Auteur Topic: Pasvorm van confectiehemden  (42257 keer gelezen)

ettienne

  • Gebruiker
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #75 Gepost op: 29 september 2007 – 01:08:35
oh ja, de meeste overschatte hemden komen van Paul Smith. die is op moment aan het cashen. gewoon slechte shirts
i killed two peasants,'zei de Rus. 'you mean: two pheasants,' corrigeerde de Lord. 'No, two peasants. They were insolent. So i killed them.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #76 Gepost op: 29 september 2007 – 01:11:26
Citaat van: "ettienne"
oh ja, de meeste overschatte hemden komen van Paul Smith. die is op moment aan het cashen. gewoon slechte shirts


Welke lijn precies? Hij heeft er nogal wat.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #77 Gepost op: 29 september 2007 – 01:22:58
HM easyIron van 10 euro... Zit als gegoten, voor mij het ideale werk (restaurant) shirt. Verder eigenlijk geen RTW... past mij gewoon niet.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

ettienne

  • Gebruiker
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #78 Gepost op: 29 september 2007 – 01:32:33
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "ettienne"
oh ja, de meeste overschatte hemden komen van Paul Smith. die is op moment aan het cashen. gewoon slechte shirts


Welke lijn precies? Hij heeft er nogal wat.


jeans is het instap model, slaan we over.  ps en london is het ook niet meer wat het geweest is. Bijvoorbeeld plastic knopen. enkel gestikt, shirts als schuurpapier, verkleuren snel, krimp etc. vind ik niet kunnen,  voor mij.

mainline is beter, maar niet in verhouding wat je kan krijgen voor dat geld.

jaren terug was de ps lijn oke. helaas nu niet meer tevreden over.
i killed two peasants,'zei de Rus. 'you mean: two pheasants,' corrigeerde de Lord. 'No, two peasants. They were insolent. So i killed them.

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #79 Gepost op: 29 september 2007 – 11:55:24
Citaat van: "Harm"
Borrelli is voor mij te ruim. Maffeis zijn de armen te lang. Met Isaia heb ik nog het meeste succes.


Bijna al mijn RTW shirts (de grootste deel dus) moeten bij buik en borst worden ingenomen. Bij mij zeker ook Isaia, misschien moet ik eens bij een andere lijn (is die er?) kijken.

Twee shirts van Paul Smith zitten als gegoten, een ander van Boss ook, maar uit diezelfde collecties heb ik van PS en van Boss ook shirts die totaal verbouwd moesten worden na aankoop, terwijl ik dacht er vanuit te kunnen gaan dat ze dezelfde pasvorm zouden hebben.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

everhardt

  • Gast
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #80 Gepost op: 11 oktober 2007 – 01:09:28
Heb ook erg vaak dat de mouwen me te kort zijn.
(En als de mouwen wel OK zijn, is het shirt verder veel te groot).

Ik hoor wel eens dat nog niet 5% v.d. mannen goed in een confectie-shirt past, maar wat daar van waar is..

ettienne

  • Gebruiker
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #81 Gepost op: 11 oktober 2007 – 10:05:34
wat is te kort? Welke lengte meten jullie aan voor mouwen?

zelf houd ik aan dat de mouwlengte van mijn jasjes altijd 15 cm is vanaf het puntje van mijn duim en daar komt 4 cm shirt onder vandaan. 11 cm dus vanaf het puntje van de duim

Wat meten jullie als juiste lengte?

boordmaat 39
confectie maat 46
i killed two peasants,'zei de Rus. 'you mean: two pheasants,' corrigeerde de Lord. 'No, two peasants. They were insolent. So i killed them.

everhardt

  • Gast
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #82 Gepost op: 11 oktober 2007 – 11:38:38
Ik denk dat 'te kort' niet voor iedereen het zelfde is. Het is maar tot waar je je manchet door wil laten lopen: ik zou gaan voor net op de aanzet van de duib (ajbwib).

