Auteur Topic: Los jasje  (696662 keer gelezen)

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Los jasje
Reactie #2610 Gepost op: 06 februari 2023 - 14:38:56
Hoe hoger hoe getailleerde. Drop 0 spons bob.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2611 Gepost op: 10 februari 2023 - 09:36:45
Dank. Dit forum is goud. Dan weet iemand misschien ook wel wat 'Stat R' betekent? Dat zie ik namelijk vaak naar de drop staan.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

SWitte

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2612 Gepost op: 10 februari 2023 - 10:01:48
'Drop' refereert naar de verhouding tussen taille breedte ten opzichte van schouder breedte.  Let dus op de breedte van de schouders van het jasje. Is het een jasje met 'smalle' schouders' dan heb je niet persé een hoge 'drop' nodig.

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2613 Gepost op: 20 november 2023 - 23:19:51
Leuk allemaal die polletiek, maar Bergberg Dan of Cavour Mod 2 voor een rtw jasje?

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2614 Gepost op: 21 november 2023 - 07:15:48
Lijken me mooi.
Of Besnard, kun je ook passen in Haarlem.

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2615 Gepost op: 22 november 2023 - 11:19:41
Leuk allemaal die polletiek, maar Bergberg Dan of Cavour Mod 2 voor een rtw jasje?

Was nieuwsgierig naar Cavour, dus heb tijdje terug 2 jasjes besteld om te passen. Waren qua afwerking en pasvorm prima, maar uiteindelijk beviel mij de kleur  niet. Retourproces is eenvoudig en snel geregeld.
Ik zou alleen geen full price willen betalen, dan eerder Caruso. Maar met leuke korting wel aardig.
Met Berg & Berg geen ervaring.
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2616 Gepost op: 22 november 2023 - 11:20:06
Of Besnard, kun je ook passen in Haarlem.

Waar in Haarlem?
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2617 Gepost op: 22 november 2023 - 12:27:35

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2618 Gepost op: 24 november 2023 - 18:41:40
Was nieuwsgierig naar Cavour, dus heb tijdje terug 2 jasjes besteld om te passen. Waren qua afwerking en pasvorm prima, maar uiteindelijk beviel mij de kleur  niet. Retourproces is eenvoudig en snel geregeld.
Ik zou alleen geen full price willen betalen, dan eerder Caruso. Maar met leuke korting wel aardig.
Met Berg & Berg geen ervaring.
Dank je. Fijne glen check besteld. Zodra geleverd vragen over de fit, en wat vinden jullie, etc. Goed weekend boys.

RJ

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2619 Gepost op: 28 november 2023 - 15:15:46
Is het mogelijk om mouwen van een jasje uit te leggen zodat deze wat wijder worden? (SuSu jasjes)

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #2620 Gepost op: 28 november 2023 - 15:47:06
Is het mogelijk om mouwen van een jasje uit te leggen zodat deze wat wijder worden? (SuSu jasjes)
Dat wordt een erg lastige klus, volgens mij bijna onbegonnen werk.
Er moet genoeg stof aan de binnenkant zijn, dan zit je met de schouderpartij. Er moet immers een groter mouwaanzet in een kleinere schouderopening worden gepropt.
En je zit met het opnieuw persen van de mouw zodat deze netjes je arm blijft volgen, je armen staan namelijk iets gebogen (vanaf zij aanzicht bezien). Ik denk dat je beter nieuw jasje kunt kopen. 

RJ

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2621 Gepost op: 28 november 2023 - 16:32:54
Ja goed punt.. jasjes zijn een drama om goed te krijgen. Alle jasjes die ik heb zijn maatwerk, maar iets wat degelijk past uit RTW zou ook eens fijn zijn. Heb in feite 56 schouder en drop naar 52 nodig.  :(

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #2622 Gepost op: 28 november 2023 - 17:02:50
Ja goed punt.. jasjes zijn een drama om goed te krijgen. Alle jasjes die ik heb zijn maatwerk, maar iets wat degelijk past uit RTW zou ook eens fijn zijn. Heb in feite 56 schouder en drop naar 52 nodig.  :(
Euh, dat is een flinke drop, zal toch bespoke/mtm blijven ben ik bang.

Surging

• Gebruiker
  • Sine nobilitate
    • Bekijk profiel
Reactie #2623 Gepost op: 28 november 2023 - 21:13:16

Heb het ooit geprobeerd, je kan beter lengtemaat kopen. Als dat niet lang genoeg is, dan maatwerk. Knopen gaan raar zitten, opnieuw persen is een uitdaging.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2624 Gepost op: 28 november 2023 - 23:07:05
Dat is langer maken, niet uitleggen in de breedte.

Volgens mij zit langs de mouwnaad geen extra stof, maar lastig te zien achter de voering. Ik zou er niet op rekenen.