Auteur Topic: Het onderhoud van suède schoenen  (271004 keer gelezen)

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #480 Gepost op: 14 oktober 2013 - 21:58:03
Denk dat dit het beste topic is hiervoor.
Vraag aan jullie. Mijn rechter neus van mijn magnanni schoenen heeft een deuk dankzij het lopen.
Heel vervelend, want de linker is een stuk strakker. is dit te repareren en iets mee te doen? (had ik toch maar voor santoni gegaan)

Moet wel wat van te maken zijn denk ik. Kan je het zelf niet met een schroevendraaier met een doek eromheen teruglepelen? En dan eventueel de punt vullen met een prop papier? Je tenen komen daar toch niet.
Ik heb hetzelfde. Alleen dan in normaal leer bij 2 paar schoenen. Niet terug te krijgen. Met een prop papier of watten wel minder opvallend te maken.

Het probleem is erg moeilijk te verhelpen. Het wil wel eens helen om een natte prop keukenpapier erin te doen en deze erg hard aan te duwen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #481 Gepost op: 15 oktober 2013 - 08:57:33
Vochtige zeem werkt beter.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #482 Gepost op: 15 oktober 2013 - 09:35:26
Goed idee, en die er gewoon in laten zitten?

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #483 Gepost op: 15 oktober 2013 - 09:43:25
Goed idee, en die er gewoon in laten zitten?

totdat deze opgedroogd is en dan zou de deuk eruit moeten zijn, maar uit ervaring weet ik dat die er moeilijk uit gaan.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #484 Gepost op: 15 oktober 2013 - 10:52:20
in deze moet je meer kijken richting opportunities ipv problemen.
live and let die

mr3000

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #485 Gepost op: 15 oktober 2013 - 19:06:30
Ik heb de zelfde vraag ook even aan mijn schoenmaker gevraagd gezien ik veel reacties als "moeilijk op te lossen" krijg.
zijn bevindingen zal ik hier wel even delen.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #486 Gepost op: 15 oktober 2013 - 19:22:42
Ik heb de zelfde vraag ook even aan mijn schoenmaker gevraagd gezien ik veel reacties als "moeilijk op te lossen" krijg.
zijn bevindingen zal ik hier wel even delen.

Vertel....

mr3000

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #487 Gepost op: 16 oktober 2013 - 10:02:02
Kreeg response dat het prima op te lossen is maar hij niet kon garanderen dat het niet weer zou gebeuren. neemt ze wel mee als ik m'n 2 paar santoni ophaal. 

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #488 Gepost op: 24 oktober 2013 - 12:18:32
Gisteren voor het eerst mijn suède John Spencers gepoetst met de volgende werkwijze:
1. Schoen borstelen met nagelborsteltje
2. Schoen met nagelborsteltje shampooën met een beetje Dreft in lauw water
3. Laten drogen
4. Nogmaals met nagelborsteltje opborstelen.

Nu is het zo, dat na de poetsbeurt het suède  veel "ruwer" is. Waar het suède eerst glad was, is het nu een stuk ruwer ( de "haartjes" zijn nu veel beter zichtbaar).

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan vermijden bij de volgende poetsbeurt.
Misschien heeft het te maken met het feit dat ik de schoen heb laten drogen terwijl de Dreft nog op het suède zit?  Ik weet niet of dit kwaad kan?

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #489 Gepost op: 24 oktober 2013 - 12:21:08
Gisteren voor het eerst mijn suède John Spencers gepoetst met de volgende werkwijze:
1. Schoen borstelen met nagelborsteltje
2. Schoen met nagelborsteltje shampooën met een beetje Dreft in lauw water
3. Laten drogen
4. Nogmaals met nagelborsteltje opborstelen.

Nu is het zo, dat na de poetsbeurt het suède  veel "ruwer" is. Waar het suède eerst glad was, is het nu een stuk ruwer ( de "haartjes" zijn nu veel beter zichtbaar).

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan vermijden bij de volgende poetsbeurt.
Misschien heeft het te maken met het feit dat ik de schoen heb laten drogen terwijl de Dreft nog op het suède zit?  Ik weet niet of dit kwaad kan?

Probeer eens met een aansteker de haren weg te branden!

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #490 Gepost op: 24 oktober 2013 - 12:27:50
Probeer eens met een aansteker de haren weg te branden!

Is inderdaad een manier, heb ik van Eduard van Sir Max gehoord. Creme Brûlée brander, en gaan.
Indien je vaste klant bij SM bent, zou je het ook door kunnen laten doen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #491 Gepost op: 24 oktober 2013 - 12:33:20

Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik kan me voorstellen dat het invloed heeft op de haartjes. Ik zou, net als bij je eigen haren (ook bij kleine beetjes, MF), de shampoo/zeep er na een paar minuten grondig afspoelen.

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #492 Gepost op: 24 oktober 2013 - 12:42:32
Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik kan me voorstellen dat het invloed heeft op de haartjes. Ik zou, net als bij je eigen haren (ook bij kleine beetjes, MF), de shampoo/zeep er na een paar minuten grondig afspoelen.
Dus na het shampooën met afwasmiddel, de schoen onder de kraan grondig spoelen? En daarna laten drogen zonder spanners, maar met kranten o.i.d.? 

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #493 Gepost op: 24 oktober 2013 - 12:56:42
Ja, alle zeep moet eruit zijn. En laten drogen doe ik inderdaad met kranten erin. Ik dep ze na het spoelen alvast een beetje droog met een schone theedoek.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #494 Gepost op: 24 oktober 2013 - 13:06:47
Is inderdaad een manier, heb ik van Eduard van Sir Max gehoord. Creme Brûlée brander, en gaan.
Indien je vaste klant bij SM bent, zou je het ook door kunnen laten doen.

gasfornuis gaat ook, hier doe ik het altijd mee. Kleinste pit goed hoog aanzetten.