Auteur Topic: Truien  (604334 keer gelezen)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #600 Gepost op: 24 oktober 2010 - 19:24:23
Kom kom Carwo, hebben we het allemaal over dezelfde truitjes ?
Ik heb ze namelijk in verschillende kwaliteiten, een aantal zijn van betere kwaliteit en deze hebben ook een omslag aan de mouw. Daarnaast heb ik een aantal wat goedkopere merino's en deze vind ik echt duidelijk minder.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mediaman

• Gast
Reactie #601 Gepost op: 24 oktober 2010 - 19:25:36
Hou toch op Mediaman. Het zijn fluttruitjes. Flinterdun en de kraag is af-fabriek al uitgelubberd. Vooruit: de prijs en de pasvorm zijn goed, zullen we maar zeggen, en ze zijn handig om te kijken welke kleuren je bevallen, om die vervolgens in een fatsoenlijke kwaliteit te kopen.

Dan zeg ik het duidelijker, de p/k-verhouding is goed te noemen. Wat koop jij dan? Dat vertel je er niet bij.

Mediaman

• Gast
Reactie #602 Gepost op: 24 oktober 2010 - 19:26:23
Ik heb ze namelijk in verschillende kwaliteiten, een aantal zijn van betere kwaliteit en deze hebben ook een omslag aan de mouw. Daarnaast heb ik een aantal wat goedkopere merino's en deze vind ik echt duidelijk minder.

Ik heb het idd over degene met de omslag aan de mouw.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #603 Gepost op: 24 oktober 2010 - 19:28:16
Ik heb een paar Canali V-necks. De wollen versie zijn goed, let wel op dat ze een maat (minimaal) krimpen. De katoenen versies laten liggen.
Ik heb ze voor 80/stuk gekocht meen ik.

Een paar weken geleden een paar cashmere V-necks truitjes gekocht van Borrelli en Della Ciana. Zeer mooi spul, maar wel van een andere categorie zeg maar.  

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #604 Gepost op: 24 oktober 2010 - 19:38:53
Toevallig kwam ik er gisteravond achter dat er een klein gat in een merino H&M-trui van mij zit, wat ik ook al bij een ander exemplaar van de Zweden heb gehad. Maar goed, dat is nog wel te repareren of anders goed te vervangen met zulke prijzen. Voor het geld inderdaad een goede fit.
Precies. Bovendien zijn ze ook erg dun. Maar goed, ik denk dat ik al meermalen heb geroepen dat het erg lastig is om in dit landje mooi breiwerk te halen. Het is vaak erg duur en mist pasvorm. Stromen heeft het over Canali v-necks en dat klinkt best interessant voor 80 euro. Waar heb je die gekocht Stromen? Ik ben zelf namelijk op zoek naar een paar mooie coltruien.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #605 Gepost op: 24 oktober 2010 - 19:39:36

Dan heb ik misschien inderdaad andere. Ik heb er drie van merino (niet dat dat iets zegt in het geval van die truitjes...) en twee van katoen (die ruimer zijn van pasvorm). Van twee jaar geleden.

Dan zeg ik het duidelijker, de p/k-verhouding is goed te noemen. Wat koop jij dan? Dat vertel je er niet bij.

H&M dus, waarvan ik de p/k-verhouding ook niet goed vind. Ik heb bijvoorbeeld een paar oude Boss-slimfits die drie keer zo duur en zes keer zo goed zijn. Van de week heb ik er een van Suitsupply gekocht; over een paar maanden weet ik meer.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #606 Gepost op: 24 oktober 2010 - 19:42:42
Ik heb vooral truien van John Smedley en Loro Piana. Die van John Smedley zijn redelijk betaalbaar (zo rond de 200 euro) en de kwaliteit vind ik erg goed.
De meeste die ik heb zijn slank maar er zitten ook een paar wijdere modellen tussen. Probleem is dat je in NL weinig verkooppunten hebt. Wel een uitgebreide webwinkel, maar is wel een beetje gokken met pasvorm en kleur.

Mediaman

• Gast
Reactie #607 Gepost op: 24 oktober 2010 - 19:48:24
De katoenen truien van H&M zijn idd slecht.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #608 Gepost op: 24 oktober 2010 - 19:53:21
Ik heb absoluut nog geen problemen met mijn H&M sweaters, de meeste gaan nu 2 jaar mee, nog niets aan het handje.
Always have a better answer.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #609 Gepost op: 24 oktober 2010 - 19:59:56
Leuk topic ! Ik ben zelf ook bezig met alles opbouwen. 

Zelf heb ik truien van gant en RL die blijven mooi.
if i stop lying i just disappoint you

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #610 Gepost op: 24 oktober 2010 - 20:01:34
Er is wel wat verschil. Die merinowollen truitjes mét omslag zijn een heel stuk beter dan die zonder. Zijn dan ook wel maar liefst vijf harde euro's per trui duurder. Die zonder omslag krimpen harder en pillen een beetje. Van katoen heb ik er maar één en daarvan is de pasvorm inderdaad een stuk minder.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #611 Gepost op: 24 oktober 2010 - 20:02:47
De Canali's heb ik destijds, een jaar of 2/3 geleden, bij Hermans in Utrecht gekocht. Maar die zijn er inmiddels mee gestopt.
Die 80 euro is wel uitverkoop prijs, normaal zijn ze 130 ofzo. Maar met een beetje zoeken moet je ze echt wel voor 80 kunnen vinden. Hoop ik. Op Ebay zie ik ze voor 190 dollar staan, wat echt te duur is.

Mediaman

• Gast
Reactie #612 Gepost op: 24 oktober 2010 - 20:04:22
Carwo; wat zeg je dan tegen mij?

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #613 Gepost op: 24 oktober 2010 - 20:08:12
Alle waar naar zijn geld
En het gaat niet om kwantiteit maar kwaliteit
Be yourself no matter what they say

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #614 Gepost op: 24 oktober 2010 - 20:13:07
De Canali's heb ik destijds, een jaar of 2/3 geleden, bij Hermans in Utrecht gekocht. Maar die zijn er inmiddels mee gestopt.
Die 80 euro is wel uitverkoop prijs, normaal zijn ze 130 ofzo. Maar met een beetje zoeken moet je ze echt wel voor 80 kunnen vinden. Hoop ik. Op Ebay zie ik ze voor 190 dollar staan, wat echt te duur is.
Erg lastig dus. Wellicht een keertje kijken bij de Oger outlet.