Auteur Topic: Welk pak wordt in welk land gemaakt?  (13934 keer gelezen)

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.685
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #30 Gepost op: 26 april 2010 – 16:26:27
Recente ontwikkeling

http://www.italymag.co.uk/italy/business/made-italy-law-tightened

A law passed by the Italian Parliament last Wednesday imposes tougher conditions and aims to raise standards for textiles, shoes and leather goods bearing the “Made in Italy” label.

From 1st October goods bearing the label will also have to carry a guarantee showing that they conform to certain standards and are hygienic and safe. The certificate must also state that environmental standards have been respected and that no minors have been involved at any stage in the manufacture of the goods.

Manufacturers will have to be able to prove that their products were primarily made in Italy and, if any part of the work was carried out elsewhere, a traceable location must be shown. In addition, all textiles, shoes and leather goods sold in Italy but manufactured outside its territory will have to carry a label showing the country of production.

An October date has been set for implementation of the law in order to allow time for its approval by the European Parliament, where it has been well received, and a similar labelling law may soon be applied in all European Union countries.


"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #31 Gepost op: 26 april 2010 – 16:28:26
Luciano Barbera (de man, niet het merk) pleit al langer voor dergelijke Europese regelgeving om de waarde van het 'merk' Made in Italy/France/England te behouden.
cyka blyat

Mediaman

  • Gast
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #32 Gepost op: 26 april 2010 – 16:32:04
Luciano Barbera (de man, niet het merk) pleit al langer voor dergelijke Europese regelgeving om de waarde van het 'merk' Made in Italy/France/England te behouden.

Dat lijkt me echt de hoogste tijd. De waarde van een merk bouwt heel langzaam op, maar kan razendsnel verdwijnen.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #33 Gepost op: 26 april 2010 – 16:38:16
Voor de duidelijkheid, het heeft niets met pakken te maken, maar de wijnboer vertelde me dat deze status geregeld moest worden met de lokale Don. Dit om aan te geven, dat dergelijke zaken te regelen zijn in Italie en dus neem ik aan dat 'Made in Italy' ook te regelen is, idem voor 'Fatto di mano'.

Dat Fatte a mano moet je vaak ook met een korreltje schep zout nemen. Wanneer ze bijvoorbeeld bij Santoni schoenen het patina met de hand aanbrengen, is het al 'handgemaakt'.

De Engelsen zijn wat dat betreft eerlijker.
Laatst bewerkt op: 26 april 2010 – 16:43:12 door Daedalus
cyka blyat

Mediaman

  • Gast
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #34 Gepost op: 26 april 2010 – 16:44:51
Dat Fatte a mano moet je vaak ook met een korreltje schep zout nemen. Wanneer ze bijvoorbeeld bij Santoni schoenen het patina met de hand aanbrengen, is het al 'handgemaakt'.

De Engelsen zijn wat dat betreft eerlijker.

Dat geloof ik idd wel.

Charlie

  • Gast
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #35 Gepost op: 26 april 2010 – 16:49:04
De Engelsen zijn wat dat betreft eerlijker.

Medestanders! Yes, eindelijk! Ik zeg het al jaren... niet te vertrouwen die Italianen!

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #36 Gepost op: 26 april 2010 – 16:52:11
Medestanders! Yes, eindelijk! Ik zeg het al jaren... niet te vertrouwen die Italianen!

Right, daar denken de Oeral Kozakken en vele gekoloniseerde volkeren toch echt anders over.
Laatst bewerkt op: 26 april 2010 – 16:54:28 door Daedalus
cyka blyat

Charlie

  • Gast
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #37 Gepost op: 26 april 2010 – 16:52:43
Right, daar denken de Oeral Kozakken en vele andere gekoloniseerde volkeren toch echt anders over.

Ketters!

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #38 Gepost op: 04 mei 2010 – 16:36:36
Suit Supply MTM Make1 schijnt in China gemaakt te worden i.p.v. Portugal.

Make3 is inderdaad Italië, extra kosten zijn dan 300 euro/pak.

Confrčre

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #39 Gepost op: 05 mei 2010 – 16:12:21
Make 1 China (of iig 'Verre Oosten') ipv Portugal is idd wat ik ook al een tijd te horen krijg van Suit Supply medewerkers.

Caesarius

  • Gebruiker
  • Berichten: 648
    • Bekijk profiel
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #40 Gepost op: 05 mei 2010 – 20:22:42
Check.
Always have a better answer.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #41 Gepost op: 08 mei 2010 – 00:55:34
Oh jeej, dan ben ik verkeerd geďnformeerd. Maar ik geloof dat SuitSupply wel aan maatschappelijk verantwoord ondernemen doet oftewel let op de arbeidsomstandigheden aldaar, toch?

Ach

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #42 Gepost op: 08 mei 2010 – 01:07:32
@ Mad Hatter, al ware de praktijk anders, dan vermoed ik niet dat je een ontkennend antwoord zal krijgen op jouw vraag.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Welk pak wordt in welk land gemaakt?
Reactie #43 Gepost op: 08 mei 2010 – 01:33:40
@ Ach

Nee, ik ben bang dat je gelijk hebt daarin. Zij zouden hun eigen glazen daarmee immers ingooien.
Hoewel ik mijn pak nu niet zomaar in de kast zal laten hangen en tevens bovendien niet zal ontkennen dat ik wel kledingstukken bezit die in dergelijke landen gemaakt zijn, probeer ik er toch een beetje op te letten.