Auteur Topic: Tasselloafers  (94553 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Tasselloafers
Reactie #30 Gepost op: 15 mei 2009 - 21:27:09
Waarschijnlijk eind 18e eeuw naar Frankrijk verhuisd zoals veel meer Polen tijdens de 'Partitions of Poland' die gevolgd werd door de Great Emigration.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #31 Gepost op: 15 mei 2009 - 23:22:49
Thanks for sharing! :)

maurits

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #32 Gepost op: 13 maart 2010 - 19:28:09
Nieuw: Magnanni licht suede tassel loafers
De schoenenhype van deze zomer...yo!

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 13 maart 2010 - 19:53:14
Nouja nieuwe hype. Menco liep en verkocht ze vorig jaar al lang breed.

Verder leuke schoen
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #34 Gepost op: 13 maart 2010 - 20:04:04
Nieuw: Magnanni licht suede tassel loafers
De schoenenhype van deze zomer...yo!

Mooie schoen. Ze lijken wel erg veel qua vormen en prullaria op de Santoni per Oger-collectie. Verder natuurlijk je kousen uit wanneer je deze schoenen aantrekt;) Tasselloafers zullen wellicht in Nederland een hype worden, in het buitenland (Italia, Spanje: zuidelijke landen) worden ze al veelvuldig gedragen.
Laatst bewerkt op: 13 maart 2010 - 20:17:31 door treviorum

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 13 maart 2010 - 20:19:46
Was in de jaren 80 hier ook al een hype van.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 14 maart 2010 - 11:39:28
Was in de jaren 80 hier ook al een hype van.

In de VS al sinds mensenheugenis hip bij een zeker publiek.  :mrgreen:

Staat heel sexy mits gecombineerd met choker en British racing green sokjes. Echt iets voor jou dus  :mrgreen:

ML

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 14 maart 2010 - 14:52:29
Hier komt er weer een!

Z.K.H. de Prins van Wales met tassel loafers:

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 17 maart 2010 - 13:16:58
Een loafer vind ik per definitie geen onaardig schoeisel voor de zomer, maar dan wel zonder de "gordijn koordjes" graag. :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

ML

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 17 maart 2010 - 13:56:56
Het is redelijk veelvoorkomend dat de koordjes van de tassels worden doorgetrokken aan de zijkant van de loafer. Persoonlijk vind ik dit een leuke toevoeging, dat maakt de tassel loafer net weer iets anders dan de normale loafer.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #40 Gepost op: 17 maart 2010 - 15:32:35
De doorgetrokken veter maakt e.e.a. inderdaad anders dan de "standaard" loafer, maar ik vind deze helaas dan ook meer op een bootschoen gaan lijken. :-k
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

maurits

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 18 maart 2010 - 00:38:28
De doorgetrokken veter maakt e.e.a. inderdaad anders dan de "standaard" loafer, maar ik vind deze helaas dan ook meer op een bootschoen gaan lijken. :-k

Leone,

Ik merk dat er veel schoenen die op dit forum worden geplaats niet je smaak zijn. Dat hoeft ook niet daar is dit forum voor om je mening te geven :wink:. Schoenen in je avator zijn echter redelijk druk met kleuren,perforaties ed: iets wat niet helemaal overeen lijkt te komen met je (ietswat conservatieve) smaak....klopt dat?

Mediaman

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 18 maart 2010 - 06:53:42
Leone,

Ik merk dat er veel schoenen die op dit forum worden geplaats niet je smaak zijn. Dat hoeft ook niet daar is dit forum voor om je mening te geven :wink:. Schoenen in je avator zijn echter redelijk druk met kleuren,perforaties ed: iets wat niet helemaal overeen lijkt te komen met je (ietswat conservatieve) smaak....klopt dat?

'Nee, dat zijn two-tone Berlutti's en dat is iets heeeeeeeel anders.' :mrgreen: :lol:

Dat is tenminste het overtuigende antwoord wat ik kreeg op dezelfde vraag.  :wink:

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #43 Gepost op: 18 maart 2010 - 08:48:57
Leone,
@ Mediaman:
Nee, dat zijn two-tone Berlutti's en dat is iets heeeeeeeel anders.'  Mr. Green Laughing
Dat is tenminste het overtuigende antwoord wat ik kreeg op dezelfde vraag.  Wink
*
Dank je Mediaman voor het gepaste en passend antwoord op de vraag van Maurtis.  :wink:
Mijn smaak qua schoenen is wellicht wat conservatief voor wat het aangaat deze te combineren met een pak of kostuum en zal dan inderdaad niet kiezen voor opvallende schoenen zowel qua model als qua kleur.
Indien casual draag ik wel glad lederen loafers, sneakers [bezit zelfs een enkellaars :roll:] en de wat meer gekleurde schoenen, hieronder valt inderdaad ook deze two-tone Cycliste van Berluti [het enige "echt opvallende" exemplaar in mijn schoenkast overigens, vandaar mijn keuze deze te gebruiken als avatar]
Ik zie op het forum zeer zeker wel erg fraaie schoenen voorbij komen, maar voor mij is de combinatie met bijvoorbeeld een pak of kostuum even doorslaggevend, of de schoen past bij de gelegenheid en/of als schoen op zich. :-k
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mediaman

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 18 maart 2010 - 10:38:42
Je bent gewoon een John Lobb fanboy. :P :wink: