Auteur Topic: Shirtpolo/Polo camicia  (61434 keer gelezen)

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Shirtpolo/Polo camicia
Gepost op: 07 april 2010 – 17:24:12
Omdat een eigen topic hiervoor nog niet bestond: de shirtpolo.

Ik heb er inmiddels één van, en al meerdere leden hier. Het leek me leuk om ze hier te verzamelen.
Voor zover ik weet zijn er een aantal leden met shirtpolo's van Vanita, Menco Nieuwenhuis en Ettemadis?
Ook de shirts in piquekatoen, het katoen dat voor polo's wordt gebruikt, kunnen wat mij betreft in dit topic.

Als iedereen z'n ervaringen en meningen rondom de shirtpolo hier post, hebben we een mooi overzicht van de mogelijkheden. ;)

 

Nice Dirk. Kan je eens een bodyshot van de polo plaatsen?

Bij deze:
 

Informatie over de polo:
MtM via Vanità
De polo is gemaakt van een groene linnen, Canclini
Bij de optie voor handwerk is het mogelijk de mouwen en het rugpand geplooid aan te zetten, hier heb ik voor gekozen.
Verder heb ik gekozen voor een club collar boord.

De prijs van de polo is geheel afhankelijk van de categorie waar de gekozen stof uit afkomstig is. Ik meen dat de linnens van Canclini zo'n €160,- kosten.
Laatst bewerkt op: 11 oktober 2011 – 18:35:36 door Daedalus
You can buy clothes, but you can't buy style

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #1 Gepost op: 07 april 2010 – 17:35:42
Tsja, ik vind een polo die niet van piqué stof is eigenlijk geen porem.
This, madame, is Versailles.

Amir

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #2 Gepost op: 07 april 2010 – 17:48:03
Leuke topic, Dirk!

Charlie

  • Gast
Re: Polo camicia
Reactie #3 Gepost op: 07 april 2010 – 17:52:10
Vinden jullie niet dat deze polo net te veel op een shirt lijkt? Zou het niet beter zijn om bijvoorbeeld de manchetten achterwege te laten en de boord iets kleiner te maken?

Niets ten nadele van dit poloshirt hoor, maar... het heeft toch iets vreemds, zo in eerste opzicht.
Laatst bewerkt op: 07 april 2010 – 17:53:41 door Charlie

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #4 Gepost op: 07 april 2010 – 17:57:47
In feite is het ook niets meer dan een shirt dat je over je hoofd doet.
Nog liever zou ik een uitvoering als deze in piqué stof willen, maar daar heb ik nog geen goed adres voor.
You can buy clothes, but you can't buy style

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #5 Gepost op: 07 april 2010 – 18:12:05
Een rtw'tje:



Maker:


Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #6 Gepost op: 07 april 2010 – 18:12:35
De losbol die shirtpolo's (weer) populair maakte bij iGents wereldwijd:


Laatst bewerkt op: 11 oktober 2011 – 18:41:46 door Daedalus
cyka blyat

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #7 Gepost op: 07 april 2010 – 18:21:52
Ik vind het wel tof eigenlijk, zo'n polo van shirtstof. Maar zou 'm wel, net als Lapo, met zoveel mogelijk knoopjes open dragen. Hoeft niet zo netjes en fitted, en wellicht dat ik ook de manchetten achterwege zou laten. Edit: Oh ja, en een slap klein boordje. Jesper's versie komt goed in de buurt.

Piqué polo's zijn wat armoedig, en eigenlijk meer iets voor jongetjes van 4-12 jaar. Of zoiets.
Laatst bewerkt op: 07 april 2010 – 18:25:28 door Swann

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #8 Gepost op: 07 april 2010 – 18:33:34



Laatst bewerkt op: 07 april 2010 – 18:37:52 door Daedalus
cyka blyat

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #9 Gepost op: 07 april 2010 – 18:59:46
Mooi slank voor een RTW Jesper! Heb je enig idee of deze in de huidige collectie van Hydrogen verkocht worden?
Bij Pauw ook mooi piqué shirtpolo's gezien, echter met mijn lange armen is RTW geen mogelijkheid :-(
You can buy clothes, but you can't buy style

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #10 Gepost op: 07 april 2010 – 19:14:06
Dit wordt een beetje een dubbelpost totdat ik weet hoe ik het in het Vanità- topic zal oplossen. Neem mij dus maar niet kwalijk daarvoor. Het leek mij wel een nuttige toevoeging namelijk:
Ik heb altijd "muscle-polo's" van A&F, of gewoon slim fit van RL en Lacoste en die zitten ook niet minder strak dan mijn shirts en en ik trek de polo's aan zonder dat ik uitscheur. Maar goed wellicht verschilt dit per persoon.

