Tijdloos design heeft eigenlijk geen enkele telefoon, dun en fragiel valt ook wel mee, mijn S7 was ook kaput toen ik hem van mijn bed liet stuiteren, niet anders bij Android.
Ik was een big fan van de iPhone, maar na de 5S werden ze imo echt te dun om goed beet te houden. En daarmee ook best fragiel. Heb geen Samsung gehad, wel een Nexus tussendoor. Was vrij stevig, goede grip. Stukje smaak en preferences, snap ik. Maar een telefoon is een gebruiksvoorwerp en moet tegen een stootje kunnen.
Technologisch niks nieuws, alleen wat evolutie (haptic bv) maar je kan geen revolutie bij iedere uitgave verwachten, concurrentie loopt nou niet bepaald voor. SE technisch zwaar ingehaald valt wel mee.
Dat niet elke release een revolutie hoeft te betekenen, snap ik. Alleen worden er door de befaamde Android ontwikkelaars op dit moment de meeste stappen gezet. Als eerste waterdicht, wireless charging, turbo charging etc etc. De software is erg volwassen. Je kan het zo instellen dat je niets hoeft te doen (zoals in iOS) of dat je er van alles mee kan doen (developer). De apps zijn inmiddels minstens net zo goed als die van iOS (was voor mij altijd een groot gemis in Android). Gek maar typerend voorbeeld is de keuze van Apple om de 3,5mm jack weg te halen, maar niet te kiezen voor wireless charing (afaik).
Bron please.
Je moet ze gewoon eventjes in je handen hebben gehad. iOS voelt heel erg cluttered op dit moment. Grote icons, je kan weinig apps weghalen etc. Android zonder shell betekent dat je ongeveer elke app eraf kan halen die je niet erop wilt hebben. Clutter is geen issue. Menu's voelen ook overzichtelijker.
En wat ik zei, er zijn op dit moment geen iOS exclusive apps meer die ik zou missen bij een overstap naar Android.
Daarom zei ik ook, even wachten op de Pixel. Kijken of het wat is. Er is geen reden meer om te blijven hangen aan Apple. Als het een beter product is, prima. Gewoon doen. Maar als de Pixel een beter product blijkt te zijn, stap ik gelijk over.