Auteur Topic: [Shirts] Kent Wang  (10261 keer gelezen)

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
[Shirts] Kent Wang
Gepost op: 14 december 2009 – 11:22:09
Als 't meezit, tot in lengte van dagen RTW shirts van een (voor mij) nieuwe leverancier. Eerste exemplaar is boven verwachting goed, heeft een betere pasvorm dan enig MTM shirt dat ik me kan heugen. Mouwlengte en -wijdte (mooi smal), schouderbreedte, borstomvang, taille (slank zonder darts, da's lang geleden) - allemaal in één keer goed. Manchetten mogen 'n pietsie strakker maar dat is een kwestie van een knoopje laten verplaatsen.

Dit alles in een mooie royal oxford met parelmoeren knopen, alleszins fatsoenlijke afwerking (nergens een los draadje!), klassiek van stijl en zonder foute details, voor minder dan 80 euro.

Eerst maar eens een paar keer wassen en dragen, maar als dit shirt zich goed houdt heb ik zo ongeveer de Heilige Graal op kledinggebied gevonden denk ik: een meer dan betaalbaar, kwalitatief goed RTW shirt met een uitstekende pasvorm. Ben benieuwd.

Goed, die leverancier is lefdoekjesgozer Kent Wang - zie hier voor meer specs. Hier en hier meer info via Styleforum.net

Nu 1x gewassen en gedragen, dus kan een beetje de balans opmaken. 'Heilige Graal' was misschien wat overdreven (hehe), maar ben meer dan tevreden. Quick & dirty bodyshot:



What I like:
  • pasvorm – shirt zit mij als gegoten bij schouders, nek, borst en taille (slank maar gelukkig niet condoomstrak), met de slankste mouwen die ik in RTW ben tegengekomen. Body had wat langer gemogen (kost meer geld natuurlijk) en de manchetten iets strakker, maar that's it.
  • prijs - 115 USD incl. verzenden, komt neer op iets meer dan 78 EUR. Alleszins prima prijs voor wat je krijgt.
  • afwerking – nette knoopsgaten zonder rafels, parelmoeren knopen van enkele millimeters dik, op stift aangezet met een kruissteek. Geen losse draadjes.
  • boord – lijkt nogal klein met te korte boordpunten, maar dat valt mij bij het dragen wel mee. Boord blijft mooi staan met knoopjes dicht.

What I like less:
  • te weinig versteviging in de manchetten naar mijn smaak. Een slappe boord is oké, bij BD zelfs een must, maar slappe manchetten kreuken sneller en gekreukte manchetten zijn niet mooi.
  • de manchetten hebben geen afgeronde hoeken, maar schuin afgekante. Vind ik minder mooi (maar zie je ook wel bij duurdere merken, bijv. Mazzarelli).
  • het knoopje bij het mouwhuis is net zo groot als die van het manchet – klein knoopje zoals bij de BD-boordpunten was beter geweest.
  • basisconstructie is aan de goedkope kant (kan ook niet anders voor die prijs) – double needle stitching, mouwen die niet apart zijn ingezet maar in één keer samen met het lijf zijn dichtgenaaid (te zien aan zijnaad body die doorloopt in de lengte van de mouw) en te wijde manchetten dus (betekent minder plooitjes bij de mouw, is goedkoper).

Verder:
De stof (royal oxford volgens KW) is oké, maar minder dik, glanzend en kreukbestendig dan de andere oxfords in mijn kast. Voor een casual (zomers) shirt prima, minder geschikt voor een dress shirt. Maar daar heeft KW de linnen-katoen mixjes voor (volgende aankoop).

Ook is het even afwachten hoe de (uiteraard geplakte) tussenvoering van de boord zich houdt. Als die na een paar maanden loslaat is het wat mij betreft einde oefening. Overigens zijn de boorden van verreweg de meeste Italiaanse dress shirts - ook in het duurdere segment - geplakt.

Samenvattend:
Prima shirtjes waarvan je er maandelijks wel een of twee kunt aanschaffen zonder dat je dat in je portemonnee voelt, en waarmee je prima voor de dag kunt komen. Het verschil met een shirt van 200 euro is voor het geoefende oog direct te zien, maar zit ‘m vooral in (minder zichtbare) afwerkings- en constructiedetails. Stof en pasvorm zijn meer dan goed voor die prijs. Ik ben teveel een shirt- en shirtstoffen-fetisjist om me te beperken tot één leverancier, maar het lijkt erop dat mijn zoektocht naar een betaalbaar, basic en klassiek RTW shirt dat niet/nauwelijks vermaakt hoeft te worden ten einde is.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #1 Gepost op: 14 december 2009 – 11:31:23
Mooie pasvorm inderdaad, V. En lekker uitgebreide recensie.

