Auteur Topic: [Onderhoud] Schoenspanners  (75651 keer gelezen)

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #180 Gepost op: 03 december 2005 - 21:24:48
Citaat
ik heb nergens iets terug kunnen vinden dat hij 'ze een stuk minder goed' vindt!

Toevallig dat vind ik ook nergens, sterker nog dat beweer ik ook helemaal niet. Ik zeg dat hij ze een stuk minder vindt VULLEN, dat is iets anders!

Citaat
Wil je echter zekerheid zou ik ze gewoon bij Danny halen . HIj rekent ook geen verzendkosten, die zijn 15 euro bij Seeadler?!

Je hebt zekerheid als je ze persoonlijk bij 'm afhaalt zodat hij je schoenen kan bekijken en hij de goede spanners kan meegeven. Als je ze via het web besteld heb je net zoveel zekerheid als je een andere spanners online besteld.

De verzendkosten zijn inderdaad hoog, maar ik heb er dan ook meerdere besteld en dan valt het wel weer mee.

Citaat
Je betaald een stuk minder en je hebt een stuk minder...

Wat is er minder aan de Seeadler's dan? Persoonlijk zou ik eerder voor de Seeadler's gaan dan voor de Rochesters.

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #181 Gepost op: 03 december 2005 - 21:42:46
Citaat van: "Vortex"

Je hebt zekerheid als je ze persoonlijk bij 'm afhaalt zodat hij je schoenen kan bekijken en hij de goede spanners kan meegeven. Als je ze via het web besteld heb je net zoveel zekerheid als je een andere spanners online besteld.

Helemaal mee eens! Daar zit 'm ook het prijsverschil in...

Wat is er minder aan de Seeadler's dan? Persoonlijk zou ik eerder voor de Seeadler's gaan dan voor de Rochesters.

Je schrijft dat ze uit een afgekeurde partij komen! Persoonlijk heb ik helemaal niets met afgekeurde producten. Ik ga altijd voor het beste...  :lol:

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #182 Gepost op: 03 december 2005 - 21:46:05

Je schrijft dat ze uit een afgekeurde partij komen! Persoonlijk heb ik helemaal niets met afgekeurde producten. Ik ga altijd voor het beste...  :lol:[/quote]

Dat er een paar knoesten of deukjes op een paar Seeadler's zitten doet niks af aan de werking van de spanners?

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #183 Gepost op: 03 december 2005 - 21:46:38
Citaat van: "Nexus"
Wil je echter zekerheid zou ik ze gewoon bij Danny halen ;). Hij rekent ook geen verzendkosten, die zijn 15 euro bij Seeadler?!

:lol:

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #184 Gepost op: 03 december 2005 - 21:47:19
Citaat van: "Danny"
Wil je echter zekerheid zou ik ze gewoon bij Danny halen ;). Hij rekent ook geen verzendkosten, die zijn 15 euro bij Seeadler?!

Even een nuancering; 15 euro ongeacht de hoeveelheid spanners.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #185 Gepost op: 03 december 2005 - 21:48:45

Even een nuancering; 15 euro ongeacht de hoeveelheid spanners.

Nul Euro! Ongeacht de hoeveelheid spanners... :mrgreen:

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #186 Gepost op: 03 december 2005 - 21:51:01
Helemaal mee eens! Daar zit 'm ook het prijsverschil in...

Waar gaat het prijsverschil dan inzitten? Mensen bestellen spanners bij je via internet zonder dat je ooit de betreffende schoenen hebt gezien.
[/quote]

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #187 Gepost op: 03 december 2005 - 21:55:15
Waar gaat het prijsverschil dan inzitten? Mensen bestellen spanners bij je via internet zonder dat je ooit de betreffende schoenen hebt gezien.

Hint: zoiets als 'time is money'! On-line bestellen kost minder tijd dan 'live'... passen.

Beetje jammer dat deze discussie (ondanks de scherpe actie) zoveel tijd kost. We kunnen over een heleboel andere dingen praten. Dat lijkt me toch een stuk zinvoller... Dit begint een baard te krijgen!  :mrgreen:

Je bent vrij om te bestellen waar je wilt, dus als de Seadler spanners het voor jou doen, prima!

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #188 Gepost op: 03 december 2005 - 21:58:22

Hint: zoiets als 'time is money'!

Ja dus als ik je een PM stuur om een stel spanners te bestellen rechtvaardigt dat het prijsverschil dus niet  :?:  :wink:

Huey

• Gast
Reactie #189 Gepost op: 03 december 2005 - 22:20:40
Alle drie deze spanners zijn 'afgekeurd'.
Eerlijk gezegd interesseert me dat niet zoveel, want je betaald ook een heel stuk minder!

Voor de seeadler spanners was ik 17 euro per stuk kwijt, voor de rochester (de spanner in het midden) een euro of 12 ofzo.

Zoals Huey al eerder aangaf vullen de Rochester spanners een stuk minder goed en zou dan ook niet voor dit soort spanners gaan.

Je betaald een stuk minder en je hebt een stuk minder... Huey heeft verschillende Rochester spanners, ik heb nergens iets terug kunnen vinden dat hij 'ze een stuk minder goed' vindt! Heb ik iets gemist? Wel geeft hij de voorkeur aan Dunkelman spanners:
Citaat van: "Huey"
Het is natuurlijk al vrij duidelijk dat die Dunkelmans veel meer 'vlees' hebben dan de andere spanners.

