Auteur Topic: 'Geldzaken': portemonnees, kaarthouders, money clips en dergelijke  (342549 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: 'Geldzaken': portemonnees, kaarthouders, money clips en dergelijke
Reactie #390 Gepost op: 30 juni 2011 - 14:50:06
Hmm, de mijne was foutloos, en ik kreeg nog een mailtje erachteraan of alles naar wens was.
Je had 'm denk ik zo om kunnen ruilen idd.

Ik kreeg dat mailtje ook vandaag. Goede service. Ik heb een paar foto's van het foutje gestuurd, zodat ze daar in de toekomst beter op kunnen letten. Daarvoor werd ik hartelijk bedankt en ik kreeg het aanbod om hem te vervangen als ik de oude zou terugsturen. Maar zoals gezegd: het stoort me niet, dus ik hou hem gewoon.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #391 Gepost op: 30 juni 2011 - 22:46:42
Ik heb al vele jaren een klein zeer apart portemonneetje van Fred De La Bretonniere die ik pas een aantal jaar daadwerkelijk gebruik. Er passen 4 pasjes in die je er erg makkelijk kan uit halen, maar waar het geld verborgen zit vind ik het mooist aan dit portemonneetje, de constructie is een soort van Jakobsladder, je kan het links en rechts openen.

Hoe stop je je geld erin? Heel simpel, je vouwt hem open naar links, legt het geld er los in, sluit de portemonnee en opent hem naar rechts en het geld komt als het ware gevangen te zitten tussen een achterkant en de lintjes. Als je de handeling andersom doet zal het geld aan de andere kant zitten.

Het is een zeer "low-profile" portemonnee waardoor het mooi verdwijnt in de binnenzakken van een jasje.
Enig nadeel is dat je briefjes soms een keer extra moet vouwen eer ze erin passen.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #392 Gepost op: 04 juli 2011 - 20:44:54
Na een jaar of 5 van trouwe dienst is mijn Castelijn & Beerens portemonnee toch echt aan vervanging toe!

Ik ben alleen wel opzoek naar een kwalitatief beter alternatief, ik heb alleen wel een beperkt budget met een maximum van 110 euro. Bijvoorbeeld geen Mulberry dus :oops:

Ik heb wat rond gekeken en vond het merk The Bridge wel leuke dingetjes maken! Alleen deze zijn bijna nergens online te koop of weet iemand een winkel die dit merk in de buurt van Leiden (of de hofstad) verkoopt?

Verder ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met de Scuola del Cuoio in Florence, en of een portemonnee die daar gemaakt is, kwalitatief gezien af doet voor eentje van The Bridge.

Heb de onderstaande twee op het oog:

The Bridge:
http://cgi.ebay.it/PORTAFOGLIO-DA-UOMO-THE-BRIDGE-IN-PELLE-MARRONE-CLASSIC-/120742428087?pt=Altri_Accessori_Uomo&hash=item1c1ccf3db7#ht_4573wt_905

Scuola del Cuoio - Florence:
http://www.scuoladelcuoio.com/product_info.php?cPath=10131_10141_10261&products_id=1707

Bij voorbaat dank heren,

Tobias

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #393 Gepost op: 04 juli 2011 - 22:22:29
Als je een stukje terugleest, vind je wat informatie over Scuola del Cuoio (van Velponi, Nexus en naastgetekende).

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #394 Gepost op: 04 juli 2011 - 22:34:50
Als je naar de prijs kijkt van die portemonnee is het nog maar een klein stapje naar Mont Blanc, maar dan heb je wel alleen de keuze uit zwart (kan iemand dit verifiëren, ik weet het niet zeker.)

Bijvoorbeeld deze:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #395 Gepost op: 04 juli 2011 - 22:37:38
Dat is toch een pennenboer?

Dichtertje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #396 Gepost op: 04 juli 2011 - 23:02:23
Ik heb sinds een maand of 4 een prachtige The Bridge billfold gekocht. Voor mij een investering maar wel een goede. Het leer is echt prachtig en - zo ver ik kan beoordelen - ook van goede kwaliteit. Hij wordt steeds mooier ;)

Aanrader!

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #397 Gepost op: 05 juli 2011 - 00:46:59
Dat is toch een pennenboer?

Die valt in dezelfde categorie als; "Porsche Design, die ontwerpen toch alleen maar auto's?"

