Auteur Topic: Het is zomer, dus sandalentijd?  (13312 keer gelezen)

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het is zomer, dus sandalentijd?
Reactie #30 Gepost op: 05 augustus 2009 - 16:38:35
In de buurt van stranden en in tuinen draag ik zonder enig probleem mijn MTO Rondini-slippers uit Saint-tropez. Model Saharienes: http://www.art-concept.net/rondini/images/DSC01079.JPG

Mooi. Ze zitten prettig?
Ik ga die ook maar eens bestellen. Ik vind slippers, bermuda en polo namelijk prima kunnen (bij mij in de tuin ;)).
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #31 Gepost op: 05 augustus 2009 - 16:55:38
Verder op zeer zomerse dagen in en om het huis of naar het strand, Havaďanas, Italia of Brazil.

+1. In alle andere gevallen: just say no.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het is zomer, dus sandalentijd ?
Reactie #32 Gepost op: 05 augustus 2009 - 17:41:04
Idem. In het openbaar draag ik in beginsel een lange broek* en luchtiger aan mijn voeten dan een paar loafers of heel soms een paar canvas sneakers wordt het niet.

*) Mijn omgeving begrijpt mij niet.

Korte broeken bezit ik niet, wat sportkleding (zwembroek, koersbroek, etc.) daargelaten. Dat zie ik ook niet veranderen totdat ik onverhoopt wilsonbekwaam wordt.

Ik wil wel een lans breken voor Espadrilles als alternatief voor sandalen.

Groeten,
Don

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 05 augustus 2009 - 17:49:28
Als het lekker weer is, zoals vandaag, dan draag ik graag shorts.
En die zijn zeker SF proof.( Incotex,Coast Weber Ahaus)
Het is wel zo dat sommigen het wel en anderen het niet staat.
Meen me een keer een foto van een zogenaamd stijlfiguur in korte broek te herinneren.
(de heer J.Kelder) :mrgreen:

Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #34 Gepost op: 05 augustus 2009 - 17:52:41
Ik wil wel een lans breken voor Espadrilles als alternatief voor sandalen.

Draag je ze ook buiten, Don? (Op het strand na dan.)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 05 augustus 2009 - 17:55:28
Draag je ze ook buiten, Don? (Op het strand na dan.)

Jazeker, bijvoorbeeld onder een linnen broek. Wel beperk ik het gebruik ervan tot mijn vrije tijd.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 05 augustus 2009 - 19:45:40
Ik ga er maar van uit dat je serieus bent. Waarom zou je je in hemelsnaam persoonlijk aangevallen voelen?

Ach, het is allemaal niet zo zwaar bedoeld.
Maar dit is toch een forum over stijl voor heren.
En daarop is het niet zo gepast om mijn sandalen (hoe mooi ik ze ook vind) en korte broek ten toon te stellen.
Als ik dat wil posten dan is er heus wel ergens een campingforum of zwembadforum waar met liefde hierover geschreven kan worden.
Op dit forum, waar het woord "bespoke" vaker valt dan het woord "casual", valt het een beetje uit de toon.

Dat is helemaal geen probleem natuurlijk, maar waarschijnlijk wel een beetje nederlands.
Of zijn er ook sandalentopics op engelse en amerikaanse fora?
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Mediaman

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 05 augustus 2009 - 19:46:12
Mooi. Ze zitten prettig?
Ik ga die ook maar eens bestellen. Ik vind slippers, bermuda en polo namelijk prima kunnen (bij mij in de tuin ;)).

Ze zijn vrij stijf, ze moeten wel ingelopen worden. Ter referentie mijn schoenmaat Maganni is 8,5 is Rondini 5.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 05 augustus 2009 - 19:52:12
Ach, het is allemaal niet zo zwaar bedoeld.
Maar dit is toch een forum over stijl voor heren.
En daarop is het niet zo gepast om mijn sandalen (hoe mooi ik ze ook vind) en korte broek ten toon te stellen.
Als ik dat wil posten dan is er heus wel ergens een campingforum of zwembadforum waar met liefde hierover geschreven kan worden.
Op dit forum, waar het woord "bespoke" vaker valt dan het woord "casual", valt het een beetje uit de toon.

