Auteur Topic: Handschoenen: Chester Jefferies  (40431 keer gelezen)

NielsK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Handschoenen: Chester Jefferies
Reactie #150 Gepost op: 21 november 2012 - 12:27:25

Chester Jefferies 'The Keswick', het goedkoopste model. Geen zin om veel geld uit te geven en was met €35 incl verzending klaar.
Machinaal gemaakt in Hongarije maar ziet er toch prima uit. Voering (70% wol) voelt warm aan.
Er is duidelijk bespaard op de leerkwaliteit. Het leer is vrij stug en toont ietwat goedkoop.
Al met al: een goede handschoen voor de prijs.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 21 november 2012 - 14:09:49
Mooie handschoen voor het geld hoor. De faux-Pecari gaatjes zijn alleen niet mijn smaak. Was dat jouw eigen keuze?

NielsK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 21 november 2012 - 14:29:11
Peccary gaatjes zijn standaard op dit model. Vind het zelf niet storend. Maakt het levendig

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Handschoenen: Chester Jefferies
Reactie #153 Gepost op: 23 november 2012 - 22:33:27

Vandaag ontvangen! Vond ze een beetje te veel glimmen (net als een doffe kerstbal) dus heb ze inmiddels al met Pommadier behandeld. Foto is gemaakt voor het poetsen. Fit is goed, behalve bij mijn polsen. Liggen dan ook nu bij de kleermaker om te versmallen. Overigens vind ik het leer heel plakkerig voelen, is dat altijd zo bij cape?
Fashion can be bought, style one must possess

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #154 Gepost op: 24 november 2012 - 00:22:25
Teveel Pommadier gebruikt zeker?  :mrgreen:

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 24 november 2012 - 01:07:41
Teveel Pommadier gebruikt zeker?  :mrgreen:

Nee, was daarvoor ook al

Charlie

• Gast
Reactie #156 Gepost op: 28 december 2012 - 19:28:55
Inmiddels heb ik mijn JJ handschoenen iets meer dan een jaar en ik moet zeggen dat ze zich niet echt goed verhouden. Hoewel het leer acceptabel is gebleven, is het binnenwerk totaal naar de verdommenis. Ik had kasjmier genomen, maar stukjes binnenwerk komen los en bij de ringvinger van mijn linkerhand is het binnenwerk er helemaal uitgesleten.

Erg jammer en dit laat maar weer eens mooi zien dat kasjmier totaal overrated is. Volgende keer maar gewoon wol ofzo.

G.J.

• Gebruiker
  • I have a very simple taste. I only want the best
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 28 december 2012 - 21:13:09
Inmiddels heb ik mijn JJ handschoenen iets meer dan een jaar en ik moet zeggen dat ze zich niet echt goed verhouden. Hoewel het leer acceptabel is gebleven, is het binnenwerk totaal naar de verdommenis. Ik had kasjmier genomen, maar stukjes binnenwerk komen los en bij de ringvinger van mijn linkerhand is het binnenwerk er helemaal uitgesleten.

Erg jammer en dit laat maar weer eens mooi zien dat kasjmier totaal overrated is. Volgende keer maar gewoon wol ofzo.

Zou even een mailtje naar Shaun sturen. Zal waarschijnlijk goed opgelost worden.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 28 december 2012 - 22:27:00

Iets soortgelijks gebeurde me met mijn eerste paar. Daarop voor mijn tweede paar een verwijderbare voering genomen. Kan ik die vervangen. Als het leer nog goed is ter zijner tijd. Zo ver is het echter nog niet.

Charlie

• Gast
Reactie #159 Gepost op: 28 december 2012 - 22:32:32
Zou even een mailtje naar Shaun sturen. Zal waarschijnlijk goed opgelost worden.

Heb CJ inmiddels een mail gezonden. Eens kijken of ze iets kunnen doen...

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 29 december 2012 - 00:06:31
Volgens mij klopt het dat kasjmier inderdaad een beetje overgewaardeerd is voor zoiets. Zeg maar net als met kousen; kledingstukken die aan veel slijtage onderhevig zijn worden het best niet van kasjmier gemaakt, zo blijkt.

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 30 december 2012 - 15:50:24
Iemand enig idee of je ze op de zelfde manier als schoenen opnieuw kunt kleuren? Ze zijn er vrij slecht aan toe en reno-mat doet niets..

Charlie

• Gast
Reactie #162 Gepost op: 30 december 2012 - 15:57:16
Die van mij zien er exact hetzelfde uit.

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 30 december 2012 - 16:04:17
Hmmm, ik was van plan iets te bestellen maar nav bovenstaande berichten ga ik me toch eerst bezinnen

Charlie

• Gast
Reactie #164 Gepost op: 30 december 2012 - 16:42:22
Ik denk dat het vooral aan het leer ligt, als je bijvoorbeeld zoiets zou bestellen (het wat grovere leer), dan denk ik dat het best prima is:

http://www.chesterjefferies.co.uk/scripts/prodView.asp?idproduct=64