Auteur Topic: www.patro.it  (14398 keer gelezen)

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
www.patro.it
Gepost op: 27 januari 2005 – 00:32:20
Heeft iemand hier ervaringen met www.patro.it ? Ik heb net even gekeken en het ziet er imho best goed uit. (Je kan redelijk veel dingen zelf bepalen)

Het enige nadeel dat ik zie is dat je zelf je maten moet weten/meten.

Lijkt mij een goed alternatief voor shirtmakers.nl (dat lijkt me eigenlijk nog beter, alleen geneer ik me om hem voor 1 of 2 shirts hierheen te laten komen)

Ook leuk is de 25% korting voor je eerste bestelling. (en het stoffenboek lijkt me ook leuk/handig om te hebben)


p.s: mijn eerste post/topic  :)

guest45

  • Gast
www.patro.it
Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2005 – 08:00:52
Welkom hier!

Ik denk niet dat je je hoef te generen bij shirtmakers voor 1 of 2 shirts....maar vraag het hem zelf maar, hij zit hier ook op het Forum; Camiceria

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
www.patro.it
Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2005 – 15:10:23
Ken het niet, hebben in elk geval fraaie stoffen maar weet niks over de hoeveelheid handwerk, het afwerkingsniveau, de details etc.
l bello è quello che non si vede

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
www.patro.it
Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2005 – 16:19:33
Zoals Kiton zegt weet je er niet zoveel van, maar ik heb net een shirt samengesteld van de enige mooie stof die ik zag, en dan kom ik uit op 207.60 altogether... Voor dat geld kun je bij Sartoria ook een Barba samenstellen (toch Nexus?) waarbij je de stof zelf in je handen hebt gehad, en deskundige mensen de maten voor je hebben opgenomen.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
www.patro.it
Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2005 – 19:46:49
Citaat van: "W1ZZ"
Zoals Kiton zegt weet je er niet zoveel van, maar ik heb net een shirt samengesteld van de enige mooie stof die ik zag, en dan kom ik uit op 207.60 altogether... Voor dat geld kun je bij Sartoria ook een Barba samenstellen (toch Nexus?) waarbij je de stof zelf in je handen hebt gehad, en deskundige mensen de maten voor je hebben opgenomen.

Inderdaad. Voor 200E heb je een Barba in de luxe uitvoering (met extra veel handwerk: gepolooide schouderinzet, geplooide rug, handgestikte knoopsgaten, etc.).
Fashion can be bought. Style one must possess.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
www.patro.it
Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2005 – 21:11:18
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "W1ZZ"
Zoals Kiton zegt weet je er niet zoveel van, maar ik heb net een shirt samengesteld van de enige mooie stof die ik zag, en dan kom ik uit op 207.60 altogether... Voor dat geld kun je bij Sartoria ook een Barba samenstellen (toch Nexus?) waarbij je de stof zelf in je handen hebt gehad, en deskundige mensen de maten voor je hebben opgenomen.

Inderdaad. Voor 200E heb je een Barba in de luxe uitvoering (met extra veel handwerk: gepolooide schouderinzet, geplooide rug, handgestikte knoopsgaten, etc.).


Mja.. de stofkeuze heeft ook een aanzienlijk aandeel in de totale prijs.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Huey

  • Gast
www.patro.it
Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2005 – 23:45:58
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "W1ZZ"
Zoals Kiton zegt weet je er niet zoveel van, maar ik heb net een shirt samengesteld van de enige mooie stof die ik zag, en dan kom ik uit op 207.60 altogether... Voor dat geld kun je bij Sartoria ook een Barba samenstellen (toch Nexus?) waarbij je de stof zelf in je handen hebt gehad, en deskundige mensen de maten voor je hebben opgenomen.

Inderdaad. Voor 200E heb je een Barba in de luxe uitvoering (met extra veel handwerk: gepolooide schouderinzet, geplooide rug, handgestikte knoopsgaten, etc.).


Mja.. de stofkeuze heeft ook een aanzienlijk aandeel in de totale prijs.

Voor m'n Sea Island hemd was ik 228 euro kwijt, voor die roze 218.

