Dit wordt een beetje een dubbelpost totdat ik weet hoe ik het in het Vanità- topic zal oplossen. Neem mij dus maar niet kwalijk daarvoor. Het leek mij wel een nuttige toevoeging namelijk:
Ik heb altijd "muscle-polo's" van A&F, of gewoon slim fit van RL en Lacoste en die zitten ook niet minder strak dan mijn shirts en en ik trek de polo's aan zonder dat ik uitscheur. Maar goed wellicht verschilt dit per persoon.
In ieder geval veel plezier ermee, maar dat gaat goed komen denk 
Heren,
Vandaag zat ik op een terrasje van het mooie weer te genieten en toen had ik eigenlijk meteen zin om mijn nieuwe polo eens aan te trekken. Het weer waarbij dit mogelijk is, laat nu niet lang meer op zich wachten, zo lijkt.
Om de potentiële shirtpolobezitters onder u, in de toekomst ook optimaal te kunnen laten genieten van een dergelijk zomers kledingstuk, leek het mij goed om er toch nog eens iets over te zeggen.
Een 'Modern Tailor' uit het Haagse bracht mij namelijk onder de aandacht, wat het verschil is tussen 'statische' en 'dynamische' stof. Ik ben nu namelijk tevreden over de fit van mijn polo, omdat hij zo strak mogelijk is, zonder dat ik hem niet meer over mijn hoofd krijg.
De reden dat een polo van Lacoste of Ralph Lauren nog strakker kan zijn dan die van mij, is omdat deze gemaakt zijn van Dynamische stof. Er zit dus een beetje rek in. Dat komt doordat het 'knitwear' is ofwel tricot.
Een shirtpolo, zoals die van mij dus, is van statische stof gemaakt. Deze zal dus niet meerekken bij het aantrekken en alle 'rek' zal dus uit uw eigen lenigheid moeten komen! Dat komt doordat het kledingstuk van hetzelfde materiaal wordt gemaakt als een hemd. Nu zijn er wel stoffen bij Vanità in de bunch die een beetje rek hebben, maar dat is echt te verwaarlozen als men dat vergelijkt met een tricotstof.
Vandaar dat de snit altijd iets wijder zal moeten blijven dan een normaal shirt.
Erop vertrouwende u voldoende geïnformeerd / verveeld te hebben, verblijf ik,
Met vriendelijke groet,
Mad Hatter