Auteur Topic: Truien  (604437 keer gelezen)

Exaltation

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1515 Gepost op: 27 maart 2014 - 23:34:06
Klinkt super douchy nu ik het zo terug lees. Zat in de winkel wel echt met een prijs van 60-70 in mijn hoofd dus dat vond ik een iets te groot verschil. Als ik het over moest doen zou ik iig 1 trui meenemen en dan de rest even op internet bekijken. Als ze het van de vrijgevigheid van de klant moeten hebben is het einde idd nabij.

DennisM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1516 Gepost op: 28 maart 2014 - 10:50:30
Ook in de winkel gewoon te halen voor 70 hoor. Ooit bij Pohland een gehaald voor dat geld. Superfijn truitje, totdat hij een keer verdwaald is tussen de was en in de droger terecht was gekomen  :'( Nu is het een beetje een strak truitje geworden, wil er eigenlijk wel 1 of 2 bij gaan halen.

Nieuweling

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1517 Gepost op: 31 maart 2014 - 23:22:31
Zelf laatst een paar Cashmere truien gehaald bij H&M in de aanbieding. Super snelle pill natuurlijk, maar dat mag ook wel voor €30 p.s. Hoe lager de kwaliteit hoe zachter hij aanvoelt heb ik ooit gelezen. (Ivm kortere haar). Ben er erg tevreden mee. Waarschijnlijk beetje frowned upon hier op SF, H&M kleding, maar wilde het toch even delen. Een aanrader voor mensen met een beperkt budget die toch eens cashmere willen proberen, genoeg beschikbaar geweest in de winter.
Richtet mich nicht, denn ich werde gerichtet werden

NielsK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1518 Gepost op: 31 maart 2014 - 23:49:53
Super snelle pill natuurlijk
Is niet perse afhankelijk van kwaliteit. Bijna alle zachte stoffen pillen
Overigens is pillen ook niet zo'n probleem. Voor een paar euro koop je een apparaatje bij de blokker waarmee de pluisjes makkelijk te verwijderen zijn.
En na twee keer wassen pilt de stof niet meer
Die H&M truitjes zijn inderdaad veel waar voor je geld ;-)

Nieuweling

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1519 Gepost op: 01 april 2014 - 11:43:50
Persoonlijk vind ik de pil wel iets hebben, ziet er comfortabeler uit op de een of andere manier. Moet niet te gek worden met overal van die bolletjes natuurlijk. Ja ik ben er zeer tevreden mee, al helemaal met zo'n prijs!

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1520 Gepost op: 01 april 2014 - 12:04:48
Pisvlekken mogen ook tegenwoordig, ziet er heel ongedwongen uit op de een of andere manier.

Nieuweling

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1521 Gepost op: 01 april 2014 - 12:07:03
Ieder z'n meug

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1522 Gepost op: 01 april 2014 - 13:33:23
Ik denk dat Swann ongeveer het volgende bedoelt:

Net die Profuomo truitjes wezen passen bij de Society Shop. Bleken daar 90 euro per stuk te zijn. Toen ik de verkoper vertelde dat ik meende ze gezien te hebben voor goedkoper op internet leek hem dat onwaarschijnlijk. Op die website zijn ze 80. 30 euro bespaard op 3 truien. Da's toch echt online versus offline.

Wil je in de toekomst meer of minder winkels waar je kunt passen? Dan gaan we dat regelen!

Hoe lager de kwaliteit hoe zachter hij aanvoelt heb ik ooit gelezen.

Dat heb je precies verkeerd om onthouden. Hoe langer de haren, hoe zachter. Geldt voor katoen zowel als wol.

Ook in de winkel gewoon te halen voor 70 hoor. Ooit (...)

Ooit ≠ nu

[pillen] Is niet perse afhankelijk van kwaliteit.

echt wel

Persoonlijk vind ik de pil wel iets hebben, ziet er comfortabeler uit op de een of andere manier.

Niveau 5.0?

Harrie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1523 Gepost op: 01 april 2014 - 14:02:03
Bijenkorf heeft momenteel 100% merino truien voor 59,00 euro. Niks mis mee.

DennisM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1524 Gepost op: 01 april 2014 - 14:14:44

Ooit ≠ nu

Gaan we bijdehand doen...  :mrgreen:  Ooit is ongeveer een half tot driekwart jaar geleden. Wil hij een kans om 20 euro te besparen moet ie dus naar de Pohland. Uiteraard bestaat de mogelijkheid dat ze daar ook duurder zijn geworden, de volgende keer dat ik in Duitsland ben zal ik het gaan bekijken.

Nieuweling

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1525 Gepost op: 05 april 2014 - 00:17:17

Dat heb je precies verkeerd om onthouden. Hoe langer de haren, hoe zachter. Geldt voor katoen zowel als wol.

Ik dacht juist: hoe dunner de haren, hoe zachter de wol aanvoelt. Hoe langer de haren, hoe beter de trui in vorm blijft, en hoe minder de trui slijt.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1526 Gepost op: 05 april 2014 - 09:34:06
Langere vezels zijn inderdaad een kwaliteitskenmerk; een zachtere feel niet per se.

Er is mij ooit een manier uitgelegd om de kwaliteit van kasjmier op het oog in te schatten. Bekijk de trui van dichtbij op ooghoogte, en dan met name het 'maaiveld' van de vezels. Goeie kwaliteit kasjmier is compact en heeft een 'pool' van niet veel meer dan een mm. hoogte. Hoogpoliger/fluffier betekent vaak juist: meer losse korte vezels aan de oppervlakte (in de goedkoopste gevallen niet eens 100% kasjmier). Dat voelt in het begin zachter aan, maar is ook veel sneller geneigd om te pillen en te slijten.

Zachter ≠ langer(e vezels).

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1527 Gepost op: 05 april 2014 - 15:51:48
Dat 'poolen' is een soort opruwen van de vezels dat kunnen ze ook met goede kasjmier meer of minder doen. Ik denk dus niet dat je kunt zeggen bij veel pool de kasjmier minder is.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Truien
Reactie #1528 Gepost op: 05 april 2014 - 16:21:08
Zou dat betekenen dat zo'n 'betere' trui eigenlijk sneller pilt dan zou hoeven? Lijkt mij wat vreemd, maar er gebeuren natuurlijk wel gekkere dingen.

Je moet het wel zien in combinatie met andere factoren, zoals prijs (superzacht fluffy truitje onder de 100 e is niet te vertrouwen) en er zijn altijd uitzonderingen. Maar goed, bovenstaande werd mij verteld door iemand met meer verstand van zaken dan ik heb.

Djer81

• Bekijk profiel
Truien
Reactie #1529 Gepost op: 09 april 2014 - 22:43:55
kent iemand de kwaliteit van de truien van Joe Merino?
Kosten allemaal 100 euro. Ben vooral benieuwd hoe ze blijven na paar keer dragen en zelfs keer wassen...