Auteur Topic: Nobel's Choice  (12075 keer gelezen)

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Nobel's Choice
Gepost op: 06 mei 2010 – 12:23:15
Sinds kort verkoopt mijnheer Nobel uit Delft naast zijn gebruikelijke schoenmerken als Loake nu ook zijn eigen lijn schoenen. Deze schoenen worden als concept verkocht, met bijpassende riem, spanners (helaas wel een veer), en de gebruikelijke schoenzak, schoenlepel en poets.

Bij het ontwikkelen van deze schoenen heeft hij getracht zijn ervaring als schoenmaker mee te nemen in het ontwerp. Dit zou zich moeten uiten op het vlak van het comfort en de duurzaamheid.
Veel van de nieuwe schoenen hebben een klassiek maar toch eigenzinnig uiterlijk, maar enkele modellen zijn best gewaagd te noemen. Onlangs heb ik mij als trouwe klant van zijn winkel ook gewaagd aan een paar, hierbij een kort verslagje daarover.

Het betreft het model Sinatra, welke in mijn ogen een soort 'austerity brogue' is. Het model heeft wel een 'bloemetje' op de neus en is tevens gemaakt van zwart bookbinder leer, dat van zichzelf behoorlijk glimt! Wellicht dat ik mijn poetsdrift zo een beetje kan onderdrukken...  ;)



De schoen is blake gemaakt en heeft enkele details die het comfort verhogen. Zo is er een extra leren binnenzool over het stiksel van de blakeconstructie geplaatst, opdat deze niet voelbaar is. Hierdoor slijt deze stiknaad ook niet van binnenuit. Tevens is het kussentje onder de hiel, dat in veel schoenen te vinden is, hier iets dikker dan normaal uitgevoerd. Excuses voor het gebrek aan een foto van de zool overigens. Ik zal er dan maar bij vertellen dat deze 'licht rood' geverfd is en dat de hak een 'zwaluwstaart' afwerking heeft.

Ik heb er nu enkele keren op gelopen en ik vind het comfort erg goed te noemen. De leest is nauwkeurig voor mijn voet en enigszins smal in het middengedeelte waardoor ik het gevoel heb dat de schoen goede steun biedt. Tevens vind ik dat deze schoen voor een blake iets minder 'hard' aanvoelt, maar toch nog steeds soepel is. Soms heb ik namelijk het gevoel of ik bij blakegemaakte schoenen elk steentje op straat kan voelen. Dat is hierbij een stuk minder het geval.
Laatst bewerkt op: 06 mei 2010 – 12:28:23 door Mad Hatter

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Nobel's Choice
Reactie #1 Gepost op: 06 mei 2010 – 12:29:59
Website:

http://www.nobelschoice.com/

Staat helaas nog weinig informatie op. In welke prijscategorie valt Nobel's Choice?

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Nobel's Choice
Reactie #2 Gepost op: 06 mei 2010 – 12:36:09
Het hele 'pakket' zal ik maar zeggen kost  €229,-

Overigens is er op deze websites nog meer te vinden over Nobel en zijn winkel:
www.loake.nl
www.schoenmakernobel.nl


Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Nobel's Choice
Reactie #3 Gepost op: 06 mei 2010 – 13:14:36
Ik vind het wel leuk dat de riem er bij in inbegrepen.

Combinatie zou bij andere merken ook mogen, waarbij de totaalprijs lager is dan de som der delen.

Mediaman

  • Gast
Re: Nobel's Choice
Reactie #4 Gepost op: 06 mei 2010 – 13:45:05
Het hele 'pakket' zal ik maar zeggen kost  €229,-

Overigens is er op deze websites nog meer te vinden over Nobel en zijn winkel:
www.loake.nl
www.schoenmakernobel.nl



Obv wat ik nu zie een interessante propositie. Komen er nog detailfoto's van de binnenzijde, zolen, etc.?

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Nobel's Choice
Reactie #5 Gepost op: 06 mei 2010 – 13:49:06
Obv wat ik nu zie een interessante propositie. Komen er nog detailfoto's van de binnenzijde, zolen, etc.?

Ik zal binnenkort proberen enkele foto's van de details te schieten. Voor nu had ik al moeite genoeg een scherp exemplaar te maken en bovendien is de camera weer terug naar zijn rechtmatige eigenaar!
Binnenkort dus meer...
 :-)

Kees van Dam

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Re: Nobel's Choice
Reactie #6 Gepost op: 06 mei 2010 – 15:50:32
Prachtig initiatief en lef van de ondernemer.
Ben benieuwd naar de fotos van de Nieuwe Modellen van het eigen merk.
Ze staan nog niet op de websites heb ik begrepen.

Bant

  • Gebruiker
  • Berichten: 135
  • Stijl Nieuwerd
    • Bekijk profiel
Re: Nobel's Choice
Reactie #7 Gepost op: 06 mei 2010 – 20:59:41
Zeer goed initiatief, ik zal de collectie zeker in de gaten houden. :)

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Nobel's Choice
Reactie #8 Gepost op: 07 mei 2010 – 09:37:27
Wel een ongewenste decoratie op het uiteinde van de riem...

Kees van Dam

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Re: Nobel's Choice
Reactie #9 Gepost op: 07 mei 2010 – 10:13:27
Wel heel mooi gepresenteerd, duidelijk en helder, inderdaad ff dat lapje leer aan de riem niet zo mooi.
Maarja het gaat om de mooie schoenen toch....

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Nobel's Choice
Reactie #10 Gepost op: 07 mei 2010 – 15:00:57
Zo is het maar net, toch? De riemen zijn volgens mij wel uit te wisselen met andere exemplaren van Nobel's Choice.
Zo heb ik er eentje in het bruin met over de hele lengte in het midden een rijtje broguering. Wellicht valt die meer bij jullie in de smaak qua design  ;)

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Nobel's Choice
Reactie #11 Gepost op: 08 mei 2010 – 00:09:15
Ja, die van mij hangt ook al een tijdje aan mijn sleutel, heer lapper.  :-)
Overigens doelden wij juist op het stukje broguering aan het uiteinde van de riem. Persoonlijk vind ik dat een leuk en origineel detail dat de riem eventueel ook nog beter laat 'matchen' bij de schoen.

Ik keek trouwens net op de website en het is vanaf heden mogelijk om door te klikken naar een aantal foto's van de beschikbare modellen...

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Nobel's Choice
Reactie #12 Gepost op: 08 mei 2010 – 00:22:09
Zit helaas niets voor mij tussen...

Mediaman

  • Gast
Re: Nobel's Choice
Reactie #13 Gepost op: 08 mei 2010 – 09:17:02
Zit helaas niets voor mij tussen...

Los van bovenstaand model, voor mij ook niet.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Nobel's Choice
Reactie #14 Gepost op: 08 mei 2010 – 09:42:54
http://www.schoenmakernobel.nl/nobelschoicepresentatie/Nieuwecollectie/Nobels%20Choice/album/index.html

Goh. Schoenmaker blijf bij je leest, zullen we maar netjes zeggen dan. We kunnen niet allemaal profvoetballer worden; materiaalmannen zijn daarentegen ook altijd hard nodig.
Laatst bewerkt op: 08 mei 2010 – 09:44:35 door Swann