Jason

  • Gast
www.patro.it
Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2005 – 22:10:09
ik zou me pas generen als shirtmakers failliet gaat omdat de klanten zich generen

Huey

  • Gast
www.patro.it
Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2005 – 22:15:35
Citaat van: "Jason"
ik zou me pas generen als shirtmakers failliet gaat omdat de klanten zich generen


Zo'n bedrijfje gaat niet zo snel failliet. Ze hebben een behoorlijk slim business model. Ze werken alleen met MTM, dat betekent geen voorraden. Het zijn traveling shirtmakers, dat betekent geen bedrijfspand bij wijze van spreken zouden ze het bedrijf van hun slaapkamer kunnen bestieren. Hoe reizen ze naar hun klanten? Met een OV-pas. Ze hebben zelf denk ik geen personeel in dienst. Ze hebben erg lage kosten en ik denk dat ze per shirt meer overhouden dan een Oger/Sartoria. Ben alleen benieuwd hoeveel shirts per jaar ze nu ongeveer slijten. Echte ondernemers wat mij betreft dus.

guest45

  • Gast
www.patro.it
Reactie #9 Gepost op: 31 januari 2005 – 22:17:13
precies!

toch als je geen hemden verkoopt red je het niet.

Huey

  • Gast
www.patro.it
Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2005 – 22:19:16
Citaat van: "Chris"
precies!

toch als je geen hemden verkoopt red je het niet.


Uiteraard, maar ze hebben zulke lage vaste kosten. Dat is de ideale situatie eigenlijk voor een beginnend bedrijfje. Slim gedaan, heb ik veel bewondering voor.

Jason

  • Gast
www.patro.it
Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2005 – 22:24:50
inderdaad ik vind het ook erg slim gedaan, vooral het gebruik maken van de ov jaarkaart is een vondst. geweldige service en het kost niks.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
www.patro.it
Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2005 – 22:31:10
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Chris"
precies!

toch als je geen hemden verkoopt red je het niet.


Uiteraard, maar ze hebben zulke lage vaste kosten. Dat is de ideale situatie eigenlijk voor een beginnend bedrijfje. Slim gedaan, heb ik veel bewondering voor.


Precies, en mocht het niet lopen. Dan gewoon stekker eruit, hoeft echt geen faillisement voor :P
Sailing, an expensive way to travel for free"

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
www.patro.it
Reactie #13 Gepost op: 01 februari 2005 – 21:06:44
:oops:  :oops:  :oops:

Voel me gevleid.

Kan natuurlijk niet heel veel prijs geven zo op een forum maar zal de vragen/opmerkingen proberen te beantwoorden.

@Huey. Ik hou lang niet zoveel over op een shirt als Oger en anderen. Ik spreek daarbij uit ervaring. Mijn marges zijn (zakelijk gezien te) laag. Waarom is dat? A: om een stevige concurrentiepositie te hebben B: (klinkt slimy, maar is echt zo) ik vind het vooral leuk om te doen en ik ben in de gelukkkige positie dat ik het geld niet echt nodig heb (dus is die grote winstmarge niet nodig).
En idd -> gaat gewoon vanuit mijn studentenkamertje  :D (NB: ik sta natuurlijk wel gewoon geregistreerd bij KvK, belastingdienst etc!!). Ben overigens aan het verhuizen en er komt een showroom!
Zijn nu bijna een jaartje bezig en het gaat heel leuk. Eerste maanden natuurlijk alleen maar vrienden en familei maar sinds de site vernieuwd is komen er steeds meer 'onbekende' klanten en dat is natuurlijk het leukste!
Omzet en aantal verkochte shirts -> stuur dan maar even een PM. Lijkt me geen 'stof' voor het forum  :lol:
Weet wel dat alles veel meer tijd en geld kost dan je verwacht als je voor jezelf begint. Daarom is het handig als je 'je business' echt leuk vindt!! Zoals bij mij dus het geval is...
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
www.patro.it
Reactie #14 Gepost op: 01 februari 2005 – 21:26:38
Citaat van: "Jason"
inderdaad ik vind het ook erg slim gedaan, vooral het gebruik maken van de ov jaarkaart is een vondst. geweldige service en het kost niks.


niet om nou de genialiteit van shirtmakers de grond in te drukken, maar was het niet prins friso oid die ooit een koeriersbedrijf had waar alleen studenten werkten met OV?