Als nieuweling heb ik uiteraard nog lang niet alles op dit forum gelezen maar het verbaasd me eigenlijk dat ik tot nu toe nog weinig heb gevonden over dit frustrerende onderwerp.
Hoewel ik mijn kleding voorzichtig was, niet in de droger etc. gaan vesten en truien toch sneller pillen en pluizen dan mij lief is. Ik merk dan eigenlijk geen verschil tussen betere/duurdere merken en goedkopere. Een relatief goedkoop casual vestje van Replay blijft bijvoorbeeld beduidend mooier dan een 3 x zo duur vest van Hackett van hetzelfde materiaal. Gelijk van leeftijd, qua gebruik en wasbehandeling. :-k
Ik heb bij de Blokker een kleding tondeuse/scheerapparaat gekocht. Een prul van 10 euro. Het principe van zo'n apparaat werkt verbazend goed! Het scheervlak is (uiteraard) zo dat de stof er niet tussen komt en het ding scheert alle pillen, pluizen en bolletjes er keurig af. Hierbij de kanttekening dat dit wel tijd kost omdat het motortje en batterij zo gammel is dat het na amper 10 minuten al over is. Maar wel een prachtig glad vest dat er niet meer oud en verwassen uitziet!

Hebben jullie ervaring met dergelijke apparaatjes en vooral, wat is er een van goede kwaliteit? Verbazend dat 'iedereen' te maken heeft met pillende en pluizende kleding maar er op dit gebied zo weinig te koop is. Geen enkele bekende fabrikant (Philips, Braun, Remington ed.) maakt iets...

Richard.