Die vouwen in je rechtermouw op ellebooghoogte, komen die door de slankheid van de mouw? Ik heb dat namelijk ook bij mijn slankst-bemouwde shirts.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #2 Gepost op: 14 december 2009 – 11:39:50
Denk het wel Carwo, is bij sommige broeken, shirts en jasjes van mij ook het geval en die zijn ook wel aan de strakke kant.

Verder een leuke review en het klinkt erg goed. De wisselkoers maakt het nu natuurlijk extra interessant.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #3 Gepost op: 14 december 2009 – 11:44:57
Die vouwen in je rechtermouw op ellebooghoogte, komen die door de slankheid van de mouw?

Dat, en de stof.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #4 Gepost op: 14 december 2009 – 11:50:27
Dat, en de stof.

Ja, bij de ene is het 'erger', dan bij de andere.

Mitchell

  • Gebruiker
  • Berichten: 716
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #5 Gepost op: 14 december 2009 – 17:33:44
Hulde voor de uitgebreide review, Veponi! Het shirt zelf ziet er overigens ook goed uit. Ik vind het wel jammer dat er qua kleur zo weinig keuze is bij Kent Wang. Een lichtblauw shirt zonder button down boord behoort niet tot het assortiment. Dat is dan weer jammer.

Punt

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.111
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #6 Gepost op: 14 december 2009 – 18:19:20
  • de manchetten hebben geen afgeronde hoeken, maar schuin afgekante. Vind ik minder mooi (maar zie je ook wel bij duurdere merken, bijv. Mazzarelli).

Mazza en Fina (MTM) hebben, één van, de mooiste afgeronde manchetten.

Schouders lijken wat "ruim", maar voor dat geld....
Respect the beard

Kent Wang

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #7 Gepost op: 14 december 2009 – 19:08:53
Greetings, gentlemen.

I do not speak Dutch but it is my understanding that most of you speak English.

I hope you like the shirts. Shipping to Europe is indeed only $10.

For receipt of orders by 24 December, the US Postal Service recommends that orders be placed by 17 Dec. This is only a recommendation and not guaranteed, as shipments may be slowed by customs and the general increase in Christmas mail volume.

If you have any questions, please feel free to ask me. I will keep an eye on this thread and will respond as quickly as possible.

Best,
Kent Wang

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #8 Gepost op: 14 december 2009 – 19:29:19
Mazza en Fina (MTM) hebben, één van, de mooiste afgeronde manchetten.

Schouders lijken wat "ruim", maar voor dat geld....

De polso tondo van Finamore is inderdaad erg mooi, zit overigens ook op bepaalde RTW modellen (heb zelf zowel RTW als MTM van Finamore). Bij Mazzarelli RTW vind je behalve afgeronde manchetten ook de schuin afgekante, is gewoon een andere stijl die ik net iets minder mooi vind.

De schouders zitten zeker niet te ruim, kan ik je verzekeren. Zo mooi smal en toch comfortabel als bij Finamore zijn ze absoluut niet, maar zoals je zelf al aangeeft, voor dat geld...

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #9 Gepost op: 14 december 2009 – 20:56:22
Mazza en Fina (MTM) hebben, één van, de mooiste afgeronde manchetten.



Vergeet Maffeis niet.
Laatst bewerkt op: 14 december 2009 – 21:07:40 door Bogart

Punt

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.111
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #10 Gepost op: 14 december 2009 – 22:33:29
De polso tondo van Finamore is inderdaad erg mooi, zit overigens ook op bepaalde RTW modellen (heb zelf zowel RTW als MTM van Finamore). Bij Mazzarelli RTW vind je behalve afgeronde manchetten ook de schuin afgekante, is gewoon een andere stijl die ik net iets minder mooi vind.

De schouders zitten zeker niet te ruim, kan ik je verzekeren. Zo mooi smal en toch comfortabel als bij Finamore zijn ze absoluut niet, maar zoals je zelf al aangeeft, voor dat geld...

Ik deel je "minder mooi vind" mening, geef mij maar rondo tondo :P.
Respect the beard

Punt

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.111
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #11 Gepost op: 14 december 2009 – 22:36:32
Vergeet Maffeis niet.

 ](*,) hoe kan ik hem vergeten..

Heer Gusto, zou u uw Maffeis ervaring willen delen?
Respect the beard

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #12 Gepost op: 14 december 2009 – 22:40:21
Of je vraagt het aan Bogart.

Punt

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.111
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #13 Gepost op: 14 december 2009 – 22:54:26
Ik kan geen topic vinden over Maffeis?
Respect the beard

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Kent Wang
Reactie #14 Gepost op: 14 december 2009 – 23:01:03
Ik deel je "minder mooi vind" mening, geef mij maar rondo tondo :P.

+1