Auteur Topic: Greve  (187575 keer gelezen)

jos

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #15 Gepost op: 31 augustus 2005 – 11:40:32
Ik heb een paar Greves (2001). Ze zijn recentelijk overgenomen door een paar exbankiers van ABN AMRO die een leuk bedrijfje zochten. Nu maken ze hun schoenen in Romenie i.p.v. Nederland. Hoorde van Danny dat we maar even moeten afwachten wat de outsourcing voor een invloed heeft op de kwaliteit. Er schenen aanvankelijk wat problemen mee te zijn.

Zijn advies dus: even wachten wat de kwaliteit gaat doen.

Ik ben tevreden over mijn Greves!! Ik heb ze alleen zelf 'toegetakeld' (o.a. kleine barstjes in het leer), door ze dag in dag uit te dragen, geen schoenspanners te gebruiken, lange tijd niet te poetsen, en als ik dat dan wel deed veel te veel creme te gebruiken. Dus weer een hoop geleerd. Ik heb ze nu nog aan in het weekend. Ik hoor van collega's dat hun VB/Van Liers maar een paar jaar mee gaan. Huh?

Groetjes,

Jos

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Greve
Reactie #16 Gepost op: 31 augustus 2005 – 13:37:37
Citaat van: "jos"
Ik heb een paar Greves (2001). Ze zijn recentelijk overgenomen door een paar exbankiers van ABN AMRO die een leuk bedrijfje zochten. Nu maken ze hun schoenen in Romenie i.p.v. Nederland.


Net zo als VB toch? Of was dat Bulgarije?
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

JeeWee

  • Gebruiker
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #17 Gepost op: 01 juni 2006 – 23:59:51
Ik zelf loop al 18 jaar op Greve. Uitsluitend goede ervaringen. Ik heb maar 46/47... 11 en dan een iets bredere leest H. Ik heb in het verleden 2x semi maatschoenen latren maken. Destijds kon je realtief goedkoop.. iets van 150 gulden je eigen mallen laten maken. Omdat ik een standaard leest had gevonden die me perfect pasten heb ik dat nooit gedaan.

Het is een lompere schoen. Met mijn 1,97m en 115 kg mag ik dat ook hebben. De lichte italiaantjes slijt ik in een aantal maanden. Ik heb nog geen Roemeens stel. ik weet dus niet hoe die kwaliteit is. Mijn oude Greve liet ik na 5 jaar verzolen door de fabriek en liep er dan nog 3 jaar op. Ik heb nu nog 3 toonbare paren en 2 niet toonbare maar wel lekker zittende paren. Daar werk ik mee in de tuin  :lol: .

Ik vind het nederland op zijn mooist met deze schoenen. Maar dat misschien wel omdat italiaans me slecht past  :wink:

Grtz. JeeWee
leding maakt de man...

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #18 Gepost op: 02 juni 2006 – 09:51:53
En in welke prijsklasse zit dit merk ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #19 Gepost op: 02 juni 2006 – 11:05:38
C&J benchgrade, misschien ietsje meer.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

JeeWee

  • Gebruiker
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #20 Gepost op: 02 juni 2006 – 11:12:22
Citaat van: "Timothy"
En in welke prijsklasse zit dit merk ?


Het is al eventjes geleden dat ik mijn laatste Greve kocht. Intussen zijn ze van eigenaar veranderd. Dus op dit moment weet ik het niet precies. Reken op een paar schoenen uit het rek voor 250-300 euro. Reken voor maatwerk ongeveer 500 euro. Afhankelijk van model; maat; soort leer.. enz...


Grtz, JeeWee
leding maakt de man...

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #21 Gepost op: 02 juni 2006 – 11:40:03
In de artikelen die op de site van Greve zijn geplaatst, beweert een van de venture capitalists dat "veel gerenommeerde Italiaanse merken" hun schoenen in Transsylvanie laten maken (NRC 25 maart 2005). In Bizz zegt hij: "De hele Italiaanse schoenindustrie zit daar ook" ('daar' is Roemenie). Ik ben wel erg benieuwd welke merken het betreft. Uit het NRC stukje zou je afleiden dat het om de top van de Italiaanse merken gaat; dit lijkt mij onjuist of deze merken moeten hieraan geen ruchtbaarheid geven. Uit het Bizz artikel zou je kunnen afleiden dat het meer om merken op het niveau van Van Bommel en Van Lier gaat en lager. Maar dat zijn denk ik geen echte concurrenten van Greve.

