Auteur Topic: Truien  (604359 keer gelezen)

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #2175 Gepost op: 15 januari 2025 - 16:18:45

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2176 Gepost op: 15 januari 2025 - 17:07:10
gbp 100 geloof ik
live and let die

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2177 Gepost op: 15 januari 2025 - 18:13:36
Klopt. Die tweedrally was in dezelfde periode. Dat hele clubje postte destijds veel op insta
Be yourself no matter what they say

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2178 Gepost op: 21 januari 2025 - 12:20:14
Beetje lastig te zien, maar afgaand op de schouders zou je denk ik iets kleiner ook kunnen hebben, maar aan de andere kant kan het dan ook al snel te strak aanvoelen.

Saint James trui in L besteld (de versie met die knopen op de schouder). Die zit als gegoten. Heerlijke dikke trui van puur wol. Gelijk m'n favoriet.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Bestevaêr

• Bekijk profiel
Reactie #2179 Gepost op: 21 november 2025 - 23:17:35
Na een grondige kastopruiming ben ik van plan om een aardig aantal (ongeveer zes) lamswollen truien aan te schaffen,  binnen een bescheiden budget.

Ik ben bekend met het feit dat er bij truien vaak weinig geen middenweg is: óf goedkoop en snel versleten, pluisvorming etc, óf kwalitatief goed en dus wat prijziger. Daarnaast was ik eigenlijk geïnteresseerd in de kasjmier truien van Bottegiani, maar met het aantal dat ik nu nodig heb krijg ik dat budgettair niet rond.

Nu zag ik bij Steppin' Out  een aanbieding van 2 truien voor €120,-, maar ik ben niet bekend met hun kwaliteit. Zijn er mensen met ervaring met dit merk?

Aanbevelingen voor merken of tips zijn zeer welkom.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2180 Gepost op: 22 november 2025 - 00:18:00

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2181 Gepost op: 22 november 2025 - 08:36:42
Kijk eens bij Uniqlo als je op een budget zit:

Men's Lambswool Crew Neck Jumper | UNIQLO NL https://share.google/YThI1vqTpdnoDM7iw
Style is never out of fashion

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #2182 Gepost op: 22 november 2025 - 08:42:37
Welke maat zoek je? Ik moet nog steeds een trui of dertig kwijt denk ik…
The man with style, is the man who can smile

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2183 Gepost op: 22 november 2025 - 08:46:30
Het enige SF-antwoord is natuurlijk William Lockie via Frans Boone. SF-antwoord omdat het kwaliteit is, maar ook volledig negeert dat het buiten budget is :mrgreen:
This, madame, is Versailles.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2184 Gepost op: 22 november 2025 - 09:05:46
Ik heb best wat Lockie via Vinted. Geelong en kasjmier voor paar tientjes.

@Avo: ik zoek nog iets lichtbruin/beige/crème achtig ;)

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #2185 Gepost op: 22 november 2025 - 09:10:41
Na een grondige kastopruiming ben ik van plan om een aardig aantal (ongeveer zes) lamswollen truien aan te schaffen,  binnen een bescheiden budget.

Ik ben bekend met het feit dat er bij truien vaak weinig geen middenweg is: óf goedkoop en snel versleten, pluisvorming etc, óf kwalitatief goed en dus wat prijziger. Daarnaast was ik eigenlijk geïnteresseerd in de kasjmier truien van Bottegiani, maar met het aantal dat ik nu nodig heb krijg ik dat budgettair niet rond.

Nu zag ik bij Steppin' Out  een aanbieding van 2 truien voor €120,-, maar ik ben niet bekend met hun kwaliteit. Zijn er mensen met ervaring met dit merk?

Aanbevelingen voor merken of tips zijn zeer welkom.
Koop twee truien lambswool en 1 shetland (die slijt minder hard). Lockie voor de lamswol en laurence J Smith shetland via frans boone.

Buy less but buy better. Je hebt als je veelzijdige kleuren kiest geen 6 truien nodig. Dat is eigenlijk al teveel, take it slow cowboy.

Volgend jaar doe je er weer twee truien bij en koop je er één van cashmere. En zo bouw je verder tot je 45+ truien hebt zo Avvo.

Waarna je ze weer hier tekoop aanbiedt en iemand anders 15 truien teveel heeft die vervolgens nergens in de uitpuilende kast passen. Waarvoor ik Avvo nog altijd dankbaar ben want nu heb ik meer truien om naar te kijken.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2186 Gepost op: 22 november 2025 - 09:18:21
Jamieson’s voor shetland kan ook. Gaan al aardig wat winters mee bij mij, zonder de Frans premium.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #2187 Gepost op: 22 november 2025 - 09:25:10
Jamieson’s voor shetland kan ook. Gaan al aardig wat winters mee bij mij, zonder de Frans premium.
Zeker, ook prima, als pasvorm goed is. Voor mij zijn ze te lang.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2188 Gepost op: 22 november 2025 - 09:25:57
Kijk eens bij Uniqlo als je op een budget zit:

Men's Lambswool Crew Neck Jumper | UNIQLO NL https://share.google/YThI1vqTpdnoDM7iw

Die blijven schrikbarend lang mooi, zie ik bij mijn zoon. Gaan niet eens in de wolwas.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2189 Gepost op: 22 november 2025 - 09:33:53
Lamswol van Colhay's is trouwens fantastisch, boven verwachting zacht en slijtvast. Wel een maat groter nemen dan bij de andere Schotse/Engelse merken. En te duur natuurlijk.

En hun kasjmier is ook top tier.