In ieder geval veel plezier ermee, maar dat gaat goed komen denk :)

Heren,

Vandaag zat ik op een terrasje van het mooie weer te genieten en toen had ik eigenlijk meteen zin om mijn nieuwe polo eens aan te trekken. Het weer waarbij dit mogelijk is, laat nu niet lang meer op zich wachten, zo lijkt.

Om de potentiële shirtpolobezitters onder u, in de toekomst ook optimaal te kunnen laten genieten van een dergelijk zomers kledingstuk, leek het mij goed om er toch nog eens iets over te zeggen.

Een 'Modern Tailor' uit het Haagse bracht mij namelijk onder de aandacht, wat het verschil is tussen 'statische' en 'dynamische' stof. Ik ben nu namelijk tevreden over de fit van mijn polo, omdat hij zo strak mogelijk is, zonder dat ik hem niet meer over mijn hoofd krijg.
De reden dat een polo van Lacoste of Ralph Lauren nog strakker kan zijn dan die van mij, is omdat deze gemaakt zijn van Dynamische stof. Er zit dus een beetje rek in. Dat komt doordat het 'knitwear' is ofwel tricot.

Een shirtpolo, zoals die van mij dus, is van statische stof gemaakt. Deze zal dus niet meerekken bij het aantrekken en alle 'rek' zal dus uit uw eigen lenigheid moeten komen! Dat komt doordat het kledingstuk van hetzelfde materiaal wordt gemaakt als een hemd. Nu zijn er wel stoffen bij Vanità in de bunch die een beetje rek hebben, maar dat is echt te verwaarlozen als men dat vergelijkt met een tricotstof.

 Vandaar dat de snit altijd iets wijder zal moeten blijven dan een normaal shirt.

Erop vertrouwende u voldoende geïnformeerd / verveeld te hebben, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

Mad Hatter


J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #11 Gepost op: 07 april 2010 – 19:14:25
Mooi slank voor een RTW Jesper! Heb je enig idee of deze in de huidige collectie van Hydrogen verkocht worden?

Ik heb 'm een jaar of twee geleden gekocht, maar misschien zit er wel iets vergelijkbaars in de collectie. Je zou ook nog bij Fedeli en Zanone kunnen kijken, wellicht hebben die merken nog iets.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #12 Gepost op: 07 april 2010 – 19:21:18
De door jou genoemde merken, in ieder geval Fedeli, hebben een te korte mouw. Zag zojuist wel dit langskomen bij FB

Mazzarelli
http://2.bp.blogspot.com/_pUdrrOO0nwY/S7yl-C1HhoI/AAAAAAAAC30/8bFTZF5VcfM/s1600/IMG_8353.jpg
You can buy clothes, but you can't buy style

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #13 Gepost op: 07 april 2010 – 19:22:01
Hier een RTW van Guy Rover per Al Bazaar (met spelfout op het label inderdaad!)

Ik had er 1 van Polosophy, maar die is weg. Die was nog van de eerste, niet al te beste generatie. De huidige polo's zijn prima, ik sta op het punt 2 shirtpolo's te bestellen.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Polo camicia
Reactie #14 Gepost op: 07 april 2010 – 19:24:49
De huidige polo's zijn prima, ik sta op het punt 2 shirtpolo's te bestellen.

Van Polosophy? Kan je daar wat meer over vertellen? Ik bedoel, waaruit heb je op kunnen maken dat de kwaliteit verbeterd is? En bestel je op basis van de bij hun bekende maten, of heb je binnenkort een maatsessie?
You can buy clothes, but you can't buy style