Auteur Topic: Brunello Cucinelli  (55971 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Brunello Cucinelli
Reactie #30 Gepost op: 07 november 2010 - 22:22:02
Hm. Leer (leder voor jou) had de prijs kunnen verklaren. Handwerk?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #31 Gepost op: 07 november 2010 - 22:22:41
Niet dat ik weet.

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #32 Gepost op: 08 november 2010 - 10:13:11
Het is en blijft heel mooi. De afwerking, de stof etc. er is over nagedacht. Geen enkel mtm jasje zal dit evenaren.
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 08 november 2010 - 10:14:33
Het is en blijft heel mooi. De afwerking, de stof etc. er is over nagedacht. Geen enkel mtm jasje zal dit evenaren.

En jij kan die vergelijking maken omdat je ruim in de MTM-jasjes en Cucinellijasjes zit natuurlijk.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #34 Gepost op: 08 november 2010 - 10:15:01

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 08 november 2010 - 10:24:06
En jij kan die vergelijking maken omdat je ruim in de MTM-jasjes en Cucinellijasjes zit natuurlijk.

Ken de producten, de leveranciers en de ateliers. MTM is niet heilig, Cucinelli wel :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 08 november 2010 - 10:26:58 door dennisbal

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 08 november 2010 - 10:35:54

Voor die prijs, neem ik aan. D.w.z. ik stel me voor dat je voor 1700 euro geen (katoenen) MTM-jasje van Kiton, Attolini etc. krijgt. Toch?

En bespoke is weer een heel andere markt, niet te vergelijken denk ik.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #37 Gepost op: 08 november 2010 - 11:10:03
Ik geloof dat je voor die prijs wel een Kiton mtm jasje hebt, sowieso van Kiton Cipa.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 08 november 2010 - 11:46:26
Voor die prijs, neem ik aan. D.w.z. ik stel me voor dat je voor 1700 euro geen (katoenen) MTM-jasje van Kiton, Attolini etc. krijgt. Toch?

En bespoke is weer een heel andere markt, niet te vergelijken denk ik.

Ik weet niet of je het moet vergelijken met andere producten. Canali is geen Caruso, Kiton geen Brioni.
Maar in mijn opinie is het de prijs meer dan waard. Het is een gevoel dat je krijgt van het geheel, er is over nagedacht, het klopt.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #39 Gepost op: 08 november 2010 - 11:58:31
Ik geloof dat je voor die prijs wel een Kiton mtm jasje hebt, sowieso van Kiton Cipa.

Ik weet niet wat Kiton Cipa is maar voor Kiton RTW zit je al ver boven de 1700 euro.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #40 Gepost op: 08 november 2010 - 17:26:16
Kiton cipa is een beetje de Corneliani ID-lijn van Kiton. Ik weet trouwens niet of daar ook een mtm optie voor bestaat.
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 08 november 2010 - 22:39:52
Ik heb wel wat Cucinelli zaken (truien, shirts en polos). Ik moet zeggen dat het mooie producten zijn maar inderdaad wel aan de duurdere kant. Wat betreft truien zijn ze qua prijs niet duurder dan Brioni, Loro Piana, Avon Celi, Ballantyne. Hun jasjes zijn inderdaad erg mooi maar inderdaad vind je voor 400 euro minder een erg mooi jasje van Zegna in een mooiere kwaliteit. Om die reden heb ik nog nooit een Cucinelli jasje gekocht. De Cucinelli jasjes zijn ook altijd ongevoerd in tegenstelling tot de Zegna jasjes (de goede lijn natuurlijk). Is er eigenlijk een echte gegronde reden om een ongevoerd jasje te kopen tov een gevoerd. Ik weet eigenlijk niet wat kwalitatief het beste is?

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #42 Gepost op: 09 november 2010 - 01:30:28
Ik heb gehoord dat sommige mensen een ongevoerd jasje beter afgewerkt vinden en dat daarom verkiezen boven een gevoerd jasje.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #43 Gepost op: 09 november 2010 - 02:03:18
Kiton cipa is een beetje de Corneliani ID-lijn van Kiton. Ik weet trouwens niet of daar ook een mtm optie voor bestaat.

Ok, dat zal wel een stukje voordeliger zijn dan.

Is er eigenlijk een echte gegronde reden om een ongevoerd jasje te kopen tov een gevoerd.

Ik denk dat het mooier, soepeler valt. En misschien is het 'puurder' omdat er niets weg te moffelen valt.

Om op Cucinelli terug te komen, ik heb er een paar dingen van, o.a. een jas en een trui. Ik vind het wel mooi, maar ben er ook niet zwaar van onder de indruk. Voor truien e.d. zou mijn voorkeur altijd uitgaan naar Loro Piana en wat jasjes en jassen betreft naar Attolini en Kiton; wat ik gezien heb en voorzover ik kan beoordelen ligt de afwerking een flink stuk boven die van Cucinelli. Vind het ook wel veel van hetzelfde.

Snob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #44 Gepost op: 09 november 2010 - 08:20:08
Do or don't?

Wat denken jullie van zo'n alternatieve smoking zoals deze:

Where has all the glamour gone?