die hemden.


Klopt wel wat je zegt, maar algemene gevoel bij winkel was niet erg lekker. Dassen voor die prijs is natuurlijk prachtig...

Overigens was het niet de eigenaar die er niks van wist, maar een meisje dat daar werkte. Die eigenaar ook keer gesproken op 1ste dag dat het open was en die wist wel een beetje waar die het over had.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #10 Gepost op: 30 maart 2005 – 18:57:05
Die eigenaar gaf wel blijk van hoe mooi seven fold dassen zijn en dat het jammer is dat zo weinig mensen hem dragen. Volgens mij draait het bij hun net als bij bijvoorbeeld Oger en Suit supply vooral om verkopen en daar zijn ze ook ondernemer voor. Hij wist wel dat het dassen waren met een zekere passie er in maar toch merkte je wel heel erg dat uit eindelijk vooral om verkopen draait en dat kun je hem ook niet kwalijk nemen. Ik ken ook maar  weinig zaken in Nederland waar `passie`voorop staat.
l bello è quello che non si vede

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #11 Gepost op: 30 maart 2005 – 23:11:31
Vroeger zat daar m'n favoriete CD-zaak dus ik kan moeilijk blij zijn met deze zaak... ;)

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #12 Gepost op: 30 maart 2005 – 23:13:17
Citaat van: "Fastcruiser"
Vroeger zat daar m'n favoriete CD-zaak dus ik kan moeilijk blij zijn met deze zaak... ;)


was dat niet die rock cd zaak?

white noise ofzo?
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #13 Gepost op: 30 maart 2005 – 23:30:50
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "Fastcruiser"
Vroeger zat daar m'n favoriete CD-zaak dus ik kan moeilijk blij zijn met deze zaak... ;)


was dat niet die rock cd zaak?

white noise ofzo?

Klopt... en dat was 1 van de weinig echt leuke CD-zaken in Nederland...

Ook hier teveel concurrentie van supermarkten zoals Mediamarkt e.d. :(

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
the art of camouflage Choorstraat 6 Utrecht
Reactie #14 Gepost op: 30 maart 2005 – 23:33:59
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "Fastcruiser"
Vroeger zat daar m'n favoriete CD-zaak dus ik kan moeilijk blij zijn met deze zaak... ;)


was dat niet die rock cd zaak?

white noise ofzo?

Klopt... en dat was 1 van de weinig echt leuke CD-zaken in Nederland...

Ook hier teveel concurrentie van supermarkten zoals Mediamarkt e.d. :(


Is inderdaad minder voor het straatbeeld die grote ketens. Die kleine winkeltjes hadden soms hele speciale cd's liggen. Zo was ik ooit eens op zoek naar een cd van de groep Orgy. Nergens te vinden en white noise had het liggen, ochhh wat was ik blij :D . Nu moet je naar de mediamarkt gaan met gezinnen die alle bakken afstruinen naar koopjes en verkopers die nergens iets vanaf weten :?
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.