Auteur Topic: LS Men's Clothing (New York, VS)  (15665 keer gelezen)

Advocatus

  • Gebruiker
  • Berichten: 726
    • Bekijk profiel
LS Men's Clothing (New York, VS)
Gepost op: 22 november 2010 – 00:09:34
Zojuist ben ik terug van LS Men's clothing in New York, waar Izzy me mijn shirts heeft overhandigd! Precies vier weken nadat hij mijn maten heeft genomen zijn de shirts terug uit het (Amerikaanse!) atelier. Izzy gebruikt een enorme hoeveelheid aan stoffen en maakt gebruik van een tweetal ateliers, zijn tweede atelier heeft shirts die pas bij $ 250,- beginnen, zijn eerste atelier biedt shirts van $ 99,- tot $ 200,- aan (Individualized Shirts). LS Men's Clothing is inmiddels bijna 60 jaar oud, maakt alles wat het kledinghart begeert en puilt werkelijk uit van de stoffen.

De 'winkel' bevindt zich op een etage, in het midden van een of ander obscuur kantoorgebouw. Niks aan de buitenzijde verraadt dat het een herenkledingzaak is. Voor mensen die graag kopen in een sfeervolle zaak *kuch-Oger-kuch* is LS niet de plek. Het is een TL-verlichte ruimte met een aantal RTW-zaken - meestal stokoud, hij heeft het er staan zonder het actief te verkopen, hij doet echt vrijwel alleen maar maatwerk - met stoffen en stoffenboeken in kasten rondom de ruimte. Voor shirts is er een tafel ingericht met wat boeken en een heleboel losse samples op een display.

Dan over mijn eigen shirts: Ik ben vrijwel geheel tevreden. De enige fout die is gemaakt is dat er bij ál mijn shirts voor een opgelegde in plaats van 'simpele' knopenlijst is gekozen terwijl ik dit alleen bij de witte oxford en de blauwe check wilde. Het is geen groot probleem, ik vind dit ook prima staan. Izzy moest wel enorm lachen toen ik hem verzocht om een relatief strakke fit maar niet 'cut to the bone' zoals we in Nederland kenden. Hij kende de term niet, vond het wel een mooi marketing trucje maar raadde ook echt af om shirts te laten maken waarvan de knopenlijst op springen staat: 'You have to feel at home in your shirts, don't let them wear you'.

Hier wat foto's (met een iPhone 3g, excuus voor de kwaliteit):


De aanwinsten!


De doos zoals ik hem meekreeg.


De geopende doos!


Drie van de vier shirts, v.l.n.r. een blauwe herringbone, een witte fijne herringbone en een grove oxford.




Sommige heren vinden het aanstellerig, ik vind het nu eenmaal leuk, mits onzichtbaar.

Dan, de fit en een shot van de kraag (heb op alle shirts een full cutaway boord):


Het shirt zal nog krimpen in de was, met name v.w.b. de mouwbreedte. Overall vind ik de fit niet slecht, het sluit overal aan. De enige plek waar iets teveel ruimte is lijkt vlak onder mijn schouderbladen te zijn. Ik wacht even af hoe het na het wassen is.


De full cutaway boord.

Nou, eh, ik laat de heren maar schieten. Al met al ben ik zowel qua kwaliteit, fit als verhouding tussen prijs en kwaliteit beter geslaagd dan bij LCT in Nederland (mijn andere MTM ervaring). Het is geen top of the line maar zeker deugdelijk en haalbaar voor de (exchange-)student, haha!

Al met al raad ik Izzy dan ook van harte aan, zijn pakken en jasjes zagen er echt bijzonder goed uit en de keuze aan stoffen is fenomenaal.

LS Men’s Clothing
49 West 45th St.
New York, NY 10036
Website.

"The best kept secret
in Men’s fashion."


