Auteur Topic: [Pakken] Vanità - modern tailors  (21269 keer gelezen)

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #30 Gepost op: 07 februari 2010 – 02:15:48
Degelijk pak hoor MMorley. De naar SF-opvattingen wijde pijp is helemaal niet storend en past er denk ik zelfs beter bij dan een iel 'kachelpijpje'. Persoonlijk houd ik niet zo van omslagen maar hier is het denk ik inderdaad een goed idee, om de pijp wat meer  'gewicht' te geven aldaar.
Ik spotte Narcissus inderdaad ook al in een DB-jasje. Wellicht is het besmettelijk, ik wil nu toch ook wel eens een keer een jasje DB hebben...  ;)

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #31 Gepost op: 07 februari 2010 – 12:49:39
Heel erg mooi en leuke opties gekozen!
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #32 Gepost op: 07 februari 2010 – 12:52:28
Edit: even copy-paste... ik had deze in een verkeerd draadje gezet?!

Prachtig pak, MMorley. Goede lengte en breedte van de pijpen ook.

Kan de mouw alleen niet nog een centimeter langer? Of heb je daar expres voor gekozen? (Kan ook de foto zijn natuurlijk).

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #33 Gepost op: 07 februari 2010 – 14:27:16
Is de foto denk ik Swann. Vandaag het pak een `testrun` gegeven in de kerk en het beviel prima, ook de mouwlengte.

Bogart & Ramone, zoeken jullie eventjes een ander topic om moeilijk te doen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #34 Gepost op: 07 februari 2010 – 16:00:18
Ok, dan is het in orde.
Dan de ban van Ettemadis ook maar teniet doen. ;)

Dat sowieso.

Dit is niet moeilijk doen. Dit zijn terechte opmerkingen; juist ook hier.


* * *


Maar nu weer naar de pakken. Ik ben nog benieuwd naar foto's waarop je de broekspijpen met schoenen goed kunt zien, MMorley. Heb je nu de 'ideale' combinatie voetwijdte/broekslengte gevonden?

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #35 Gepost op: 07 februari 2010 – 16:07:23
*off topic*
Ik vind dat opmerkingen over Ettemadis moeten worden geplaatst in het moderator topic. Hier plaatsen zorgt alleen maar voor verwarring voor mensen die dit forum als informatiebron gebruiken. Ik ben een groot voorstander van het geordend brengen van informatie op dit forum, vandaar dat ook het adres van de heren in de openingspost staat. Ik heb, natuurlijk, verder niks te maken met Vanità.

*On topic*
Ik moet nog wennen aan de broekspijpen. Wel merk ik dat ik deze breedte een stuk fijner vind dan de 19 of 20 cm die ik gewend was. Er is geen sprake meer van knellen rond de kuit bij het zitten. Ik zal mijn ervaringen over een tijdje met je delen, Carwo. Dan komen we er wellicht uit.
Laatst bewerkt op: 07 februari 2010 – 16:33:07 door MMorley

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #36 Gepost op: 07 februari 2010 – 16:20:41
Ik moet nog wennen aan de broekspijpen. Wel merk ik dat ik deze breedte een stuk fijner vindt dan de 19 of 20 cm die ik gewend was. Er is geen sprake meer van knellen rond de kuit bij het zitten. Ik zal mijn ervaringen over een tijdje met je delen, Carwo. Dan komen we er wellicht uit.

Ik ben benieuwd. Van knellen rond de kuiten hebt ik (grapje) geen last, wel van 'plakkende pijpen' (hou je koest, Swann).

Mediaman

  • Gast
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #37 Gepost op: 07 februari 2010 – 16:23:50
Ik ben benieuwd. Van knellen rond de kuiten hebt ik (grapje) geen last, wel van 'plakkende pijpen' (hou je koest, Swann).

Net als Mikey!! :lol:

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #38 Gepost op: 07 februari 2010 – 16:29:05
Net als Mikey!! :lol:

Ja je kan wel lachen, maar fijn is dat niet hoor. :P

Mediaman

  • Gast
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #39 Gepost op: 07 februari 2010 – 16:31:10
Ja je kan wel lachen, maar fijn is dat niet hoor. :P

Echt niet leuk voor je,... :mrgreen:

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #40 Gepost op: 07 februari 2010 – 16:36:13
Is de foto denk ik Swann. Vandaag het pak een `testrun` gegeven in de kerk en het beviel prima, ook de mouwlengte.

Ah, OK. Ben ook een beetje aan het projecteren eigenlijk -- is bij mij namelijk altijd een probleem. De mouwlengte is meestal goed als mijn armen langs mijn lichaam hangen, maar zodra ze in actie komen zie je weer te veel manchet. Zag al veel manchet bij jou in ruststand dus vandaar mijn opmerking.

Waarom kruipen mouwen bij sommigen omhoog en bij anderen niet -- oftewel waar moet ik op letten als ik de volgende keer weer een pak laat maken? Baal ervan.


Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #41 Gepost op: 07 februari 2010 – 16:39:48
Grote kans dat je mouwen (iets) te krap zijn op bepaalde punten. Als overal voldoende ruimte zit, kunnen ze niet anders dan goed 'vallen'. Ook speelt (de lengte van de mouwen van) je hemd een rol, weet ik uit eigen ervaring. Te lange mouwen op je hemd zorgen ervoor dat de mouwen van je jasje eerder omhoogkruipen. Een te breed manchet op je hemd versterkt dit effect.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #42 Gepost op: 07 februari 2010 – 16:41:27
@ Swann, iets dat (te) strak zit, heeft de neiging op de strakke plekken, heupen, ellebogen e.d., 'op te kruipen' en kan daarmee snel een te korte broekspijp of mouw tot gevolg hebben. :idea:

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #43 Gepost op: 07 februari 2010 – 16:44:09
Ik ben benieuwd. Van knellen rond de kuiten hebt ik (grapje) geen last, wel van 'plakkende pijpen' (hou je koest, Swann).
Hehe, die 't' er achter had weer niet gehoeven inderdaad. Ik denk dat het een combinatie van mijn toch wel stevige benen (en kuiten) en het fenomeen plakkende pijp. In ieder geval merk ik dat de broekspijp makkelijker over de knoop valt, toch wel mooi.

Dank heren voor het antwoorden voor Swann's vraag.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Vanità - modern tailors
Reactie #44 Gepost op: 07 februari 2010 – 16:56:03
Inderdaad veel dank, heren. Soms voel ik mij gewoon gevangen in dat lange slungelige lijf van me. Zwem je je hele leven in gewone kleding en sinds MTM overdrijf je dan weer de strakheid. Anyway ...

... on-topic weer, MMorley weet jij of die Business Bunch bij Vanita vast in het assortiment zit? Of is het een actie zo lang de voorraad strekt? Ik ben wel onder de indruk.