Auteur Topic: GSM  (778109 keer gelezen)

Graham

  • Gebruiker
  • Berichten: 186
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4035 Gepost op: 02 juli 2018 – 10:47:31
App geeft €530 aan.

Ik was gisteren nog in Mongkok voor wat gear. Er zitten hier honderden zo niet duizenden winkeltjes die telefoons verkopen. Ik adviseer je om het adres van een aantal winkels op te slaan zodat je die in ieder geval kunt bezoeken. Als je daar dan eenmaal bent zul je vanzelf zien hoe groot het aanbod is, “mind blown” waarschijnlijk, dus goed om een paar adressen te hebben als ijkpunten.

Ik gebruik de app van Price.com.hk om een artikel te vinden met prijs en waar het te koop is. Contactgegevens staan er bij en winkels bieden vaak Whatsapp zodat je prijzen en beschikbaarheid kunt checken vanuit je woonkamer in NL.

Metrostation Mong Kok en Sham Shui Po moet je hebben. Ga goed na bij welke exit je moet zijn van het metrostation omdat exit A drie straten verwijderd kan zijn van exit E1 bijv. Zie het plaatje.

Geef me een seintje als je nog vragen hebt. Ik ben nog drie dagen in HK en ga morgen weer naar Mongkok om iets op te halen. Vandaag naar de kapper en daarna naar een van Guido Wong’s shirtmakers!

foto
Super, bedankt voor je antwoord. Ik heb de app zojuist gedownload. Weet je toevallig waarom er twee verschillende prijzen zijn voor dezelfde winkel?

Fijne reis nog

Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4036 Gepost op: 02 juli 2018 – 11:16:46
Super, bedankt voor je antwoord. Ik heb de app zojuist gedownload. Weet je toevallig waarom er twee verschillende prijzen zijn voor dezelfde winkel?

Fijne reis nog

Geen dank en thanks. Prijs bij het groene icoontje is het officiële product, met garantie. Prijs bij het blauwe icoontje is de ‘grijze markt’-prijs, geen garantie. Ik gebruik verder de app van Xe.com voor valutaconversie.

Omdat je in NL woont kan garantie sowieso een dingetje zijn.

Ps: dit soort winkels zitten vaak samen in 1 gebouw, op diverse verdiepingen. Huurprijzen in HK zijn torenhoog waardoor je op de begane grond vaak de wat luxere winkels treft, roltrap naar eerste verdieping of hoger is waar het begint.

Wanneer ga je?
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Graham

  • Gebruiker
  • Berichten: 186
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4037 Gepost op: 03 juli 2018 – 15:22:44
Geen dank en thanks. Prijs bij het groene icoontje is het officiële product, met garantie. Prijs bij het blauwe icoontje is de ‘grijze markt’-prijs, geen garantie. Ik gebruik verder de app van Xe.com voor valutaconversie.

Omdat je in NL woont kan garantie sowieso een dingetje zijn.

Ps: dit soort winkels zitten vaak samen in 1 gebouw, op diverse verdiepingen. Huurprijzen in HK zijn torenhoog waardoor je op de begane grond vaak de wat luxere winkels treft, roltrap naar eerste verdieping of hoger is waar het begint.

Wanneer ga je?
Aan het begin van augustus ben ik in Hong Kong, daarvoor nog in Beijing en Guilin. Prijzen in Hong Kong zijn lager dan in Beijing ga ik van uit, of klopt dat niet?
Ik ga denk ik wel voor het model met garantie, ook al is hij maar een jaar. Kan altijd nog Apple Care kopen binnen dat jaar (al denk ik niet dat ik dat ga doen want mijn apparaten gaan toch altijd stuk buiten de garantie).

Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4038 Gepost op: 03 juli 2018 – 15:46:03
Aan het begin van augustus ben ik in Hong Kong, daarvoor nog in Beijing en Guilin. Prijzen in Hong Kong zijn lager dan in Beijing ga ik van uit, of klopt dat niet?
Ik ga denk ik wel voor het model met garantie, ook al is hij maar een jaar. Kan altijd nog Apple Care kopen binnen dat jaar (al denk ik niet dat ik dat ga doen want mijn apparaten gaan toch altijd stuk buiten de garantie).

