Auteur Topic: Hoge wreef  (16713 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #15 Gepost op: 28 oktober 2007 - 17:32:14
Citaat van: "Clay"
Inderdaad vrij veel rimpels :( .. Geef je ze altijd een dag om te rusten? En sluiten ze goed om de voet?

Ik heb ze pas een paar dagen. Die rimpels zaten er al na de eerste uurtjes in. Ze sluiten wel goed om de voet, maar ik voel wel druk op de wreef.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #16 Gepost op: 28 oktober 2007 - 17:35:04
Citaat van: "Sergio"
@Carwo: Tijd voor bespoke ;-)

Ik hoor wat je zegt... Dat gaat vrees ik iets te veel in de papieren lopen; zeker omdat je er met één paar niet bent.
Ik ga ze eerst maar eens verder inlopen en kijken hoe het gaat. Het lijkt er wel op dat ze erg lekker gaan zitten, en dat is voor mij al heel wat. Daarna misschien nog eens overleggen met de heren van S&S.

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #17 Gepost op: 28 oktober 2007 - 17:36:44
Citaat van: "Carwo"
Vodka en Lex:

Hebben jullie inmiddels een goede schoen (lees: merk en leest) voor voeten met hoge wreven gevonden? Ben zelf ook op zoek; mijn eerste gedachte gaat uit naar C&J. Hebben jullie of anderen daar toevallig ervaring mee, en welke leest is het geschiktst voor hoge wreven (en brede voeten)?

Santoni,

Heb geen ervaring met C&J overigens
Sailing, an expensive way to travel for free"

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #18 Gepost op: 28 oktober 2007 - 17:38:33
Citaat van: "Vodka"

Santoni,

Welke leest? En zijn ze goodyear gemaakt?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #19 Gepost op: 28 oktober 2007 - 17:44:46
Citaat van: "Vodka"

Santoni,

Welke leest? En zijn ze goodyear gemaakt?

Volgens Eduard van SirMax heb ik ook een tamelijk hoge wreef. Santoni op de standaard F leest past altijd als gegoten! Ook geen ervaring met C&J verder.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #20 Gepost op: 28 oktober 2007 - 17:49:28
Citaat van: "Mikey Fuoco"

Volgens Eduard van SirMax heb ik ook een tamelijk hoge wreef. Santoni op de standaard F leest past altijd als gegoten! Ook geen ervaring met C&J verder.

Slaat die F (ook) op de breedtemaat of is het een leesttype?

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #21 Gepost op: 28 oktober 2007 - 17:52:40

Slaat die F (ook) op de breedtemaat of is het een leesttype?

Normaliter slaat de F op de breedte.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #22 Gepost op: 28 oktober 2007 - 17:52:48
:-k

Denk leesttype, ben namelijk nog geen verschillende breedtes (lees: andere leesten dan F) tegengekomen bij Santoni.

Maar ik kan het mis hebben. Als je SirMax een mailtje stuurt zullen ze je ongetwijfeld het juiste antwoord kunnen geven.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #23 Gepost op: 28 oktober 2007 - 17:56:11

Denk leesttype, ben namelijk nog geen verschillende breedtes (lees: andere leesten dan F) tegengekomen bij Santoni.

Maar ik kan het mis hebben. Als je SirMax een mailtje stuurt zullen ze je ongetwijfeld het juiste antwoord kunnen geven.

Thanks, kan ik doen. Worden m'n gloednieuwe C&J's echter niet rimpellozer van. (Snikje.)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Hoge wreef
Reactie #24 Gepost op: 28 oktober 2007 - 18:04:14

Maten aangegeven met F, H of E zijn altijd breedte maten en kom je dus bij verschillende leestmodellen tegen. Zo is de 348 leest van C&J in verschillende breedtematen beschikbaar.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #25 Gepost op: 29 november 2007 - 23:36:13
Ik heb ze pas een paar dagen. Die rimpels zaten er al na de eerste uurtjes in. Ze sluiten wel goed om de voet, maar ik voel wel druk op de wreef.

