Auteur Topic: [Foto's] Mooie plaatjes van heel mooie schoenen  (1104543 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: [Foto's] Mooie plaatjes van heel mooie schoenen
Reactie #1290 Gepost op: 16 oktober 2010 - 20:04:28
We hebben niet voor niets de uitdrukking: 'Schoenmaker, blijf bij je leest'? Niks mis met het bedienen van markten, maar als die bijproducten afdoen aan het imago van het oorspronkelijke, is er iets mis.

Als Aston Martin ineens een middenklasser gaat maken met een heel andere stijl, heeft dat invloed op over hoe men over Aston Martin denkt. Zo ook met John Lobb.

Dat het iets afdoet vinden 'wij' hier blijkbaar, is eerder een smaakkwestie dan een feit.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1291 Gepost op: 16 oktober 2010 - 21:35:39
Dat het iets afdoet vinden 'wij' hier blijkbaar, is eerder een smaakkwestie dan een feit.

Je hebt tot op zekere hoogte gelijk. In dit geval wijkt het voor mij desalniettemin zo beduidend af van het soort producten dat Lobb normaliter aflevert dat het voor mij wel afdoet aan het imago dat ik van zijn kundigheid heb.

Maar, dat kan per persoon verschillen.

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #1292 Gepost op: 16 oktober 2010 - 22:08:56
We hebben niet voor niets de uitdrukking: 'Schoenmaker, blijf bij je leest'? Niks mis met het bedienen van markten, maar als die bijproducten afdoen aan het imago van het oorspronkelijke, is er iets mis.

Als Aston Martin ineens een middenklasser gaat maken met een heel andere stijl, heeft dat invloed op over hoe men over Aston Martin denkt. Zo ook met John Lobb.

I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1293 Gepost op: 16 oktober 2010 - 22:16:39

Toen ik het postte verwachtte ik dit plaatje al. Maar je weet dat AM de Cygnet alleen aanbiedt aan klanten die al een AM hebben en om een milieubewuster gebruik van hun eigen auto's te stimuleren?

Daarnaast vind ik dit ook nog wel leuk en koddig, zelfde idee als John Lobb kinderschoentjes zou maken voor aanstaande vaders die een paar Lobbs aanschaffen.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #1294 Gepost op: 17 oktober 2010 - 07:56:11
..... en om een milieubewuster gebruik van hun eigen auto's te stimuleren?

Dat was niet om te stimuleren, maar om een groener imago en simpelweg een mindere totaal-uitstoot (quotum) te insinueren!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1295 Gepost op: 17 oktober 2010 - 11:31:32
Toen ik het postte verwachtte ik dit plaatje al. Maar je weet dat AM de Cygnet alleen aanbiedt aan klanten die al een AM hebben en om een milieubewuster gebruik van hun eigen auto's te stimuleren?

Daarnaast vind ik dit ook nog wel leuk en koddig, zelfde idee als John Lobb kinderschoentjes zou maken voor aanstaande vaders die een paar Lobbs aanschaffen.

Misschien zag ik het toch verkeerd.

Misschien moeten Japanners gewoon mooi vinden wat wij ook mooi vinden.
Dus John L. is gewoon ..... (ik heb er gewoon geen woorden voor; zo'n vuile, smerige bah!).
Die jonge Japanners moeten gewoon John L. schoenen kopen (als ze die kunnen betalen) waar hier 50+ers op lopen.
Ze moeten gewoon niet zo bijdehand doen met hun gekke schoentjes.
Alsof wij hier, in het westen, niet zouden weten hoe een schoen er uit hoort te zien.
Wij zijn boven elke twijfel verheven. Wij weten hoe het hoort; en dat geldt voor alles en iedereen.
Ons past geen enkele bescheidenheid.

Kijk maar eens naar BOIDPC.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1296 Gepost op: 17 oktober 2010 - 15:58:57
Dat was niet om te stimuleren, maar om een groener imago en simpelweg een mindere totaal-uitstoot (quotum) te insinueren!!

Zo wilde ik het niet zeggen maar het was in ieder geval bedoeld om mensen minder snel de DB9 te laten nemen als ze even wat boodschapjes gingen doen. Volslagen larie natuurlijk, maar in die context vind ik de Cygnet niks aan het imago van AM afdoen.

Misschien zag ik het toch verkeerd.

Misschien moeten Japanners gewoon mooi vinden wat wij ook mooi vinden.
Dus John L. is gewoon ..... (ik heb er gewoon geen woorden voor; zo'n vuile, smerige bah!).
Die jonge Japanners moeten gewoon John L. schoenen kopen (als ze die kunnen betalen) waar hier 50+ers op lopen.
Ze moeten gewoon niet zo bijdehand doen met hun gekke schoentjes.
Alsof wij hier, in het westen, niet zouden weten hoe een schoen er uit hoort te zien.
Wij zijn boven elke twijfel verheven. Wij weten hoe het hoort; en dat geldt voor alles en iedereen.
Ons past geen enkele bescheidenheid.

Kijk maar eens naar BOIDPC.

Zo hee, ben jij even leuk.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1297 Gepost op: 17 oktober 2010 - 19:32:13
....
...
Zo hee, ben jij even leuk.

Ik vind jou ook eigenlijk best wel leuk.
Het was ook niet persoonlijk voor jou bedoeld.
Soms trek ik het gewoon even niet.
Mijn fout (het is stijlvoller slechts de schouders op te halen en hoofdschuddend te glimlachen).

Het is maar hoe je het bekijkt..

dewortel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1298 Gepost op: 22 oktober 2010 - 00:40:39
Maar weer een schoenen plaatje dan. Heb normaal niks met krokodillen leer, maar vind deze toch wel tegek. Zijn niet zo puntig opvallend. Krijg ze morgen binnen als het goed is .

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1299 Gepost op: 22 oktober 2010 - 04:36:15
Wat zijn het, Wortel?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1300 Gepost op: 22 oktober 2010 - 08:40:43
Wat zijn het, Wortel?
Ben ik ook benieuwd naar; deze croco shoes zijn niet zo slank als de schoenen van bijvoorbeeld Mauri en passen daarom wellicht beter om onze Nederlandse voeten al heb persoonlijk niet zo veel met exotisch lederen schoenen.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1301 Gepost op: 22 oktober 2010 - 08:48:48
Wat zijn het, Wortel?

Vincci | Bordeaux Caiman Derby | Marked: 9.5 (D) | RRP: ~$3000
Vincci is a high end men's store on Jermyn St. in London, previously carrying items from Zilli, Artioli etc. These shoes are absolutely beautiful, nearly brand new, worn only three-four times. Offer: $279

bron: http://www.styleforum.net/showthread.php?t=141490

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1302 Gepost op: 22 oktober 2010 - 09:25:30
Hier kom je uit Utrecht, op SF.net uit Amsterdam en je gaat naar kleermakers in Den Haag en Leiden.  :mrgreen: Grapje Wortel.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

dewortel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1303 Gepost op: 22 oktober 2010 - 14:51:48
Ze zijn inderdaad die uit het sf topic, maar heb ze van een andere member gekocht die ze uit dat topic had gekocht.
Heb ze binnen zijn echt super, maar zijn net te klein! ahh  :(. Denk dat ik ze straks maar even op vraag en aanbod zet.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1304 Gepost op: 22 oktober 2010 - 22:29:59
Niet mooi wel apart
Voor de gespjes fetisjist
Be yourself no matter what they say