Auteur Topic: [Foto's] Mooie plaatjes van heel mooie schoenen  (1106443 keer gelezen)

guest2946

• Gast
Re: [Foto's] Mooie plaatjes van heel mooie schoenen
Reactie #960 Gepost op: 05 april 2010 - 20:46:02
Ben het wel eens dat het niet echt gentleman like is; "mooi gemaakt maar niet echt mijn smaak" is een veel beleefdere variant op "Ik vind ze spuuglelijk".
een beetje respect voor forum genoten mag wel mijns inziens.

Charlie

• Gast
Reactie #961 Gepost op: 05 april 2010 - 20:49:36
Stel je eens voor als ik die schoenen morgen in WDDHV post. Wat zou je dan zeggen?

"Voor dat bedrag had je beter iets anders kunnen kopen."

Mediaman

• Gast
Reactie #962 Gepost op: 05 april 2010 - 20:55:03
Met jou trouwens een dozijn anderen hoor, MM, nothing personal. Maar dat bedoel ik eigenlijk wel ja.

Stel je eens voor als ik die schoenen morgen in WDDHV post. Wat zou je dan zeggen?

Dat weet ik ook wel, maar je weet ik hou niet zo van ongefundeerde 'Ik vind het niet mooi'- meningen. Als je ze dan niet mooi vind, leg dan uit waarom, dat vind ik het minste en dat probeer ik zelf ook te doen. Eens met het gegeven dat als je post op een forum, dat je dan enig eelt op je ziel moet hebben, want je vraagt om een reactie.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #963 Gepost op: 05 april 2010 - 20:57:51
Oh OK. Ik wilde eigenlijk typen ------

Het juryrapport van iemand buiten deze Little Miss Shoeshine incrowd zal luiden: ‘de bokkenpootjes kunnen écht niet, en het medaillon op de two-tone krokodillenlederen oxfords (en eigenlijk is alleen de omschrijving van de schoen al een voorbode van weinig goeds) zou dieper ingedrukt kunnen worden, want nu lijkt het op een pokdalige huid in plaats van een versiering. De leesten zijn echter wel mooi van vorm. 
Al met al dus een verkrampte poging tot originaliteit. Met hoge afwerking, dat wel. Ook erg knap hoe de two-tone whole-cut een straight-forward oplossing lijkt te bieden voor het Palestijnse conflict. Wereldvrede is iets dat niet vaak genoeg uitgedragen kan worden. Ook had de jury graag gezien dat er tijdens de presentatie een dansje gemaakt werd, of met één hand een nocturne op de toetsen gewrocht. Dan was er in het geheel, shoe + performance, nog iets van stijl en goede smaak geslopen.’

---------------- maar dat durfde ik toen ineens niet zo goed. Is dit wel gentleman-like?

Mediaman

• Gast
Reactie #964 Gepost op: 05 april 2010 - 21:00:15
Very Swann like, close enough. :lol:

guest2946

• Gast
Reactie #965 Gepost op: 05 april 2010 - 21:09:30
Dat weet ik ook wel, maar je weet ik hou niet zo van ongefundeerde 'Ik vind het niet mooi'- meningen. Als je ze dan niet mooi vind, leg dan uit waarom, dat vind ik het minste en dat probeer ik zelf ook te doen. Eens met het gegeven dat als je post op een forum, dat je dan enig eelt op je ziel moet hebben, want je vraagt om een reactie.

We dwalen off-topic, maar..... als men zegt "persoonlijk vind ik ze niet mooi" stoor ik me daar niet aan, onderbouwing is natuurlijk een pre, maar ieder zn eigen mening. Als je stelt dat je ze "spuuglelijk" vindt kan dat absoluut je mening zijn maar doe je geen moeite rekening te houden met anderen (die veel tijd in zo een product hebben gestopt) hetgeen nogal bot over komt.

Liever inderdaad dat men dat opbouwende kritiek geeft en aangeeft wat er wel/niet mooi is aan de schoen.

Nu mijn eigen mening: mooie leest van wat ik op de foto kan zien maar de verschillende leer soorten hoeven niet. De hak is erg apart maar ik vraag mij af hoe praktisch hij is aangezien tijdens het lopen die hiel het eerst aan de buitenkant de grond raakt (16:00) bij het neerzetten van de voet en bij het afwikkelen aan de binnenkant (22:30) het laatst de grond verlaat. Een ovale hak zoals die in kwestie geeft dan natuurlijk minder ondersteuning.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #966 Gepost op: 05 april 2010 - 21:32:24
Omdat zij het wellicht niet begrepen dat het schoenen waren om te laten zien wat mogelijk was.

Dat doet er naar mijn mening niet toe. Ik vind het van bijzonder weinig respect getuigen door de creaties, die door  iemand zélf met bloed zweet en tranen zijn gefabriceerd, af te doen als "spuuglelijk" of "vreselijke schoenen". Prima, het kan je smaak niet zijn en dat is iemands goed recht, maar c'est le ton qui fait la musique.

Een echte heer zal zeggen dat zoiets niet zijn smaak is, maar zal nooit als een botte hork reageren zoals een aantal hebben gedaan. Is een kwestie van fatsoen naar mijn mening, maar blijkbaar ziet niet iedereen dat zo (niet wijzende naar jou gusto overigens)  :-k
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #967 Gepost op: 05 april 2010 - 21:33:05
Nou weten we het wel.
This, madame, is Versailles.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #968 Gepost op: 05 april 2010 - 21:40:27
Nou weten we het wel.

Écht hè? Dat betweterige gedweep altijd met wat een echt heer wel en niet zou moeten. Maar goed, moraalridders moeten er ook zijn.

guest45

• Gast
Reactie #969 Gepost op: 05 april 2010 - 21:49:43
haha idd!
"een echte heer........" (bla-bla-bla)
Neemt echter niet weg dat men best fatsoenlijk met elkaar om mag gaan ipv opzettelijk mensen voor het hoofd stoten

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #970 Gepost op: 05 april 2010 - 21:50:12
Écht hè? Dat betweterige gedweep altijd met wat een echt heer wel en niet zou moeten. Maar goed, moraalridders moeten er ook zijn.

Ik dweep daar nooit mee, maar dacht dat het op deze manier omschreven beter in de doelgroep zou vallen dan dat ik had geschreven dat je een stijlloze eikel bent als je zo lomp kan reageren op iemand die zijn vakmanschap wil delen met mensen die gek zijn op  mooie kleding/schoenen.

Guess I was wrong ;-)
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

• Gast
Reactie #971 Gepost op: 05 april 2010 - 21:54:40
Een mening kan ook beledigend zijn, dus niet zo zeuren.

guest45

• Gast
Reactie #972 Gepost op: 05 april 2010 - 21:55:17
Misschien dat "een echte heer" te belerend klonk..

Credits voor Swann voor e beschrijving van de schoenen :lol:  

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #973 Gepost op: 05 april 2010 - 21:55:24
Gezeur, ik tel er maar 3 die zich "niet gentlemanlike" uitlaten. Charlie verafschuwt alles wat niet Engels is; niet serieus nemen dus. Swann is wel vaker cynisch, iets minder serieus nemen dus. En dan blijft Dirk over, en tja, om nu over 1 reactie de moraalridder uit te hangen..
Always have a better answer.

Charlie

• Gast
Reactie #974 Gepost op: 05 april 2010 - 21:57:08
Love you too, Cae.