Denk dat dat wel klopt. Ik heb prijzen van camera's bekeken in Beijing, zijn hoger dan in HK. Telefoons hetzelfde denk. Verschil wordt met name veroorzaakt door de zeer gunstige belastingomgeving in HK, bijv. geen BTW.

Goeie reis straks en laat ons weten of je je koopje hebt gevonden!
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
GSM
Reactie #4039 Gepost op: 03 juli 2018 – 18:30:10
Vintage camera’s gaan hunten of was je nieuw spul kijken?

Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4040 Gepost op: 03 juli 2018 – 19:33:15
Nieuw spul. Maar voor vintage is HK ook echt een paradijs, weet jij denk ik beter dan ik. In Shanghai trouwens ook wat pareltjes, was daar vorige week en ben in deze twee gebouwen geweest, shitload aan vintage ligt daar.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Graham

  • Gebruiker
  • Berichten: 186
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4041 Gepost op: 20 juli 2018 – 14:32:18
Heb net een nieuwe iPhone gekocht. Een vriend van mij kan personeelskorting bij Apple regelen dus kon hem voor een goede prijs krijgen incl. twee jaar garantie.

M'n 6s was echt aan vervanging toe:



Apple setup is nu weer helemaal current gen, afgelopen maand ook een nieuwe MBP aangeschaft. Komende twee jaar even geen nieuwe telefoon/laptop dus hopelijk.

Welk hoesje gebruiken jullie voor bij je iPhone?
Laatst bewerkt op: 20 juli 2018 – 14:34:53 door Graham

Kings

  • Gebruiker
  • Berichten: 898
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4042 Gepost op: 20 juli 2018 – 14:34:45
Je bent vergeten te vertellen welke nieuwe telefoon je hebt gekocht. Scheelt die personeelskorting veel?

Graham

  • Gebruiker
  • Berichten: 186
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4043 Gepost op: 20 juli 2018 – 14:35:36
Je bent vergeten te vertellen welke nieuwe telefoon je hebt gekocht. Scheelt die personeelskorting veel?

iPhone 8 64Gb.
Nieuwprijs is 800 bij Apple, met personeelskorting is het 672€. Scheelt dus wel aardig, al is er nu ook een aanbieding bij de MM zag ik net voor 699€.

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4044 Gepost op: 20 juli 2018 – 14:42:13
tientjeswerk
live and let die

Kings

  • Gebruiker
  • Berichten: 898
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4045 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:14:35
Prima. Die paar tientjes cheaper dan Media Markt is de moeite haast niet maar 2 jaar garantie is wel erg relaxed.

ronl

  • Gebruiker
  • Berichten: 561
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4046 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:18:16
2 Jaar is wettelijk, niets bijzonder.

Hamerhaai

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4047 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:24:38
Welk hoesje gebruiken jullie voor bij je iPhone?

Na lang zoeken, deze: https://www.hoesjesdirect.nl/artwizz-leather-clip-case-black-iphone-7-8.html
-> geen logo, alle knoppen vrij (een must), geen dikke plastic rand voorop waar het leer overheen zit, beetje grain en nog in de bonus ook.


Kings

  • Gebruiker
  • Berichten: 898
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4048 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:53:48
2 Jaar is wettelijk, niets bijzonder.

In theorie ja. Scheelt wel enorm of je die garantie hebt bij bv. Media Markt of Apple zelf. Kleine kans dat MM je kosteloos helpt met je 18 maanden oude iPhone die de geest geeft.

Hamerhaai

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #4049 Gepost op: 20 juli 2018 – 15:56:28
Binnen 2 jaar bij een Apple Store binnenstappen word je altijd geholpen.
Heb dat garantiegeneuzel ook nooit begrepen.