Ik vind die Greve's er trouwens echt niet uitzien. Wat een lompe schoenen. De informatie die bij sommige modellen wordt gegeven klopt volgens mij niet: ik meen bij een aantal modellen duidelijk een rubber zool te zien, terwijl wordt aangegeven dat het een leren zool betreft. Ik denk dat als Greve wil gaan concurreren met een op dit moment uiterst succesvol merk als Santoni, dat ze dan echt andere leesten en vooral slankere modellen zullen moeten ontwerpen.

Wat de prijs betreft: ik kan me herinneren uit het gulden tijdperk dat je voor een paar Greves fl. 700-800 betaalde. Maatwerk was ik meen vanaf fl. 1300. Dat vond ik toen erg veel geld (die 700 al). Maar goed, dat is bijna 100 jaar geleden. ;)
esus saves, George Nelson withdraws!

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #22 Gepost op: 02 juni 2006 – 12:07:24
Ik heb wel leuke moccassins gezien... misschien maar eens kijken bij Aad vd. B in Noordwijk...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

JeeWee

  • Gebruiker
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #23 Gepost op: 02 juni 2006 – 12:43:21
Citaat
Ik vind die Greve's er trouwens echt niet uitzien. Wat een lompe schoenen.


Beetje ongenuanceerd. Greve heeft stevige maar ook slanke en ranke schoenen. Ik ben blij dat er zo'n merk is. Ik voel me er goed bij. Italiaans past me niet.

Grtz. JeeWee
leding maakt de man...

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #24 Gepost op: 02 juni 2006 – 12:52:47
Ik vind ze ook niet zo mooi van wat ik van de website zie. Vind het vooral niet passen dat er zo'n metalen logo'tje op zit...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

JeeWee

  • Gebruiker
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #25 Gepost op: 02 juni 2006 – 12:54:37
Citaat van: "Merlino"
Ik vind ze ook niet zo mooi van wat ik van de website zie. Vind het vooral niet passen dat er zo'n metalen logo'tje op zit...


Als je ze op maat laat maken kun je kiezen of je ze er op wil hebben of niet....
leding maakt de man...

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #26 Gepost op: 02 juni 2006 – 13:09:21
Wat fijn dat ze je die keuze laten als je ze op maat laat maken, zeg. ;) Wat die lompheid betreft: als 8 van de 10 modellen een zooldikte hebben die gebruik in veld en haag of fels und eis mogelijk maakt (m.a.w. de schoenen doen mij denken aan mijn oude Meindl Superperfect Categorie D bergschoen), dan vind ik dat je kunt zeggen dat Greve een merk is dat overwegend lompe schoenen maakt. Dat is iets genuanceerder dan mijn eerdere uitspraak. Verder vind ik de leesten van de oxfords (die leest heet ook Oxford, lekker origineel) niet mooi en ook de modernere Luganoleest vind ik te ver naar buiten gaan bij het midvoetgedeelte. Maar als Greve het voor jou helemaal is, of meer dan die Italiaanse en Britse merken waarvan mijn hart sneller gaat kloppen: prima. Het is absoluut niet mijn bedoeling jouw smaak te kritiseren.
esus saves, George Nelson withdraws!

JeeWee

  • Gebruiker
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
Lomp?
Reactie #27 Gepost op: 02 juni 2006 – 19:49:13


Nou ik ben benieuwd of jullie deze Greve lomp vinden. Dit was maatwerk en inmiddels bijna 6 jaar oud.

Grtz. JeeWee
leding maakt de man...

Huey

  • Gast
Greve
Reactie #28 Gepost op: 02 juni 2006 – 19:56:48
Nou, heel elegant vind ik ze niet. Om het zo maar eens te formuleren.

JeeWee

  • Gebruiker
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
Greve
Reactie #29 Gepost op: 02 juni 2006 – 20:03:53
Citaat van: "Huey"
Nou, heel elegant vind ik ze niet. Om het zo maar eens te formuleren.


Het is maat 11 met leest H..... oftwel 46/47 en dan net iets breder dan normaal! Kan dat elegant?
leding maakt de man...