Edit: formaat van de foto's aangepast.
Laatst bewerkt op: 22 november 2010 – 01:06:18 door Advocatus

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #1 Gepost op: 22 november 2010 – 07:03:57
Ziet er erg goed uit advo!!!

Ik had zelf alleen gekozen voor een verborgen knopengoot (?, hoe heet dat ook weer?)
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #2 Gepost op: 22 november 2010 – 10:58:07
Leuk verslag en mooie shirts, voor zover te beoordelen. Waar komen de stoffen vandaan?

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #3 Gepost op: 22 november 2010 – 11:11:35
Ze zijn in ieder geval lang genoeg, dat is alvast een goed teken.

andersonsheppard

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #4 Gepost op: 22 november 2010 – 11:18:36
Ziet er knap uit! Vind de opgezette knopenlijst juist wel mooi. Veel draagplezier!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #5 Gepost op: 22 november 2010 – 13:50:53
Erg mooi! Zo te zien heeft deze man verstand van zaken, pasvorm oogt keurig.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Advocatus

  • Gebruiker
  • Berichten: 726
    • Bekijk profiel
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #6 Gepost op: 22 november 2010 – 15:11:10
Dank heren, voor de leuke reacties!

Ziet er erg goed uit advo!!!

Ik had zelf alleen gekozen voor een verborgen knopengoot (?, hoe heet dat ook weer?)
Ziet er knap uit! Vind de opgezette knopenlijst juist wel mooi. Veel draagplezier!

Haha, ik was oorspronkelijk ook voornemens twee van de vier shirts met een simpele lijst te nemen. Uiteindelijk vind ik dit ook wel aardig staan hoor, daarnaast zal ik er toch praktisch altijd een das overheen dragen.

Leuk verslag en mooie shirts, voor zover te beoordelen. Waar komen de stoffen vandaan?

De blauwe ruit is een Canclini, volgens mij komen de andere van Albini. Ik heb er eerlijk gezegd niet echt op gelet; ik had een display met zo'n 200 lapjes voor me (alles door elkaar), daarnaast lagen er nog boeken, het was al een behoorlijke klus om door alles heen te komen. Ik heb uiteindelijk maar een steeds kleiner groepje uit mijn keuzes gefilterd tot ik deze selectie had. Helaas betekende dat dat ik iets minder aandacht had voor het huis waar ze vandaan komen.

Ze zijn in ieder geval lang genoeg, dat is alvast een goed teken.

Ha, op verzoek maken ze ze zowel korter of zelfs nog wat langer. Mocht je nog behoefte hebben aan een MTM slaaphemd ;)!

Erg mooi! Zo te zien heeft deze man verstand van zaken, pasvorm oogt keurig.

Dank! Ik had ook zo'n idee. Izzy is een bijzonder type, enorm chaotisch en ontzettend New Yorks bot maar ging zo rigoureus en efficiënt te werk, dit moet hij al zo ongelooflijk vaak hebben gedaan. De kleine dingetjes die ik in mijn aanloop naar een bezoek aan zijn 'winkel' op .net las waren - met name over de pakken - allemaal ook erg overtuigend. Ik had veel vertrouwen toen ik er heen ging en liep gisteren met nog meer vertrouwen weer weg.

Ik ga de shirts even intensief dragen - en wassen - maar als het zo goed blijft bevallen volgt er denk ik nog wel een bestelling alvorens ik naar Nederland vertrek, zelfs SuitSupply prijzen wegen hier niet tegenop met de huidige dollarkoers.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #7 Gepost op: 22 november 2010 – 15:16:18
Mooi!! Zou alleen zelf niet voor een opgelegde knopen lijst hebben gekozen. Is zeker interessant Advo, kost je dus omgerekend misschien €75 per hemd ofzo? Top hoor.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Advocatus

  • Gebruiker
  • Berichten: 726
    • Bekijk profiel
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #8 Gepost op: 22 november 2010 – 15:30:43
Mooi!! Zou alleen zelf niet voor een opgelegde knopen lijst hebben gekozen. Is zeker interessant Advo, kost je dus omgerekend misschien €75 per hemd ofzo? Top hoor.