Voor de duidelijkheid: de Rochester S&S spanners zijn van een afgekeurde partij door Rochester! Dit heeft niet met knoesten e.d. te maken maar met de maat van de voorkant van het hout. Deze is beduidend kleiner, lager en smaller dan de 'goedgekeurde' Rochester spanners.

Even voor iedereen.

Ik heb spanners van Juniper Ridge, Rochester en Dunkelman. Ik geef idd de voorkeur aan Dunkelman spanners omdat ik een aantal paar schoenen heb waar die beter in passen. Er zijn ook schoenen waar die dunkelman spanners te breed voor zijn en dan komen Rochesters net even dieper in de neus. De Rochester spanners zijn prima!

Die Juniper Ridge spanners, oftewel van dezelfde partij als de afgekeurde Rochester is waardeloos. Maar had me ooit vergist, had ik een goede rechterspanner en een waardeloze linkerspanner in een paar schoenen zitten. En Vice Versa in een ander paar, gelukkig heeft Danny me hier even opgewezen.

Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #190 Gepost op: 04 december 2005 - 22:17:35
Welke zijn die duurste van Zwartjes?

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #191 Gepost op: 05 december 2005 - 00:32:08
Alle drie deze spanners zijn 'afgekeurd'.
Eerlijk gezegd interesseert me dat niet zoveel, want je betaald ook een heel stuk minder!

Voor de seeadler spanners was ik 17 euro per stuk kwijt, voor de rochester (de spanner in het midden) een euro of 12 ofzo.

Zoals Huey al eerder aangaf vullen de Rochester spanners een stuk minder goed en zou dan ook niet voor dit soort spanners gaan.

Je betaald een stuk minder en je hebt een stuk minder... Huey heeft verschillende Rochester spanners, ik heb nergens iets terug kunnen vinden dat hij 'ze een stuk minder goed' vindt! Heb ik iets gemist? Wel geeft hij de voorkeur aan Dunkelman spanners:
Citaat van: "Huey"
Het is natuurlijk al vrij duidelijk dat die Dunkelmans veel meer 'vlees' hebben dan de andere spanners.

Voor de duidelijkheid: de Rochester S&S spanners zijn van een afgekeurde partij door Rochester! Dit heeft niet met knoesten e.d. te maken maar met de maat van de voorkant van het hout. Deze is beduidend kleiner, lager en smaller dan de 'goedgekeurde' Rochester spanners.

Danny, wat hoor ik nou? Ik heb ze 3 weken geleden bij S&S gekocht. Ben ik opgelicht? Ik heb destijds mijn schoenen mee genomen en ze door de eigenaar laten vullen met de Rochesters. Hij zij dat ze prima vulde...

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #192 Gepost op: 05 december 2005 - 01:18:14
Citaat van: "Niels"
Danny, wat hoor ik nou? Ik heb ze 3 weken geleden bij S&S gekocht. Ben ik opgelicht? Ik heb destijds mijn schoenen mee genomen en ze door de eigenaar laten vullen met de Rochesters. Hij zij dat ze prima vulde...

Opgelicht lijkt me een groot woord! Dat je de verkeerde spanners hebt niet... Plaats is een foto dan kunnen we zien hoe ze je schoenen opvullen.  :roll:

De afgekeurde Rochester spanners

De goede Rochester spanners

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #193 Gepost op: 05 december 2005 - 01:31:55
Citaat van: "Niels"

Opgelicht lijkt me een groot woord! Dat je de verkeerde spanners hebt niet... Plaats is een foto dan kunnen we zien hoe ze je schoenen opvullen.  :roll:

De afgekeurde Rochester spanners

De goede Rochester spanners

Zal ik morgen even bij daglicht doen!

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #194 Gepost op: 21 december 2005 - 13:09:20

Dat er een paar knoesten of deukjes op een paar Seeadler's zitten doet niks af aan de werking van de spanners?

Vandaag deze ceder Seeadler spanners binnengekregen!

Spanners zijn prima! OK, er zitten wat schoonheidsfoutjes in, maar 80-90% vh houtoppervlak is gewoon prima cederhout! Spanners zijn volledig functioneel, licht en gewoon helemaal glad, er zitten geen gaten in oid

Foutjes (ongeveer 10% vh opppervlak)
- stukjes spinthout, daar is het hout lichter dan de rest (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinthout)
- zwarte plekjes en knoest-plekjes, maar geen scherpe randjes oid
- plekjes waarbij de nerf 90 graden gedraaid is tov het omliggende hout (boeien!)

Geen grote fouten dus.... alleen optische schoonheidsfoutjes....

De hiel lijkt me wel iets spitser dan bij de Seeadlers (van gewoon hout) die ik al heb, maar niet echt spitser dan de hiel van mijn voeten....

Dus: voor 17 eur per paar lijkt het een prima koop!

Bij een aantal spanners moest ik echt 3 keer kijken voordat ik een fout ontdekte (heel klein streepje spinthout + klein schilfertje hout eraf...)
Bij andere is het wat duidelijker....

Merkt echt dat die dingen goed vocht opnemen: hele droge handen na 5 minuten....

Ik zal ze vanavond eens 'passen'
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias