Auteur Topic: [Shirt] Vanità - modern tailors  (93969 keer gelezen)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #30 Gepost op: 01 februari 2010 – 21:45:10

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #31 Gepost op: 01 februari 2010 – 21:57:18
Waarschijnlijk wel.

Doen ze ook leer?
(Leder, voor jou.)

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #32 Gepost op: 01 februari 2010 – 22:02:16
Hehe.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #33 Gepost op: 01 februari 2010 – 22:47:45
Stoffen?

Twee poplins uit het Prince Rose boek van Monti, een witte (170/2) en een lichtblauw-witte bengal stripe (140/2 volgens mij).

edit: De Prince Rose stoffen zijn te bekijken op http://www.thelittletailor.com/browsefabrics.html. Volgens mij heb ik gekozen voor nr. 7 uit de Excelsior bunch, en nr. 7 uit de London bunch. Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.
Laatst bewerkt op: 01 februari 2010 – 23:04:21 door Velponi

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #34 Gepost op: 01 februari 2010 – 22:58:00
Dank u.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #35 Gepost op: 03 februari 2010 – 22:48:16
Ik heb afgelopen vrijdag 4 shirts bij Vanità besteld. Er wordt niet gewerkt met een passhirt, maar maten worden opgemeten met het lint. Het atelier werkt vervolgens met die maten en met bijbehorende verhoudingen je shirt uit.

...

Groeten,

Bootstrap.

Heren,

Om even in te haken op het verhaal van de heer Bootstrap:
Ik vergezelde de heer bij het bezoek en kan beamen dat de smaak qua pasvorm en stijl van de heren goed aansloot bij de onze. Het viel mij ook op dat ze echt oog hebben voor de details en ik kreeg het idee dat één van de hen het kleermakersvak zelf ook goed beheerst. Hij zag meteen mijn iets afhangende rechterschouder die enkel 'weg te werken' is met MTM. Ook legden ze bijvoorbeeld uit dat een jasje enkel het lichaam goed kan volgen en tevens in balans blijven, gebruikmakend van alle panden. Dus ook van de naden aan de voorkant. Daarmee wordt het euvel voorkomen dat nog wel eens bij RTW jasjes optreedt: het 'naar achteren trekken' wanneer men een RTW jasje tailleert.
Ook de mate van 'ongeplaktheid' is bij hun jasjes hoger dan gemiddeld (op de goedkoopste lijn na). Waar SuSu een strookje plak gebruikt, gebruiken zij ingenaaid linnen. Tevens meer steken per cm in de rollende revers.

Ik heb mij laten verleiden tot de aanschaf van 2 MTM- shirts. Een witte fijne herringbone met een full cut-away boord, iets hogere staander. Tevens dubbele manchetten. En een rokshirt met een 'victoriaanse boord', blinde knopenlijst, bewust geen piqué maar een grove popelineachtige, enkele manchetten voor manchetknopen.
De cut-away vonden ze zelf aan de extreme kant als men een das draagt. Ze wilden hem eerst niet aan me laten zien om die reden  ;), maar toch gekozen en beloofd een foto te posten met das. Indien niet naar wens kan het boord eventueel vervangen worden, maar ik denk dat ik het wel een mooi detail ga vinden. Wordt vervolgd...

Laatst bewerkt op: 04 februari 2010 – 02:10:57 door Mad Hatter

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #36 Gepost op: 03 februari 2010 – 23:59:48
Ze wilden hem eerst niet aan me laten zien om die reden  ;), maar toch gekozen en beloofd een foto te posten met das. Indien niet naar wens kan het boord eventueel vervangen worden, maar ik denk dat ik het wel een mooi detail ga vinden.

De desbetreffende boord.

Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mitchell

  • Gebruiker
  • Berichten: 716
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #37 Gepost op: 04 februari 2010 – 00:02:29
Dat is de 'extreme cutaway'-versie, toch? Ikzelf heb gekozen voor de full-cutaway, een stukje minder extreem dus. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #38 Gepost op: 04 februari 2010 – 00:19:15
Dat is de 'extreme cutaway'-versie, toch?

Klopt,

..., een stukje minder extreem dus. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Klopt ook!  :wink:
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #39 Gepost op: 04 februari 2010 – 01:22:17
De desbetreffende boord.

plaatje

Dank voor de illustratie. Subtiel op de achtergrond ziet u de 'gewone' cut-away.
Inderdaad extreem, maar gelukkig nog geen Udeshi, dat zou me toch te clownesk worden.
De hoogte schijnt iets groter te zijn vanwege de verhoudingen. De punten zouden anders niet mooi 'vallen' of iets dergelijks. Goede bijkomstigheid, want ik heb een iets langere nek en een standaardhoogte lijkt al snel verloren...

Nog even een kleine toevoeging: Ook zeer te prijzen vind ik de ontspannen sfeer waarin wij ontvangen werden.
Nu was het ook een 'stijlforum onderonsje' zal ik maar zeggen, toch zie ik het graag zo.
Eigenlijk geen 'good cop - bad cop - ervaringen'. Althans, geen serieuze.  ;)

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #40 Gepost op: 04 februari 2010 – 08:13:54
De desbetreffende boord.



Ik dacht dat het een Napolitaans manchet was. :wink: Doen ze, dat jullie weten, ook aan soft-collars bij Vanita?

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #41 Gepost op: 04 februari 2010 – 08:59:53
Ja.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #42 Gepost op: 04 februari 2010 – 09:00:54
Cheers. Da's mooi.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #43 Gepost op: 04 februari 2010 – 14:02:22
Ik dacht dat het een Napolitaans manchet was. :wink: Doen ze, dat jullie weten, ook aan soft-collars bij Vanita?

 :lol:

Klopt wel, de 'extreme Napolitaanse manchetten' Hebben ongeveer dezelfde vorm. ;)

Mitchell

  • Gebruiker
  • Berichten: 716
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #44 Gepost op: 12 februari 2010 – 18:25:24
23 januari drie shirts uitgezocht en vandaag een mailtje gekregen dat ze binnen zijn. Dat is pas snel!