Auteur Topic: [Den Haag] Vanità - modern tailors  (283414 keer gelezen)

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] Vanità - modern tailors
Reactie #510 Gepost op: 20 augustus 2010 - 17:24:38
Jasje is inderdaad veel te kort. Dit lijkt nergens naar.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #511 Gepost op: 20 augustus 2010 - 17:27:08
Wederom gekozen voor closed quarters? Ik blijf aan DB denken bij dat stofje (heel mooi), zeker bij deze lengte en positionering van de sluitknoop was een Kent-style 4 knoops DB mooi geweest. Tenminste, dat denk ik dan.

Als je graag korte jasjes draagt, is 4x1 DB een goede optie, Alden legt heel mooi uit waarom, kan de thread op LL niet zo gauw vinden.

Edit: http://www.thelondonlounge.net/forum/viewtopic.php?f=36&t=204
Laatst bewerkt op: 20 augustus 2010 - 17:35:12 door Daedalus

GSA

• Gast
Reactie #512 Gepost op: 20 augustus 2010 - 17:54:07
Kent-style 4 knoops DB mooi geweest.

Doet mij doorgaans toch te vaak aan maffiosi denken.:)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #513 Gepost op: 20 augustus 2010 - 17:56:22
Doet mij doorgaans toch te vaak aan maffiosi denken.:)

Gewoon die brede krijtstrepen vermijden. Sim-pel.

GSA

• Gast
Reactie #514 Gepost op: 20 augustus 2010 - 18:08:44
Gewoon die brede krijtstrepen vermijden. Sim-pel.

Ik zal het doorgeven..

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #515 Gepost op: 20 augustus 2010 - 18:13:34

Als je graag korte jasjes draagt, is 4x1 DB een goede optie, Alden legt heel mooi uit waarom, kan de thread op LL niet zo gauw vinden.

Edit: http://www.thelondonlounge.net/forum/viewtopic.php?f=36&t=204

Waarbij dan wel in het oog gehouden moet worden dat de HvW een klein mannetje was en ik denk dat zo een kort jasje, of het nu DB is of SB, bij een lange(re) man nooit goed zal staan. Een goeie kleermaker zal je voor dit soort fouten behoeden.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #516 Gepost op: 20 augustus 2010 - 18:15:48
Maar zo'n lange rever doet een jasje wel langer lijken. Deze stijl DB mislukt daarom dan ook hopeloos op een jasje van (normale) lengte. Die lijken dan juist veel te lang. (Grappig) voorbeeldje, de te lange jasjes en revers van Carlton en Will.
Laatst bewerkt op: 20 augustus 2010 - 18:55:39 door Daedalus

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #517 Gepost op: 21 augustus 2010 - 19:34:34
Jasje lijkt vrij kort, verder ziet het goed uit..
Denk dat het aan de hoek van de foto ligt.

Allereerst dank, maar ik geef jullie wel gelijk. Ik vind het jasje ook wat kort ogen. De hoek van de foto heeft er wel (een beetje) invloed op gehad, maar dan nog is het wat aan de korte kant. Heel goed Clay dat je de foto van mijn vorige pak erbij hebt gezocht ter vergelijk, het jasje zou hetzelfde moeten ogen als dat jasje. Ik had aangegeven dezelfde lengte te verlangen als mijn eerste pakjasje.

Bij het afhalen viel me de lengte van het jasje ook al op, maar met nameten leek het de correcte lengte te zijn. Ik had met Mike afgesproken het eerst even weg te dragen om te kijken hoe het bevalt, en natuurlijk ook om meerdere reacties te ontvangen. Vandaar ook dat ik hier een bodyshot post, reacties zijn altijd welkom. Het wordt nogmaals nameten dus en overleggen met de heren.
You can buy clothes, but you can't buy style

JohnnyC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #518 Gepost op: 25 september 2010 - 16:04:08
Gaat er iemand vrijdag 19nov of zaterdag 20nov nog naar Vanita? http://www.sartorialguide.com/fashion/the-english-are-coming-alfred-sargent/