Update inloopperikelen:

Na een paar weken dragen is de druk op de wreef inmiddels verdwenen; de kurklaag lijkt zijn werk te hebben gedaan.

Een ander probleempje is lichte blaarvorming op de hielen van m'n voeten. Doet net genoeg pijn om de schoenen niet vaker dan twee keer per week te kunnen dragen (prima voor de schoen natuurlijk, maar ik zou ze toch vaker willen dragen). Iemand tips om blaren te voorkomen of te behandelen?

En nog een vraagje aan de monkdragers onder jullie: doen jullie de riempjes altijd los met aantrekken of glippen jullie er zo in?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #26 Gepost op: 29 november 2007 - 23:41:44
(...)
Een ander probleempje is lichte blaarvorming op de hielen van m'n voeten. Doet net genoeg pijn om de schoenen niet vaker dan twee keer per week te kunnen dragen (prima voor de schoen natuurlijk, maar ik zou ze toch vaker willen dragen). Iemand tips om blaren te voorkomen of te behandelen?

En nog een vraagje aan de monkdragers onder jullie: doen jullie de riempjes altijd los met aantrekken of glippen jullie er zo in?

Zelf moet ik een 8 van C&J ook altijd inlopen. Ik heb de gewoonte om de schoenen eerst enkele uurtjes te dragen in de ochtend en als dan de boel een beetje ingelopen is ze een hele dag aan te doen. Het is namelijk zo dat je voeten groter worden naar mate het later wordt op de dag. Dat kan bij nieuwe schoenen 's avonds dan ook voor problemen zorgen.

Monks sowieso los en met een schoenlepel er in.

Groeten,
Don

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #27 Gepost op: 29 november 2007 - 23:51:49
Citaat van: "Don"

Zelf moet ik een 8 van C&J ook altijd inlopen. Ik heb de gewoonte om de schoenen eerst enkele uurtjes te dragen in de ochtend en als dan de boel een beetje ingelopen is ze een hele dag aan te doen. Het is namelijk zo dat je voeten groter worden naar mate het later wordt op de dag. Dat kan bij nieuwe schoenen 's avonds dan ook voor problemen zorgen.

Dank voor je antwoord, Don.

Ik draag ze sowieso maar een paar uur per dag; heb bijna nooit de hele dag schoenen aan. Ik voel m'n hielen vooral als ik de schoenen aantrek. Daarna zakken m'n voeten denk ik iets naar voren en heb ik er minder last van. Maar na een uur of drie, vier moeten ze echt uit.

Citaat
Monks sowieso los en met een schoenlepel er in.

Oké. Dat houd ik dan zo.

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #28 Gepost op: 30 november 2007 - 08:32:04

santoni monk (6144?)staat meestal royal leest, f zegt alleen maar iets over breedte, royal is een vrij comfortabele iets hogere leest op de wreef. ok de 6313 is meestal op royal leest.  Het kan soms ook gebeuren dat winkels ze bestellen op een slankere leest; skins. Dan krijg je een spitsere, slankere schoen zoals ze meestal bij Oger staan. Overigens is een monk gewoon nooit echt lekker met een (erg) hoge wreef..  (uit eigen ervaring) Dus kan je dat beter niet aanschaffen. tenzij bespoke.(of mto)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoge wreef
Reactie #29 Gepost op: 30 november 2007 - 09:51:56
Citaat van: "Michael Corleone"
Overigens is een monk gewoon nooit echt lekker met een (erg) hoge wreef..  (uit eigen ervaring) Dus kan je dat beter niet aanschaffen. tenzij bespoke.(of mto)

De C&J Grosvenor was ook de enige monkmogelijkheid voor mij. Kwamen de kundige heren van S&S mee aanzetten. Andere monks van C&J heb ik niet eens gepast.

Is die Santoni-monk op royal leest er ook in een grote breedtemaat (vergelijkbaar met F van C&J?), dus hoog én breed? En kan ik op een site zien welke leesten en breedtematen Santoni voor welke modellen gebruikt?