Ik bezit beide merken en kan je aangeven dat verschillen redelijk groot zijn, zo ook de verkrijgbaarheid in Nederland.
De Loding is een fijne maar qua leder zeer stugge schoen voor een zeer scherpe prijs, de Magnanni is meen ik iets duurder maar qua leder een super zachte schoen en beter verkrijgbaar in Nederland.
Loding moet daardoor ook wat meer ingelopen worden dan Magnanni, maar heeft een vergelijkbaar slanke leest en pasvorm.
Geen idee hoe Loding zich op langere termijn houdt, Magnanni is m.i. echter nogal kwetsbaar juist door het zachte materiaal.
De beide merken doen voor mij niet veel onder voor de Nederlandse merken, maar zijn wel anders van lay-out en hebben volgens mij een andere doelgroep.
Bedankt voor je verduidelijking.
Ik heb geen ervaring met beide merken dus kan er niets zinnigs over zeggen.
Je schrijft ook over "de Nederlandse merken", maar volgens mij bestaan die net zo min als "de Franse merken", in die zin dat je ze over 1 kam kan scheren.
Zo, nu weer even bijkomen:

Jammer dat die schoenen niet ook grijs zijn, dat zou het beeld nog rustiger gemaakt hebben.
Edit: waar haalt men het idee van de verticale vetersluiting vandaan? Dat zier er echt heel lullig uit.
Maar als dat het enige was..