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #519 Gepost op: 25 september 2010 - 16:11:03
Allereerst dank, maar ik geef jullie wel gelijk. Ik vind het jasje ook wat kort ogen. De hoek van de foto heeft er wel (een beetje) invloed op gehad, maar dan nog is het wat aan de korte kant. Heel goed Clay dat je de foto van mijn vorige pak erbij hebt gezocht ter vergelijk, het jasje zou hetzelfde moeten ogen als dat jasje. Ik had aangegeven dezelfde lengte te verlangen als mijn eerste pakjasje.

Bij het afhalen viel me de lengte van het jasje ook al op, maar met nameten leek het de correcte lengte te zijn. Ik had met Mike afgesproken het eerst even weg te dragen om te kijken hoe het bevalt, en natuurlijk ook om meerdere reacties te ontvangen. Vandaar ook dat ik hier een bodyshot post, reacties zijn altijd welkom. Het wordt nogmaals nameten dus en overleggen met de heren.

wat heb je uiteindelijk gedaan Dirk?
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #520 Gepost op: 25 september 2010 - 16:55:35
Vandaag even bij de jongens binnengelopen om mijn pak op te halen dat ik verleden week even moest terugbrengen omdat de knopen van de broek loskwamen. Zoiets kan natuurlijk gebeuren, gek genoeg was er met de knopen van het jasje niks mis. Alles weer keurig in orde.

Ook nog een laatste aanpassing aan de mouwen laten doen, iets korter. Moet zeggen dat die jongens erg servicegericht zijn hoor, top. Pak was helemaal nagelopen en ook opnieuw geperst, heel netjes.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #521 Gepost op: 25 september 2010 - 20:53:51
Ja met de service zit het zeker goed bij de heren.
En wat kwaliteit heb ik overigens ook nooit iets te klagen gehad.

Het probleem met de knopen van de broeken schijnt bekend te zijn en is schijnbaar de schuld van incapabele stagiairs bij het atelier. Ik had er zelf ook een beetje last van, maar hier kwam de service weer om de hoek kijken:
Toen ik op de koffie kwam met mijn broek om het er over te hebben. heeft Alexander persoonlijk al mijn knopen opnieuw aangezet!
Nu doet het broekje het weer helemaal prima.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #522 Gepost op: 25 september 2010 - 21:18:55
Vandaag even bij de jongens binnengelopen om mijn pak op te halen dat ik verleden week even moest terugbrengen omdat de knopen van de broek loskwamen. Zoiets kan natuurlijk gebeuren, gek genoeg was er met de knopen van het jasje niks mis. Alles weer keurig in orde.

Ook nog een laatste aanpassing aan de mouwen laten doen, iets korter. Moet zeggen dat die jongens erg servicegericht zijn hoor, top. Pak was helemaal nagelopen en ook opnieuw geperst, heel netjes.
Jij zegt ook niks, bescheiden baasje. Ik stond met Mike aan de tafel toen je langskwam ;)

Ik kwam twee aanwinsten ophalen. Twee broeken uit de huisbunch van het atelier van Mike en Alexander:

Camera heeft moeite in dit licht. De blauwe broek is een mooie navy broek. Een net alternatief op de jeans.
Laatst bewerkt op: 25 september 2010 - 21:24:07 door MMorley

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #523 Gepost op: 25 september 2010 - 21:20:58
Jij zegt ook niks, bescheiden baasje. Ik stond met Mike aan de tafel toen je langskwam ;)

WT..! Was jij dat? :P Had even wat gezegd dan of hoorde je het ook achteraf pas? :)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #524 Gepost op: 25 september 2010 - 21:23:25
Ik hoorde het toen jij en Mike het hadden over 'je neef' ;). Ik kwam net uit de sportschool dus heel SF was het niet :mrgreen: