Auteur Topic: Los jasje  (696687 keer gelezen)

guest45

• Gast
Los jasje
Reactie #2385 Gepost op: 13 augustus 2015 - 15:44:46
Dat heurt, op een norfolk jacket. Al is dit natuurlijk weer een #menswear verbastering.

Edenaar

• Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #2386 Gepost op: 13 augustus 2015 - 15:49:55
Dat heurt, op een norfolk jacket. Al is dit natuurlijk weer een #menswear verbastering.
Thanks! Ik had geen idee dat het een norfolk jacket betreft. Die hebben meestal toch ook een soort riem om het middel heen? Kan je met het blote oog zien wat voor soort stof het is?

guest45

• Gast
Los jasje
Reactie #2387 Gepost op: 13 augustus 2015 - 15:53:10
Klopt. Daarom verbastering. Stof weet ik niet maaf het lijkt me geen tweed. Katoen misschien?

Edenaar

• Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #2388 Gepost op: 13 augustus 2015 - 16:13:27
Klopt. Daarom verbastering. Stof weet ik niet maaf het lijkt me geen tweed. Katoen misschien?
Lijkt er wel op. Ik zal eens navraag doen. Op de site staat alleen de afbeelding, geen prijs o.i.d.

kaasman

• Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #2389 Gepost op: 15 augustus 2015 - 16:15:36
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een los jasje. Ik heb een oude die ik wil verkopen.
Op het label staat maat 48 (ik heb zelf maat 46), maar hij is echt veel te groot, ik denk dat hij eerder richting 56-58 is.
Nou wil ik hem dus verkopen maar ik heb geen flauw idee wat voor maat ik in de advertentie moet zetten.
Als ik 48 zet krijg ik kijkers voor wie het pak veel te groot is natuurlijk.
Heeft iemand een idee hoe je het beste een jasje kan opmeten? (In tegenstelling tot alle google resultaten die ik krijg, die vertellen me hoe ik mezelf moet opmeten voor een jasje, maar een jasje is natuurlijk altijd groter en breder dan de persoon die erin zit)
Alvast bedankt!

Groetjes,
Kaasman

Hulsebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #2390 Gepost op: 15 augustus 2015 - 17:37:01
Amerikaanse maat 48, is in Europese maten waarschijnlijk een 58 oid. Dat is inderdaad groot.

kaasman

• Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #2391 Gepost op: 15 augustus 2015 - 21:52:15
Er staat op het labeltje wel 38R en daarnaast 48.
Dus ik dacht dat het Amerikaans 38 was en Europees 48. Hij is ook van Van Gils, dus leek me ook logisch dat er minstens de Europese maat tussen zou moeten staan.
Maar hij is zoveel groter dan mijn 46 en ik herinner met dat ik een 48 paste in de winkel waar ik de 46 kocht, die viel mij ook nog redelijk oke. Terwijl deze echt enorm is voor mij. 

Maar misschien is hij in de loop der tijd wat opgerekt oid.
Waarschijnlijk komt het er op neer dat ik toch een manier moet vinden om deze op te meten.

Harrie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #2392 Gepost op: 15 augustus 2015 - 22:07:45
Zeer regular fit misschien? Heb hier een wat ouder van gils katoenen jasje hangen in 48 en die zit goed.

kaasman

• Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #2393 Gepost op: 16 augustus 2015 - 18:16:18
Maar zou ik dit jasje kunnen opmeten om te zien welke maat het echt is? Dan hoef ik niet te gokken (en hoef ik ook niet teleurgestelde maat48ers aan mijn deur te hebben).

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #2394 Gepost op: 16 augustus 2015 - 19:54:19
Wat dacht je van de Zak van Max voor dat jasje van Van Gils? Toch niks meer waard joh, mik weg dat ding.

kaasman

• Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #2395 Gepost op: 17 augustus 2015 - 15:01:49
Dat is niet helemaal wat ik vroeg...
Ik wil graag weten of er een manier is om een jasje op te meten om te weten welke maat het is.

Merick

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #2396 Gepost op: 17 augustus 2015 - 15:07:35
Ik wil graag weten of er een manier is om een jasje op te meten om te weten welke maat het is.

Meetlint is een prima tool!

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Los jasje
Reactie #2397 Gepost op: 17 augustus 2015 - 17:36:49

Nee dat is er niet echt. Punt is namelijk dat je nooit weet wat de fabrikant precies verstaat onder maat 48. Dat verschilt per fabrikant.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Los jasje
Reactie #2398 Gepost op: 17 augustus 2015 - 17:41:07
Er staat een size chart op de Van Gils site, alleen dan moet je nog wat buffer tussen lichaamsmeting en meting van jasje rekenen.
http://www.vangils.eu/en/size-measuring

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #2399 Gepost op: 17 augustus 2015 - 17:58:18
Wat dacht je van de Zak van Max voor dat jasje van Van Gils? Toch niks meer waard joh, mik weg dat ding.

van Gils maakt mooie spullen hoor.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.