Die 11cm. die je noemt klopt bij mij ook wel aardig trouwens (niet dat 't een maat is waar je verder ook maar iets mee kan ;)).

speedster356

  • Gebruiker
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
    • dandy356.wordpress.com
Baldesarini ( nu BOSS selection) Slimmed fit
Reactie #83 Gepost op: 06 maart 2008 – 23:28:49
Deze passen mij het beste :D

Baldesarini (Now Hugo Boss Selection) light blue twill.
Swiss made, my brand of reference & preference.
 
 
Notice the how close to the edge the collar is stitched, the button holes are immaculate.
     
MOP buttons with beveled underside. Hand finished attachment.


The shoulders are shirred "grinze" where as the back is not. This to allow more movement to the sleeves while maintaining fitted shoulders. I really like the detail in the reinforced gussets.

Deze is bij Hugo Boss in Amsterdam (P. C. Hooftstraat, nast Oger :D ) llaatste zomer gekogt (uitverkoop 100€  :D )

Speed
o signature ...

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #84 Gepost op: 07 maart 2008 – 13:29:46
Mij past uit het schap Art Of Camouflage het beste. Het is dat die coupenaden erin zitten, maar anders zou ik nooit meer iets anders nodig hebben. Mouwlengte is perfect, want hetzelfde als mijn mtm shirts. Boord is top.
Keuze aan designs in mijn maat (41 mouw 7) is beperkt. Vandaar nog steeds  mtm shirts. En voor 80 euronen ben ik het mannetje. Ik doe toch nooit veel langer dan 2 seizoenen met mijn shirts.
Slecht zittende shirts geen idee, want die koop ik nooit.

Biturbo

  • Gebruiker
  • Berichten: 240
    • Bekijk profiel
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #85 Gepost op: 07 maart 2008 – 22:04:12
Citaat
Ik doe toch nooit veel langer dan 2 seizoenen met mijn shirts.


Uit hoeveel shirts bestaat je garderobe dan dat ze zo snel versleten zijn? Of ben je er zo snel op uitgekeken?

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #86 Gepost op: 08 maart 2008 – 16:28:44
Eigenlijk dat laatste.
Dan heb ik iets met een streepje bijvoorbeeld en een seizoen later is de streep weer net even een andere kleur of zo en dan vind ik dat weer mooier en hup, een afgedankte poetslap.  :oops:

Ik heb op het moment (loop naar de kast en ga ze tellen) 16 shirts die ik graag en vaker draag.
En dan nog 14 waarvan ik me nu afvraag waarom ik ze nog in de kast heb hangen, omdat ik nog nauwelijks draag.

Eigenlijk heb ik dus nog een paar shirts nodig.  :lol:

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #87 Gepost op: 08 maart 2008 – 18:42:06
Misschien moet je wat minder "vreemde" shirts kopen zoals die art of camouflage hemden. Ik heb een stuk of 40 shirts, gewoon streepje, lichtblauw, roze, wit, allemaal tijdloze hemden. Draag die van 5 jaar oud net zo graag als een nieuwe. Weet van sommige hemden niet eens wanneer ik ze gekocht heb.

babyjoe

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #88 Gepost op: 08 maart 2008 – 21:33:41
In de lowend classe:
H&M ... Het zijn de enige confectiehemden waarvan de mouwen een goede lengte hebben voor mij (ik heb korte armen).
  :cry:

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
Welke confectie hemden pas jij het beste, en het slechtste?
Reactie #89 Gepost op: 08 maart 2008 – 22:43:21
Citaat van: "marcos"
Misschien moet je wat minder "vreemde" shirts kopen zoals die art of camouflage hemden. Ik heb een stuk of 40 shirts, gewoon streepje, lichtblauw, roze, wit, allemaal tijdloze hemden. Draag die van 5 jaar oud net zo graag als een nieuwe. Weet van sommige hemden niet eens wanneer ik ze gekocht heb.


Klopt ook. Vandaar dat ik ook bezig ben mijn collectie om te vormen.