Auteur Topic: Truien  (604352 keer gelezen)

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #180 Gepost op: 29 maart 2006 - 12:33:10
Citaat van: "Mikey Fuoco"
'Iets' krimpen zou geen kwaad kunnen  :D

gaat je niet lukken met wol denk ik, of het krimpt tot een kleutermaatje of het blijft hetzelfde :)
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #181 Gepost op: 29 maart 2006 - 12:52:28
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Merlino"
Maar dan vraag ik me af, is de kwaliteit van de Sartoriatruitjes 5x zo goed? ;)

Die merino dingen van de Zara zijn 40e en die van Sartoria 100e. En ze zijn zeker 2,5 keer zo goed!

En nu gaat Oger ook merinotruitjes verkopen voor 98e. Ben benieuwd, is wel een stuk dichterbij dan Sartoria voor mij...

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #182 Gepost op: 29 maart 2006 - 13:06:47
Citaat van: "Lex"
Citaat van: "Mikey Fuoco"
'Iets' krimpen zou geen kwaad kunnen  :D

gaat je niet lukken met wol denk ik, of het krimpt tot een kleutermaatje of het blijft hetzelfde :)

Tsja en toch twijfel ik hieraan. Mijn lamswollen truitjes (truitjes -> associatie met dameskleding  :lol: ) zijn dus in de was, gewoon op 30 graden 'iets' gekrompen, terwijl ik juist ook van deze truitjes verwachtte dat ze zouden lubberen. Dus misschien iemand anders hier al ervaring mee?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #183 Gepost op: 29 maart 2006 - 13:53:36
Mijn merino of lamswollen truien gaan absoluut niet lubberen. In tegenstelling tot katoen...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Senax

• Bekijk profiel
Reactie #184 Gepost op: 09 april 2006 - 11:34:26
Ik ben zelf wel te spreken over Joop! truien. Mooie collecties, uitstekende kwaliteit. Ik heb vaker gehoord dat (een deel van) hun truien door Falke gemaakt worden. Falke van de sokken ja, maar die heeft ook een complete kledinglijn, al heb ik daar zelf 'in het echie' nog nooit wat van gezien. Iemand hier wel?

Als we het dan toch over truitjes hebben, waag ik even het sprongetje naar ... pullunder/spencer 8). Wat vinden jullie daarvan? Heb laatst sinds lange tijd nog eens eentje gescoord. Vind het zelf wel een charmant kledingstuk, het probleem is alleen dat omdat ze schijnbaar niet zo populair zijn de keuze vrij beperkt is en je vaak alleen maar 'oude lullen' exemplaren tegenkomt ...
ever give up, never surrender.

Huey

• Gast
Reactie #185 Gepost op: 09 april 2006 - 12:47:18
Joop kocht ik vroeger veel van, draag een paar truien nog steeds veel. VInd het nog steeds een prettig merk. Alleen niet zo goed verkrijgbaar en wat ik zie vind ik maar zo/zo.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #186 Gepost op: 09 april 2006 - 12:52:39
Citaat van: "Velponi"
Citaat van: "Rogier"
Maar dan vraag ik me af, is de kwaliteit van de Sartoriatruitjes 5x zo goed? ;)

Die merino dingen van de Zara zijn 40e en die van Sartoria 100e. En ze zijn zeker 2,5 keer zo goed!

En nu gaat Oger ook merinotruitjes verkopen voor 98e. Ben benieuwd, is wel een stuk dichterbij dan Sartoria voor mij...

Nou die Oger truitjes zitten in ieder geval NIET slank! Ze hebben wel mooie Borrelli truitjes (maarjah dan praat je weer over een groot bedrag). Zou eerder een Zara trui kopen (die best slank vallen) dan zo'n Oger geval.

Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #187 Gepost op: 09 april 2006 - 13:05:15
Ik ben verslaafd aan die van Sartoria

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #188 Gepost op: 09 april 2006 - 13:50:54
Citaat van: "Jacob"

Hebben ze ook van die truitjes met lange mouwen? Ben namelijk lang, vrij slank en beetje gespierde (schouders/armen. Die combinatie gaat niet goed samen met truien en hemden (boordmaat 38 en lange mouwlengte).

Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #189 Gepost op: 09 april 2006 - 14:51:38
Citaat van: "Vortex"

Hebben ze ook van die truitjes met lange mouwen? Ben namelijk lang, vrij slank en beetje gespierde (schouders/armen. Die combinatie gaat niet goed samen met truien en hemden (boordmaat 38 en lange mouwlengte).

Ze zijn prima voor mijn postuur, ben redelijk normaal (vind ik zelf). Kijk maar ff naar een foto.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #190 Gepost op: 09 april 2006 - 14:57:07
Citaat van: "Vortex"

Ze zijn prima voor mijn postuur, ben redelijk normaal (vind ik zelf). Kijk maar ff naar een foto.

Zal eens een keertje gaan kijken. Normaal gesproken moet ik altijd een hemd onder een trui aan omdat de mouwen niet ver genoeg komen.

Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #191 Gepost op: 29 april 2006 - 18:39:38
Heeft er nog iemand suggesties voor mooie katoenen truien? Alle katoenen die ik nu heb zijn een beetje vormloos geworden.

Napoleon

• Gast
Reactie #192 Gepost op: 30 april 2006 - 12:10:30
Citaat van: "Alex"
Heeft er nog iemand suggesties voor mooie katoenen truien? Alle katoenen die ik nu heb zijn een beetje vormloos geworden.
TH en RL, kun je gewoon in de wasmachine knallen en de pasvorm is perfect, prijzen, 109 en 139 geloof ik...

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #193 Gepost op: 30 april 2006 - 12:32:58
met gratis lelijk logo!
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Napoleon

• Gast
Reactie #194 Gepost op: 30 april 2006 - 13:53:16