Auteur Topic: Los jasje  (699068 keer gelezen)

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Los jasje
Reactie #960 Gepost op: 12 augustus 2010 - 13:39:02
Vind jassen, truien en sjaals van Loro Piana vaak supermooi qua materiaal en afwerking. Die jasjes vind ik, wat ik ervan gezien heb tenminste, wat minder. Wel mooi maar werd er tot nu toe niet heel hebberig van (wat heel goed ook aan mij kan liggen).

Die jassen op pagina 32 en 46 van hun catalogus vind ik ook heel mooi.

Lauwe

• Bekijk profiel
Reactie #961 Gepost op: 30 augustus 2010 - 17:30:48
Bij Cavallaro in Utrecht zijn de jasjes 2 voor €200,- Kan iemand mij vertellen wat ik hier van moet verwachten? Suit Supply heeft ook jasjes in de aanbieding voor €99,-

Waar doe ik verstandiger aan?

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #962 Gepost op: 30 augustus 2010 - 17:38:24
Ben nooit bij Cavallaro binnen geweest, maar volgens mij zitten ze ook in de Hoogstraat in Den Haag, en doen ze met name meer ´hippe´jasjes met contrasterende stiksels, opzichtige elleboogstukken en dat soort werk. Suit Supply zal dus wat subtieler zijn, wat serieuzer en hierdoor ook wat breder geaccepteerd, je kan er kortom dus op meer plaatsen mee verschijnen. Alleen al vanwege het iets te modieuze en iets te opzichtige van Cavallaro zou ik SuSu gaan.

Tevere

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #963 Gepost op: 30 augustus 2010 - 18:05:15
Ik ben ook nog nooit bij Cavallaro binnen geweest, en dat blijft ook wel zo denk ik, vooral die hemden zijn me echt te frivool, om niet misselijkmakend te zeggen. [-( Van wat ik in de etalage heb gezien zou ik ook niet snel een jasje daar halen. Contrasterende stiksels, gekke elbow patches, eigenlijk precies zoals Ach hierboven al zegt, en het hele imago vind ik echt niks.

Heb vorige week zelf een jasje bij SuitSupply gehaald voor 99E en die bevalt me goed. En je bespaard maar liefst 2 euro als je bij SuSu twee jasjes haalt ipv Cavallaro.  :lol:
Laatst bewerkt op: 30 augustus 2010 - 22:05:45 door Tevere

Fredd

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #964 Gepost op: 30 augustus 2010 - 18:19:56
Nog een stem voor suitsupply,  ik verwacht dat je daar ook minder snel op raakt uitgekeken vergeleken met mode-jasje met veel drukke elementen (elbowpatch, stiksel, etc)

Lauwe

• Bekijk profiel
Reactie #965 Gepost op: 30 augustus 2010 - 21:58:17
Ik ben om, ben het er wel mee eens dat een SuSu jasje tijdlozer is. Al moet ik zeggen dat ik wel te spreken ben over Cavallaro wat betreft kwaliteit. Over de drukke jasjes en shirts valt te twisten, heb 3 of 4 van zulke shirts in de kast hangen en met een vlotte jeans en dito schoenen vind ik het wel lekker weg combineren.
Moet zeggen dat ik de kwaliteit prima vind en de pasvorm ook niet verkeerd. Mijn oog valt echter wel op de, voor Cavallaro begrippen, meest saaie shirts. Ik ga stiekem toch even kijken voor een jasje, als ik een echt "saaie" kan vinden pik ik hem mee. Desalniettemin laat ik de 2e hangen en vereer ik de SuSu eerdaags ook met een bezoek.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #966 Gepost op: 30 augustus 2010 - 22:28:10
Lauwe, hoe oud ben je ? Wij kunnen hier wel allemaal zeggen dat je naar SuSu moet (hier ook +1) maar indien jij een jongere (modernere) look wilt hebben moet je lekker naar Cavallaro gaan.

