Auteur Topic: Los jasje  (699046 keer gelezen)

Bob4881

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Los jasje
Reactie #1395 Gepost op: 16 mei 2012 - 19:26:01
Bogart,

Enig idee wat voor jasje dat is die jij poste?

En iemand enig idee wat voor jasje het is die Velponi poste? (of zijn het dezelfde).

Ik zoek ook zoiets, maar die van SuSu was vond ik echt tegenvallen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1396 Gepost op: 16 mei 2012 - 23:06:57
Ik dacht van Liverano.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1397 Gepost op: 21 mei 2012 - 10:38:35
Gents, even een vraagje over zomerjasjes.

Ik zoek al een tijdje een nieuwe blauwe blazer, maar dan voor in de zomer. De knopen hoeven ditmaal niet van metaal en de stof moet luchtig genoeg zijn voor de warmere dagen van het jaar. Patch-pockets zijn een pre. Voor mijn gebruik (het wordt een beetje een gooi-en-smijt-jasje) is MTM geen optie. Sterker, ik wil hier graag niet meer dan €200 voor uittrekken.

Aanvankelijk zat ik te denken aan katoen in een weving die mooi slijt. Ik had ooit zoiets tot het op jammerlijke wijze stierf. Helaas blijkt het moeilijk net zoiets te vinden. Wel zag ik iets van katoen bij de SuSu in een open weving, ongevoerd maar helaas met klepjes en maarliefst vijf (MOP) knopen op de mouw. Ik twijfelde dus en inmiddels is het uitverkocht.

De volgende opties heb ik tot nu toe gevonden:

-SuSu Model 'Paris' in:
   -Wollen fresco ongevoerd, MOP knopen, natuurlijke schouderlijn, 2(of 2,5?)- knoops met patch pockets
   -Katoen-zijde, dezelfde configuratie
-SuSu Model 'Washington' in:
   -Wol, half gevoerd, opgesneden revers, 2-knoops, klepjes en ticket pocket
   -Linnen (kreukt wel een beetje teveel), zelfde configuratie
   -Wol-linnen, dezelfde config.
   -Wol-zijde-linnen, dezelfde config.

-Massimo Dutti:
   -Katoen, jersey achtig stofje, ongevoerd tweeknoops, helaas rugsplitje en hoge sluitknoop, wel 3 patches

-Massimo Dutti:
   -Katoen-linnen, verwassen maar (Napolitaans) helblauw, ongevoerd DB met metalen knopen, shirtschouder en patch pockets

Wat denken jullie? Welke stof is het meest geschikt?
Ik neig enerzijds naar de wollen fresco Paris van SuSu. Maar is zo'n wol wel luchtig genoeg? En is het heel kwetsbaar?
Anderzijds zou de DB van M. Dutti wel leuk zijn, maar helaas moest de kraag denk ik een tikje geknepen worden en de mouwen een stukje verlengd. Daarbij was de kleur wel opvallend te noemen.

Wellicht hebben jullie andere suggesties?
Bij voorbaat dank!
Laatst bewerkt op: 21 mei 2012 - 10:41:01 door Mad Hatter

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1398 Gepost op: 21 mei 2012 - 10:40:23
frans in sluis heeft heel leuke zomerjasjes. wel wat duurder maar dan heb je ook wat.
live and let die

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1399 Gepost op: 21 mei 2012 - 10:44:40
Dank, maar rond de €200 is wel een harde eis. Iets meer wil ik er nog wel voor uittrekken maar niet heel veel meer.

Plaatjes van de naar mijn mening leukste opties:

SuSu deze uitvoering, maar dan in wol fresco (hoewel deze ook leuk is):
http://www.suitsupply.nl/shop/3.C496/Jacket?filter_27=736

Massimo Dutti DB:
http://www.massimodutti.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/duttinl/en/30359453/256504/882505/COTTON%2BAND%2BLINEN%2BDOUBLE%2BBREASTED%2BBLAZER

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1400 Gepost op: 21 mei 2012 - 11:06:24
kapitein iglo met koude billen.
live and let die

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1401 Gepost op: 21 mei 2012 - 11:09:27
Whehe, nou dat is wel een persoonlijke held van me hoor! 

Ik heb een maatje groter gepast dan normaal, die viel iets langer dan op deze foto. Hij zou een klein beetje ingenomen kunnen worden, maar dat is zelfs optioneel. De jasjes van Massimo vallen inderdaad strak en kort, dus greep ik automatisch al naar een grotere maat.

Edit: Als suggestie wellicht andere knopen erop?
Laatst bewerkt op: 21 mei 2012 - 11:11:11 door Mad Hatter

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1402 Gepost op: 21 mei 2012 - 11:25:24
Zien er mooi uit voor het geld, die jasjes van Massimo Dutti, ook de linnen exemplaren. Als er nou een merk was dat die dingen voor dat geld maakt in lengtematen 46L of 44L...

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1403 Gepost op: 21 mei 2012 - 13:12:47
Echte fresco wol is luchtiger dan de meeste katoenwevingen en is ook behoorlijk slijtvast. Dat SuSu-jasje is wellicht je beste optie.

drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1404 Gepost op: 21 mei 2012 - 14:19:23
@Mad Hatter: Hebben ze bij de SuSu ook jasjes van andere materiaal dan wat op de site staat? Of laat je het maken van wol?

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1405 Gepost op: 21 mei 2012 - 15:13:54
Die hebben ze zeker. De collectie in de winkel verschilt hier en daar een beetje van wat op de site staat.

Een tijdje terug hadden ze dat Paris jasje enkel in de katoen-zijde zoals op de site bijvoorbeeld. Nu zag ik hem enkel in die wollen fresco in de winkel.

@Velponi:
Ik vind het wollen jasje er ook goed uitzien. Of het een 'echte' fresco is weet ik niet. Wel is het een zeer grove weving en is hij zo los geweven dat je er doorheen kunt zien.

Minpuntje is wel dat deze half, of eigenlijk driekwart gevoerd is. Dat is natuurlijk ook een prima constructie, maar net wat minder voordelig dan kwart of ongevoerd, denk ik tenminste. Wat zijn jouw bevindingen hieromtrent?

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1406 Gepost op: 21 mei 2012 - 16:48:02
Tapatalk? ;)

Ik vind het DB jasje van Dutti er erg mooi uitzien voor het geld, MH! Beter dan het susu jasje.
Maar DB en SB zijn natuurlijk wel twee hele eigen stijlen. Jij kan beide hebben volgens mij.

Knopen zou ik als student wel vervangen door iets anders (lees: geen goud-kleurig)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1407 Gepost op: 21 mei 2012 - 18:14:19
Verdikkeme. Ik heb ook steeds ruzie met dat appje.
:-s

Ik vond het jasje van Massimo er ook erg goed uitzien inderdaad. Toch vind ik wat V. zegt ook wel hout snijden.

Metalen knopen en DB is mischien too much voor mijn leeftijd. Maar een van die twee elementen in een jasje vind ik mooi en kan ik denk ik wel hebben. Sterker, ik heb al twee SB blazers met metalen knopen en een DB pak...

Van de week beide jasjes nog eens proberen.

Nog een voordeel voor SuSu:
Ze hebben lengtematen...

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #1408 Gepost op: 21 mei 2012 - 18:38:09
Knopen kan je vervangen, lijkt mij een optie.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Ari

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1409 Gepost op: 21 mei 2012 - 19:11:34
Best een mooi jasje, die DB van Massimo Dutti. Hoe valt dit t.o.v. bijvoorbeeld SuitSupply?