Gents, even een vraagje over zomerjasjes.
Ik zoek al een tijdje een nieuwe blauwe blazer, maar dan voor in de zomer. De knopen hoeven ditmaal niet van metaal en de stof moet luchtig genoeg zijn voor de warmere dagen van het jaar. Patch-pockets zijn een pre. Voor mijn gebruik (het wordt een beetje een gooi-en-smijt-jasje) is MTM geen optie. Sterker, ik wil hier graag niet meer dan €200 voor uittrekken.
Aanvankelijk zat ik te denken aan katoen in een weving die mooi slijt. Ik had ooit zoiets tot het op jammerlijke wijze stierf. Helaas blijkt het moeilijk net zoiets te vinden. Wel zag ik iets van katoen bij de SuSu in een open weving, ongevoerd maar helaas met klepjes en maarliefst vijf (MOP) knopen op de mouw. Ik twijfelde dus en inmiddels is het uitverkocht.
De volgende opties heb ik tot nu toe gevonden:
-SuSu Model 'Paris' in:
-Wollen fresco ongevoerd, MOP knopen, natuurlijke schouderlijn, 2(of 2,5?)- knoops met patch pockets
-Katoen-zijde, dezelfde configuratie
-SuSu Model 'Washington' in:
-Wol, half gevoerd, opgesneden revers, 2-knoops, klepjes en ticket pocket
-Linnen (kreukt wel een beetje teveel), zelfde configuratie
-Wol-linnen, dezelfde config.
-Wol-zijde-linnen, dezelfde config.
-Massimo Dutti:
-Katoen, jersey achtig stofje, ongevoerd tweeknoops, helaas rugsplitje en hoge sluitknoop, wel 3 patches
-Massimo Dutti:
-Katoen-linnen, verwassen maar (Napolitaans) helblauw, ongevoerd DB met metalen knopen, shirtschouder en patch pockets
Wat denken jullie? Welke stof is het meest geschikt?
Ik neig enerzijds naar de wollen fresco Paris van SuSu. Maar is zo'n wol wel luchtig genoeg? En is het heel kwetsbaar?
Anderzijds zou de DB van M. Dutti wel leuk zijn, maar helaas moest de kraag denk ik een tikje geknepen worden en de mouwen een stukje verlengd. Daarbij was de kleur wel opvallend te noemen.
Wellicht hebben jullie andere suggesties?
Bij voorbaat dank!