Montblanc maakt al sinds 1935 kleine luxe lederwaren, en de kwaliteit daarvan (Uiteraard gebaseerd op mijn eigen ervaringen met het merk.) is behoorlijk goed. Zeer mooi leer (Het Meisterstück leer is al helemaal prachtig), zorgvuldige maakwijze en geen van mijn vrienden heeft ooit problemen ondervonden met producten van die Duitse pennenboer.

Maar ik ben daarnaast wel erg gevoelig voor dat prachtige "White Star" logo.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #398 Gepost op: 05 juli 2011 - 01:02:20
@Carwo Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met de kwaliteit van de Scuola del Cuoio in vergelijking met The Bridge!!! Aangezien beide namelijk als kwalitatief goed worden bestempelt, ben ik benieuwd of The Bridge qua leer kwaliteit of degelijkheid nog een niveau hoger is als de Scuola del Cuoio!

@Laurens Bedankt voor de tip, maar ik wil een donker bruine of cognac kleurige, mijn oude C&B was al zwart, en daar vond ik het jammer van dat je er geen mooie patina op kreeg! Tevens vind ik dat Montblanc te duur is voor de geleverde prijs kwaliteit (ik heb het nu niet over de pennen, die zijn ge-wel-dig!!), en dat dat komt door mensen die gevoelig zijn voor dat prachtige "White Star" logo! :lol:

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #399 Gepost op: 05 juli 2011 - 01:48:58

@Laurens en dat dat komt door mensen die gevoelig zijn voor dat prachtige "White Star" logo! :lol:

Tja, iedereen heeft zo zijn zwaktes, ik heb dat naast "the White Star" ook ook met het rode rondje van Leica (hoewel nog te prijzig), het appeltje van Apple, het B&O logo en nog een paar.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #400 Gepost op: 05 juli 2011 - 10:25:39
Montblanc maakt al sinds 1935 kleine luxe lederwaren, en de kwaliteit daarvan (Uiteraard gebaseerd op mijn eigen ervaringen met het merk.) is behoorlijk goed. Zeer mooi leer (Het Meisterstück leer is al helemaal prachtig), zorgvuldige maakwijze en geen van mijn vrienden heeft ooit problemen ondervonden met producten van die Duitse pennenboer.

Ah bon. Ik wist niet dat ze het zelf maakten.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #401 Gepost op: 05 juli 2011 - 12:47:06
Ah bon. Ik wist niet dat ze het zelf maakten.

Verbaast mij ook, leek me nou zo'n typisch licentie product. Zal eens met een andere blik naar hun lederwaren kijken...

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #402 Gepost op: 05 juli 2011 - 13:16:20
Het is iets waar ik zelf ook verbaasd over was toen ik het voor het eerst las, maar tegelijkertijd ook logisch.
Ze wilde toentertijd leren pennenhoesjes uitbrengen voor bij de pennen, en in plaats van zelf alles opnieuw uit te vinden kochten ze toen gewoon een Duits atelier dat er bekend om stond dat ze zeer goede leren portemonnees, pennenhoesjes etc.. maakten. En dankzij de expertise van dat atelier konden ze ook meteen heel makkelijk portemonnees maken, de kennis en het vakmanschap was er nu toch.

Sowieso houd Montblanc erg heel erg van om alles in huis te doen en zo weinig mogelijk door anderen te laten doen.
Want hoewel ze pas in 1997 de horloge wereld betraden, kwamen ze in 2008 met hun eigen calibers, en dan wel meteen van een automatische en handmatige chronograaf, en ze maken de horloges zelf in Le Locle.
Laatst bewerkt op: 05 juli 2011 - 14:59:23 door Laurens

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #403 Gepost op: 05 juli 2011 - 13:28:45
Bedankt, Laurens.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #404 Gepost op: 05 juli 2011 - 14:01:23

Maar ik ben daarnaast wel erg gevoelig voor dat prachtige "White Star" logo.
Mee eens. Het Meisterstück-leer is wel wat krasgevoelig (harde toplaag) maar blijft verder erg mooi zwart en glanzend. En goed in vorm want het is behoorlijk stevig leer. Hierdoor vallen de portefeuilles wel wat dikker uit. En het logo is ook fraai idd.

Overigens maken ze wel wat bruine modellen (meer "casual") en daarnaast ook casual (wat "zachter") zwarte portefeuilles.