Yup! Exact die prijs! Met sowieso al een bijzonder goede prijs - hij zei gisteren toen ik de winkel uitliep: 'I hope we've convinced you that Americans can compete!' - en dan met zo'n koers, is het voor Europeanen natuurlijk enorm voordelig.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #9 Gepost op: 22 november 2010 – 15:40:24
Ja zeker voordelig zeg, sla je slag zou ik zeggen.  :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #10 Gepost op: 22 november 2010 – 15:44:13
ziet er goed uit Advocatus, leuk die reportage en het feit dat je zo'n adresje ook 'live" kunt meemaken
Be yourself no matter what they say

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #11 Gepost op: 22 november 2010 – 20:26:55
Goed verslag en mooie shirts.

Ik zou zeker even inslaan als ik jou was. 

Misschien is het ook mogelijk om alsnog te bestellen vanuit NL zolang je maten maar gelijk blijven.
if i stop lying i just disappoint you

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #12 Gepost op: 22 november 2010 – 20:35:10
Mooi verslag!
Veel plezier van je shirts.
You can buy clothes, but you can't buy style

Advocatus

  • Gebruiker
  • Berichten: 726
    • Bekijk profiel
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #13 Gepost op: 28 november 2010 – 04:22:02
Dank allen! Na een keer wassen zitten de shirts nog beter. Nog steeds wat te veel ruimte onder mijn schouderbladen maar niet storend. Ik zal binnenkort nog wel een aantal shirts laten maken waar ik wat aandacht om die extra paar centimeters zal vragen. Ik ga weer voor zakelijke shirts, voornamelijk wit met eventueel wat gekleurde accenten (streepje, check).

Ik heb overigens ook besloten om NY niet te verlaten zonder een pin collar shirt. Een simpel wit shirt met eyelets in de boord, wil er toch wel eentje hebben...! Ik ben zelf echt ontzettend onder de indruk van mijn betrekkelijk groffe oxford, maar zie pin collar shirts toch meestal met een fijnere stof. Wat zijn de meest gangbare stofsoorten voor zo'n shirt?


Advocatus

  • Gebruiker
  • Berichten: 726
    • Bekijk profiel
Re: LS Men's Clothing (New York, VS)
Reactie #14 Gepost op: 29 november 2010 – 00:47:05
Hm! In verband met tijdsdruk vanwege het naderende einde van mijn verblijf hier ben ik toch vanmorgen alweer bij Izzy binnengestapt. Ik heb weer een aantal shirts besteld, en heb in overleg besloten om nog een inch van de breedte van mijn shirts af te halen.

Voor de pincollar heb ik voor een vrij fijne witte Britse Oxford gekozen, een afgeronde boord met eyelets en dubbele afgeronde manchetten. De andere shirts zijn als hierboven: full cutaway, enkele machet met een hoekje met ditmaal wel de plain knopenlijst.

Hier een fotootje van de stoffen:



Edit:

Een vraag aan de ervaren pin collar shirt dragers: wat is de meest gangbare lengte voor een eyelet-pin? De pins die ik tegenkom worden aangeboden met lengtes tussen de 1,75" (4,5 cm) en 2,25". Ik vermoed dat een kortere pin beter bij het doel van een pin collar shirt past (zeker bij die met een dicht bijeenstaande, afgeronde kraag zoals mijn bestelde shirt) maar wat is wijsheid?

Hier een plaatje van een dergelijk boord:



Edit no. 2:

Voor de geïnteresseerden, hier wat details m.b.t. mijn gekozen stoffen:

Roze Oxford
Fijne lichtblauwe streep
Lichtblauwe Bengal
Paarse Bengal

Witte fijne Oxford
Laatst bewerkt op: 29 november 2010 – 07:13:51 door Advocatus