Auteur Topic: Het onderhoud van suède schoenen  (270998 keer gelezen)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #375 Gepost op: 09 december 2012 - 10:59:43
Net enkele suede paren volledige behandeling gegeven met mijn nieuwe TRT kit. Dat is toch wel even anders dan wat borstelen met een rubber borstel en Super Invulner er op.

The man with style, is the man who can smile

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #376 Gepost op: 09 december 2012 - 11:28:57
Wat heb je gedaan?

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #377 Gepost op: 09 december 2012 - 11:58:43
Een 10-stappenplan uit de brochure.

Begint met zilverzandblokje, werkt mooi:

En dit spul is echt heel goed, haal de kleuren op het eerste gezicht veel beter op dan de Invulner:

The man with style, is the man who can smile

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #378 Gepost op: 09 december 2012 - 12:02:08
In Saphir Super Invulner zit geen pigment. (Die heeft als enige functie de schoenen te beschermen tegen water) Als je de kleur wilt ophalen heb je Renovateur nodig (of Omninettoyant, om het suède te reinigen).
Laatst bewerkt op: 09 december 2012 - 15:14:44 door Jo...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #379 Gepost op: 09 december 2012 - 12:11:53
En dit spul is echt heel goed, haal de kleuren op het eerste gezicht veel beter op dan de Invulner:

Heb ik een tijd gebruikt. Sop-achtig spul.

BartD

• Bekijk profiel
Reactie #380 Gepost op: 06 februari 2013 - 10:58:11
Hallo,

Ben nieuw hier, hoop dat het niet erg is een even niet aangesneden onderwerp terug op te rakelen in plaats van een nieuw aan te maken?

Ik kocht vorige week Woensdag een paar groene suede schoenen met het einde van de soldenperiode bij ons in België in Brussel. Heb bijgaande spray voor dit type schoenen gekocht en aangebracht. Daarna heb ik ze 3 keren aangehad, waarvan 1 er jammer genoeg bij beide modder was opgekomen. Niet hallucinant veel en niet overal, maar goed.

Heb de modder er af geveegd zoals ik online vond wanneer alles droog was maar op de meeste plekken bleef er nogla verkleuring achter (aangekoekte modder, dacht ik). Heb de schoenen binnengebracht bij een schoenenmaker die ook reiniging doet en product/speciale borstel er voor heeft.

Heb ze nu teruggekregen, heb ze dus nog maar een weekje, maar er blijven verkleuringen opzitten op bepaalde plekken, vooral de voorkant en de randen waar de modder dus het meeste moet aangeraakt hebben. Bij 1 achterkant aan de linkerkant heb ik het ook voor dat de stof een stuk meer naar boven komt dan bij de rest, wat nogal opvalt en lijkt alsof de schoenen al een hele tijd meedraaien.

Valt tegen zoiets iets te doen? Kan eventueel een foto proberen posten als het helpt.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #381 Gepost op: 06 februari 2013 - 11:01:12
Foto's zijn altijd handig. Maar zonder die gezien te hebben, zou ik ze in hun geheel shampooën. Als je een stukje teruggaat in dit topic, zie je hoe.

Edit: http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,387.msg486808.html#msg486808
Laatst bewerkt op: 06 februari 2013 - 11:08:29 door NOBD

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #382 Gepost op: 06 februari 2013 - 11:03:21
Misschien is shampoo nog niet nodig. Zou het eerst gewoon met lauwwarm water proberen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #383 Gepost op: 06 februari 2013 - 11:06:42
Dat kan ook. Maar als je dan toch onder de douche staat nadat je die bemodderde bal hebt gekopt, zou ik meteen shampoo gebruiken. : )

BartD

• Bekijk profiel
Reactie #384 Gepost op: 06 februari 2013 - 12:18:06
Hallo, foto genomen maar met smartphone, jammer genoeg valt het licht niet zo goed dus probleem is niet zo duidelijk

Voornaamste probleem situeert zich dus aan onderkant achterzijde schoen en onderkant voorzijde schoen, beide zijn verkleeurd (lichter). Bij de achterkant zijn de haartjes dus ook uitgerafeld, maar dat krijg ik niet duidelijk op de foto

Dus best eens licht uitwassen?

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #385 Gepost op: 06 februari 2013 - 12:20:55
ah joh. niks aan doen.
live and let die

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #386 Gepost op: 06 februari 2013 - 13:06:17
Zou er ook niet teveel aan doen. Die invulner hierboven is wel geschikt om de kleur wat terug te halen.

BartD

• Bekijk profiel
Reactie #387 Gepost op: 06 februari 2013 - 13:23:37
Citaat
Zou er ook niet teveel aan doen. Die invulner hierboven is wel geschikt om de kleur wat terug te halen.

Valt die ergens online te bestellen? Heb die producten nog nooit in België gezien. Zelfs in de winkel waar ik deze kocht en ze best veel suede hadden hebben ze enkel 1 busje spray en that's it.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #388 Gepost op: 06 februari 2013 - 13:25:56
Schoenen zijn om op te lopen dus dan krijg je wel eens een vlekje. Worden ze alleen maar mooier van.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #389 Gepost op: 06 februari 2013 - 13:33:13
Valt die ergens online te bestellen? Heb die producten nog nooit in België gezien. Zelfs in de winkel waar ik deze kocht en ze best veel suede hadden hebben ze enkel 1 busje spray en that's it.

Kijk eens:

http://www.shoecare.nl/producten/impermeabilisant-superieur-the-royal-treatment-spray