Gebruiker Haarlem (is van die winkel,toch ?) heeft hier ook wel eens een look gepost waar veel commentaar op kwam. Ik vond dat hij het in zijn geheel goed kon hebben. Zou ik het zelf kopen ? Nee.

Je klinkt heel enthousiast, laat je niet te veel sturen door hier, indien je een klassieker (saaier noem jij het) jasje op een hippe jeans en dito shirt draagt komt het toch niet goed uit.

Ik zou lekker kopen waar jij je het beste in voelt. 
if i stop lying i just disappoint you

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #967 Gepost op: 30 augustus 2010 - 22:42:50
24.

Lauwe

• Bekijk profiel
Reactie #968 Gepost op: 31 augustus 2010 - 01:11:28
Je trekt mijn verhaal/vraag aardig uit het verband. Om het kort te houden:

Ik wil juist een klassiekere look waar ik over 5 jaar nogsteeds mezelf in durf te vertonen.
Ja, ik ben te spreken over de kwaliteit en pasvorm van Cavallaro.
Nee, ik ben niet wild van de steeds gekkere shirts en het daarmee verworven imago van Cavallaro.

Wat ik zei was, de naar Cavallaro begrippen "saaie" shirts en jasjes (dus uni, normale boord, normale stiksels, normale knopen) komen in de buurt van hetgeen SuSu bied.

Mijn vraag was dan ook: Waar doe ik verstandiger aan qua kwaliteit en pasvorm.

Nogmaals: De hier veel gedragen en geprezen klassieke stijl kleding spreekt mij juist aan en vind ik dus juist niet saai maar volwassen en degelijk en dat is hetgeen waar ik met mijn garderobe naartoe wil.

Desalniettemin ben ik 24, student en niet vermogend. Ik zoek dus vallue for money.

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #969 Gepost op: 31 augustus 2010 - 01:12:38
Dan zit je bij de SuSu sowieso wel goed, Lauwe!

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #970 Gepost op: 31 augustus 2010 - 09:51:21
Ik zou gewoon lekker gaan kijken wat je mooi vindt, kwaliteit van die twee merken zal voor dat geld elkaar echt niet veel ontlopen en dus kun je je focussen op pasvorm en uiterlijk. Zonder afbeeldingen van de jasjes is het lastig te zeggen of de een dan wel de ander er klassieker uitziet ;-)
The man with style, is the man who can smile

Lauwe

• Bekijk profiel
Reactie #971 Gepost op: 31 augustus 2010 - 21:34:37
Vandaag in Utrecht beide winkels bezocht..
Cavallaro heeft geen enkel neutraal jasje hangen, enkel met contrasterende boord, knopen, knoopsgaten, de tekst Cavallaro in de boord of een combinatie hiervan. Snel weer weg dus.
Bij SuSu hadden waren ze vrijwel volledig door de €99,- jasjes heen. Verkopert liet mij 2 jasjes zien welke qua model en stof ook niets uitstraalden.
Niet geslaagd dus vandaag.. Wel een Trenchcoat gekocht

Tevere

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #972 Gepost op: 31 augustus 2010 - 23:02:14
Bij SuSu hadden waren ze vrijwel volledig door de €99,- jasjes heen. Verkopert liet mij 2 jasjes zien welke qua model en stof ook niets uitstraalden.

Was de nieuwe collectie er al? :)

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #973 Gepost op: 04 oktober 2010 - 18:28:15
Is er hier iemand die ervaring heeft met JandPH? Er staat erg veel leuks op voor een goede prijs, alleen is alles wel vaak gelijk weg, en zeker in de kleinere maten.

http://jandhp.bigcartel.com/category/mens/

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #974 Gepost op: 04 oktober 2010 - 21:11:53
Is er hier iemand die ervaring heeft met JandPH? Er staat erg veel leuks op voor een goede prijs, alleen is alles wel vaak gelijk weg, en zeker in de kleinere maten.

http://jandhp.bigcartel.com/category/mens/

Ze hebben een goed oog voor kleurcombinaties.