Dat is helemaal geen probleem natuurlijk, maar waarschijnlijk wel een beetje nederlands.
Of zijn er ook sandalentopics op engelse en amerikaanse fora?

Dat zal daar ongetwijfeld ook besproken worden neem ik aan, maar dat wellicht de bespoke slippers en slippershoes?
De heren lopen daar tenslotte, meer dan wij hier, op de vilten pantoffel slipper shoes buiten naar de opera etc. :mrgreen:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Kevin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #39 Gepost op: 05 augustus 2009 - 19:56:57
Mijn inziens, teenslippers: oké. Maar de normale sandalen die je veelal op straat ziet (rubberen zool, met al die textielen bandjes): not done. Vooral die mensen die er sokken in dragen snap ik niet. Al moest ik wel lachen toen ik laatst iemand met Tweetie-sokken in zijn sandalen zag, en een BD-shirt met Looney Tunes-das :lol:

Ook de betere, leren sandalen vind ik vaak niet mooi. Maar dat is mijn mening hč.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #40 Gepost op: 05 augustus 2009 - 20:02:18
Je bent een veelzijdig man :-).

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 05 augustus 2009 - 20:09:11
Strand en rondom huis regelmatig in Havaianas en korte broek bij 25C+.
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #42 Gepost op: 29 maart 2010 - 13:51:13
De winter is voorbij dus ik schop deze even omhoog.

Ben dus op zoek naar "veredelde teenslippers". Op de Maldiven is vrijwel alles blootsvoets (zelfs in het restaurant lag zand) maar op sommige momenten (zoals juist in het restaurant) draag ik toch graag enigszins "schoeisel" onder m'n (lange) linnen broeken. Vorig jaar teenslippers van leer met kaki canvas bovenwerk. Nu zoek ik iets waarin ik niet mijn tenen steeds hoef te krommen om er uit te glijden (dus met bandje achter). LV heeft wel aardig maar alleen in het zwart. De twee links in de OP van dit topic zijn ook wel aardig maar zo te zien hebben die geen directe webshop (al kan er wel besteld worden maar alleen voor maatwerk).

Dus tips zijn welkom :)

Wat? Niet stijlvol genoeg? Bij 33 graden vind ik dat nét iets minder van belang ;) Linnen voelt dan overigens nog steeds heerlijk (maar dit terzijde). Gelukkig maar want in het restaurant waren duidelijke kledingcodes waar men zich overigens ook behoorlijk goed aan hield.
Laatst bewerkt op: 29 maart 2010 - 14:57:09 door Fastcruiser

Charlie

• Gast
Reactie #43 Gepost op: 29 maart 2010 - 14:06:07
Er zijn genoeg alternatieven voor teenslippers of sandalen, ook bij 33°C.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #44 Gepost op: 29 maart 2010 - 14:41:00
Blote voeten - althans de bekoorlijke exemplaren - zie ik graag bij een vrouw. Blote mannenvoeten moeten in het openbaar simpelweg bedekt worden, om de simpele reden dat ze lelijk zijn. Maatschappelijk is het namelijk nog niet geaccepteerd dat mannen naar de pedicure gaan. Mannen op slippers schuwen 'gender-bending' niet en zijn, in mijn optiek, niet minder erg dan mannen in panties, behaatjes en zijden stringetjes. Doe je dit binnenshuis dan wens ik je veel plezier (ach, we hebben allemaal wel onze eigenaardigheden), toon je het op straat dan zeg ik: bah, bah en ook nog getver.

Kom je met het hitte-argument - welke in Nederland volslagen ridicuul is, maar dit terzijde - dan wil ik, net als Don in dit topic (dd. zomer 2009), een lans breken voor het dragen van espadrilles. Een meer dan passend alternatief.