Auteur Topic: Mijn trouwpak  (679601 keer gelezen)

Mediaman

  • Gast
Mijn trouwpak
Gepost op: 18 april 2009 – 23:46:01
Gents,

Volgend jaar zomer (Juni) ga ik trouwen en de jacht op het trouwpak is gestart! Aangezien mijn ouders constants hints afgeven ga ik ervan uit dat zij het pak willen betalen en daarom wil ik het niet te gek maken. Ik denk aan een MtM onder de € 750,- dit is mijn huidige lijstje van mogelijke opties; Oger DFS of KOOL MtM. Wat denken jullie dat de beste keuze is? Menco een optie voor dit budget?

Ik denk overigens aan een lichtgrijze stof, twee-knoops,....en verder weet ik het nog niet.

Saluti!


Mediaman

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1 Gepost op: 19 april 2009 – 00:10:07
Gefeliciteerd, Mediaman. Dat bedrag is niet heel ruim voor een mtm-pak, maar je zou Menco zeker even kunnen polsen.

Alberts

  • Gebruiker
  • Berichten: 791
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #2 Gepost op: 19 april 2009 – 00:10:48
Ten eerste, feli!
Het label DFS is geen maatwerk, wel maken ze op de afdelling dressed for succes in amsterdam, waar meerdere merken gevoerd worden, maatwerk. maar niet voor jouw budget. Is die verwarring in ieder geval al uit de wereld.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Gaja

  • Gebruiker
  • Berichten: 859
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #3 Gepost op: 19 april 2009 – 00:29:37
Gefeliciteerd Mediaman!! Je zou New Tailor in overweging kunnen nemen. Zij leveren een maatpak vanaf 600 euro aldus hier.
Life is too short to drink bad wine

Vodro

  • Gebruiker
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #4 Gepost op: 19 april 2009 – 00:48:47
Menco een optie voor dit budget?

Volgens de site is de prijs voor een pak vanaf 660 euro. Of je van de stoffen heel blij wordt weet ik niet, maar het is wellicht de moeite waard om eens te kijken.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #5 Gepost op: 19 april 2009 – 07:11:08
Gefeliciteerd, Mediaman (en Mediavrouw).

Het is even reizen, maar Russo Italia te Haren (provincie Groningen) zou een optie kunnen zijn. Maatpak vanaf 599 euro.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #6 Gepost op: 19 april 2009 – 07:13:10
Gents,

Volgend jaar zomer (Juni) ga ik trouwen en de jacht op het trouwpak is gestart! Aangezien mijn ouders constants hints afgeven ga ik ervan uit dat zij het pak willen betalen en daarom wil ik het niet te gek maken. Ik denk aan een MtM onder de € 750,- dit is mijn huidige lijstje van mogelijke opties; Oger DFS of KOOL MtM. Wat denken jullie dat de beste keuze is? Menco een optie voor dit budget?

Ik denk overigens aan een lichtgrijze stof, twee-knoops,....en verder weet ik het nog niet.

Saluti!


Mediaman

Niet zo gek veel ervaring mee (lees geen) (met MTM pakken dan he. Wel met trouwen)...maar wel heel erg gefeliciteerd :-)
(Overigens denk ik dat je budget zich niet zo heel goed leent voor MTM, maar je weet nooit....verras ons :-))

IK heb al gehoord dat volgend jaar juni geweldig weer wordt...dus dat wordt een knalfeest \:D/ \:D/ \:D/
Laatst bewerkt op: 19 april 2009 – 07:15:09 door maboc
Niets zo veranderlijk als de mens

Mediaman

  • Gast
Re: Mijn trouwpak
Reactie #7 Gepost op: 19 april 2009 – 09:47:43
Gents,

Dank voor alle felicitaties, ook namens mijn aanstaande frouw. -Prins Bernhard-stem-

Dat krap zou worden dacht ik al, het moet een mooi luxueuze stof worden, dat gaat de feestelijke uitstraling geven. Dan ga ik in eerste instantie kijken naar RtW van DFS en KOOL. Over het algemeen ben ik qua maten Jan Modaal en pas ik daar met wa kleine aanpassingen goed in. Ergo, als ik het budget aanhoud en ik ga voor RtW, zijn DFS en KOOL dan nog steeds een goede keuze?

Waar het op neer komt qua budget is ongeveer een € 1.250 voor mijn outfit. Onderverdeeld; pak ca. € 750/800, schoenen ca. € 250/€ 300, waarschijnlijk Magnanni monks, riem ca. € 100, shirt MtM ca. € 150.

De outfit van Mediavrouw is een geheel andere kwestie,....mooiste dag, meisjesdroom, blablabla,.... :shock: :wink:
Laatst bewerkt op: 19 april 2009 – 09:50:13 door Mediaman

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #8 Gepost op: 19 april 2009 – 10:55:34
Geweldig nieuws Mediaman!

Met dat budget denk ik dat je wel MTM kan slagen. Het zal ook een beetje afhangen van de wensen, maar je kan natuurlijk altijd een belletje doen naar Menco of New Tailor. Nog geen trouwplannen, maar mocht ik ze krijgen dan zou ik het pak laten maken door Menco. Komt met name door de klik die ik daar heb met de mensen daar.

Nogmaals, gefeliciteerd :D

Kees

  • Gebruiker
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #9 Gepost op: 19 april 2009 – 12:20:47
Gefeliciteerd!

P.S.: waarom trouw je niet in jacquet? Zeer stijvol!
Als U wilt dat u iets niet geschiedt doe het ook een ander niet.  Confucius.

Nightwatch

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #10 Gepost op: 19 april 2009 – 12:40:27
P.S.: waarom trouw je niet in jacquet? Zeer stijvol!

Sta ook voor die keuze en neig naar een Jacquet.
Hoor graag argumenten voor de keuze Jacquet / MTM.

Dat MTM zou waarschijnlijk bij Menco vandaan komen, maar waar haal ik een betaalbaar Jacquet vandaan?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #11 Gepost op: 19 april 2009 – 12:46:19
Dat MTM zou waarschijnlijk bij Menco vandaan komen, maar waar haal ik een betaalbaar Jacquet vandaan?

Niet hier (hoewel betaalbaar een relatief begrip is). Maar daar zie je wel het mooie verslag van de bespoke morning coat van Looking to Improve.


Kees

  • Gebruiker
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #12 Gepost op: 19 april 2009 – 12:50:10
maar waar haal ik een betaalbaar Jacquet vandaan?


Gewoon huren. Een goede verhuurder past het voor je aan als het niet helemaal past.
Als U wilt dat u iets niet geschiedt doe het ook een ander niet.  Confucius.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #13 Gepost op: 19 april 2009 – 12:51:03
Met het gevaar Mediamans topic te kapen: Suitsupply verkoopt ook jacquets, echter is het maar de vraag of dit wat is. Huren zou ik niet doen.

Mediaman

  • Gast
Re: Mijn trouwpak
Reactie #14 Gepost op: 19 april 2009 – 12:53:59
Gefeliciteerd!

P.S.: waarom trouw je niet in jacquet? Zeer stijvol!

Een jacquet is zeker stijlvol, maar dat past niet bij me. Dan voel ik me niet op mijn gemak in en dat ga je zien. Dank natuurlijk voor de suggestie.

Hι MIJN topic!!! :lol: