Die categorie bestaat helemaal niet.
Je bent af en toe best een knorrige kniesoor C; uiteraard wordt hiermee "de titanenstrijd der kekke schoentjes 'oxford 2011'" bedoeld, maar dat wist je zelf ook wel.
naast de lompheid van bepaalde leesten (waar je van moet houden) vind ik vooral het afgevlakte verticaal staande stukje bij de neus (vanaf de bovenkant vam de zool en dan zeg 1 cm omhoog) lelijk. minder verfijnde manier van werken om het naaien van de zool eenvoudiger te maken.
Een zekere lompheid zie je eigenlijk altijd wel bij de norvegese maakwijze, maar past er eigenlijk wel bij vind ik persoonlijk.
Het verticaal afgevlakte staande stukje is irl niet veel anders dan bijvoorbeeld Bontoni of Silvano Lattanzi, in geval van Bettanin en Venturi wordt het model m.i. vaak wel te lomp/grof.
het is een kwestie van keuze en smaak (voor mij steekt voornamelijk de verhouding van de dikke zool tov de omhoogstande neus wat tegen).
PS => topschoenen, enkel spijtig dat ze niet wat meer of "uitgebreidere" verkooppunten hebben in België.
De dikte van de zool is variabel; er kan worden gekozen voor een dunnere zool zodat de verhouding voor jou wat beter is.
In Nederland kennen we hetzelfde 'probleem' voor wat betreft het aantal verkooppunten.