Auteur Topic: Mijn trouwpak  (736411 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1200 Gepost op: 31 maart 2012 - 19:34:53
Schoenen had je al hè?

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #1201 Gepost op: 31 maart 2012 - 19:54:09
C&J Alex eronder. Shirtje is een subtiel wit visgraatje. Enkel manchet.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1202 Gepost op: 31 maart 2012 - 19:57:13
Dezelfde kleur als die van Bob hierboven?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #1203 Gepost op: 31 maart 2012 - 20:05:50
Lastig te zien op de foto, de stof van Bob lijkt meer glans te hebben.

Hier wat foto's van de stof, binnen en bij daglicht. Lastig om de kleur goed op een foto te krijgen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1204 Gepost op: 31 maart 2012 - 21:22:51
Hoe laat was jij op de Denneweg, Bill? Ik liep er ook even vandaag, rond een uur of vier even bij Andrès binnengelopen, niets gekocht. Zag nog e.o.a. SF-achtige schobbejak met Rollie, dubbele monks en hoog water driftig heen en weer dribbelend en in zijn spreekijzer kwebbelend, geen idee wie dat was.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #1205 Gepost op: 31 maart 2012 - 21:44:08
Rond die tijd was ik alweer weg en was met trouwaanhang en zonder rollie.

guest45

• Gast
Reactie #1206 Gepost op: 31 maart 2012 - 22:10:53
Zag nog e.o.a. SF-achtige schobbejak met Rollie, dubbele monks en hoog water driftig heen en weer dribbelend en in zijn spreekijzer kwebbelend, geen idee wie dat was.

Dat was ik; Ik moest voor een vriend die eerder op de dag een donkerblauw trouwpak besproken heeft doorgeven dat hij toch liever een paars-gouden paisley voering wil. Zal goed staan bij zo een zwarte Alex.  :mrgreen:

-edit-

Zoiets

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1207 Gepost op: 31 maart 2012 - 22:49:04
Ik trapte er bijna in.

Alfa77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1208 Gepost op: 18 april 2012 - 12:45:05
Aangezien ik nieuw ben en dus geen EIGEN topic mag openen (helaas) doe ik het maar op deze manier.

Ik ben op zoek naar een nieuw pak, het is een trouwpak (augustus 2012), maar indien mogelijk zou ik het daarna ook nog willen dragen dus ik zal een niet te 'feestelijke' stof moeten kiezen.

*Nu ben ik nogal gespierd en zit dus vast aan de zogenaamde MTM? pakken, standaard confectie past niet.

Ik ben bij een 2 tal winkels geweest, een nette herenmodezaak in mijn woonplaats en bij de 'maatwerk' vestiging van SUSU op de Willemsparkwg in Amsterdam. Beide zaken komen voor een 'maat' 3-delig pak en 'maat' hemd uit op ongeveer € 1.100,- in de door mij (in eerste instantie) gekozen stoffen.

Ik zoek een donkergrijs pak, mooi gesneden om mijn lijf met een glimmertje erin (om het feestelijk te houden) voor de bruiloft.

Als ik 'HET' pak vind en het is enkel voor de bruiloft, dan is dat ook goed, dat gaat voor, maar voor € 1.100,- zou ik het wel fijn vinden als ik het nog eens aan kan, snappen jullie?!

Kortom, ik wil eigenlijk zo min mogelijk uitgeven voor een mooi zittend pak + hemd, ik geef niets om merknamen. Liever van een minder/onbekend bekend 'merk', ALS HET MAAR GOED GEMAAKT IS EN ECHT GOED BIJ MIJN LICHAAM PAST.

Ik heb geen vest budget, als het € 1.100,- moet kosten, dan is dat nu eenmaal zo. :( :wink:

Dus kom maar op maar alle goede adviezen en tips.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #1209 Gepost op: 18 april 2012 - 12:48:44
Volgens mij blijft je capslock af en toe hangen?

Ontopic:

Ik zou als je het pak nog door wilt dragen geen glimmertje er in verwerken..

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1210 Gepost op: 18 april 2012 - 13:00:53
Maatwerk is bij een atletische bouw sowieso het mooiste inderdaad.

Pakken van mooie kwaliteit en een gladde weving hebben altijd al een mooie zachte glans. Ik zou niet voor een speciaal 'glimmetje' gaan. Driedelig grijs lijkt me al bijzonder genoeg, en bovendien is het niet de bedoeling meer op te vallen dan de bruid. ;)

Als je voor Suit Supply zou gaan, of voor bijv. The Red van Oger, of voor Business Basics van Vanita (een favoriete winkel van velen op dit forum), kun je het na de bruiloft nog zeer goed aan als zowel drie- als tweedelig pak.

Vergeet niet minstens 300 euro voor de schoenen in de calculatie mee te nemen, wil je echt in stijl trouwen. :)
Laatst bewerkt op: 18 april 2012 - 13:02:52 door Idomeneo

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1211 Gepost op: 18 april 2012 - 13:06:13
Ik zapte laatst langs een kookprogramma waarin de chefkok het telkens had over een krokantje, een zoutje, een zuurtje en een zoetje. Daar moest ik even aan denken. Is het hip tegenwoordig om zo te praten? Dat wist ik niet.

Je vraagje past in elk geval prima in dit topicje, dus geen redentje op een nieuwe te openen.

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1212 Gepost op: 18 april 2012 - 13:09:57
Je bedoelt natuurlijk een nieuwtje. ;)

Alfa77

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1213 Gepost op: 18 april 2012 - 13:25:53
Thanks voor de reacties en de 'goede'grappen'  :wink:

Schoenen ben ik nog niet uit, maar ik ben me bewust van de kosten voor mooie stappers.

Naderhand zal ik het pak toch niet meer 3-d gaan dragen hoogstwaarschijnlijk.

Waarom SUSU, of OGER of VANITA...wat maakt dat ik daar naartoe zou moeten?

Kaizen

• Bekijk profiel
Reactie #1214 Gepost op: 18 april 2012 - 13:34:38
Ik denk vanwege hun reputatie betreffende prijs/kwaliteit verhouding binnen het door jou gestelde budget. Ik heb zelf erg goede ervaringen met Vanità, maar betwijfel of je dan met jouw budget toekomt.