Auteur Topic: Ogér  (1122919 keer gelezen)

kamikaze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4635 Gepost op: 24 mei 2018 - 14:22:44
Wat vinden de heren hier nou van? Voor 200 euro kan je al een prima op maat gemaakt shirt hebben. Wat is dan de toegevoegde waarde van RTW shirts met een prijs van 300-400 euro of meer? Is het de kwaliteit van de stof? Is het door wie het is gemaakt? En is dat het überhaupt waard?

DrTweed

• Gebruiker
  • “I am not young enough to know everything.”
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4636 Gepost op: 24 mei 2018 - 14:22:58
Martijnv vraagt of het een goede fit is en ik bevestig dat.
Ja, dat snap ik. Mijn punt is dat ‘een goede fit’ niet een classificatie van een hemd kan zijn, maar alleen van een persoon+hemd.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Oger
Reactie #4637 Gepost op: 24 mei 2018 - 14:23:58
Wat vinden de heren hier nou van? Voor 200 euro kan je al een prima op maat gemaakt shirt hebben. Wat is dan de toegevoegde waarde van RTW shirts met een prijs van 300-400 euro of meer? Is het de kwaliteit van de stof? Is het door wie het is gemaakt? En is dat het überhaupt waard?
Daarom snap ik niet hoe Marol shirts van €400+ kan verkopen.
Er gaat niets boven een bespoke shirt imho.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4638 Gepost op: 24 mei 2018 - 14:27:45
Ja, dat snap ik. Mijn punt is dat ‘een goede fit’ niet een classificatie van een hemd kan zijn, maar alleen van een persoon+hemd.

Ik had de vraag naar de fit dan ook gelezen als vraag hoe de fit voor mij is.
The man with style, is the man who can smile

DrTweed

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4639 Gepost op: 24 mei 2018 - 14:27:49

Ik heb liever een “merkloos” maathemd dan een niet goed passend RTW hemd met een label. Pasvorm is koning.

DrTweed

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4640 Gepost op: 24 mei 2018 - 14:29:12
Ik had de vraag naar de fit dan ook gelezen als vraag hoe de fit voor mij is.
Ik wist niet dat Martijnv en jij elkaar zo intiem kennen. Voor mij is het nietszeggend.

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4641 Gepost op: 24 mei 2018 - 14:36:43
Mijn vraag was ook of de pasvorm bij Avvo goed was.  Ik kan daar wel wat aan aflezen namelijk. Zo vallen Maffeis en Finamore wat wijder en Oger Red en Pauw huismerk Gherardi wat slanker / strakker.

Ik ben niet dik en niet dun. Avvo ook niet geloof ik. Vandaar.

Anyay, is geen discussie waard.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4642 Gepost op: 24 mei 2018 - 14:45:24
Wat is dan de toegevoegde waarde van RTW shirts met een prijs van 300-400 euro of meer? Is het de kwaliteit van de stof? Is het door wie het is gemaakt?

Stijl.

En is dat het überhaupt waard?

Hoe kan iemand anders die vraag nou voor je beantwoorden?

Pasvorm is koning.

Wat is dat dan precies, pasvorm?

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4643 Gepost op: 24 mei 2018 - 15:05:48

Mate van handwerk, stof, label.

Ik heb veel shirts op maat van rond de 200 euro. Daarnaast ook een aantal Maffeis hemden, die RTW duurder zijn dan mijn MTM shirts. De stof van de Maffeis hemden is over het algemeen 'zachter' en voelt lekkerder op het lichaam. De pasvorm van mijn MTM shirts is beter. En je kunt veel details zelf bepalen. Maar je moet er ook een paar weken op wachten.

Wat mijn voorkeur heeft verschilt van periode tot periode. Zowel qua kopen als qua dragen. Gelukkig heb ik ruim keus  :mrgreen:

DrTweed

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4644 Gepost op: 24 mei 2018 - 15:06:43
Wat is dat dan precies, pasvorm?

In deze context: snit aangepast aan je lichaam.

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4645 Gepost op: 24 mei 2018 - 15:16:14
Daarom snap ik niet hoe Marol shirts van €400+ kan verkopen.
Er gaat niets boven een bespoke shirt imho.
Ik dacht dat jouw bespoke shirts tegenvielen.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Oger
Reactie #4646 Gepost op: 24 mei 2018 - 15:16:47
Ik dacht dat jouw bespoke shirts tegenvielen.
Alleen het boord atm

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4647 Gepost op: 24 mei 2018 - 15:19:59
Ik heb persoonlijk liever MTM dan bespoke voor shirts.

The man with style, is the man who can smile

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4648 Gepost op: 24 mei 2018 - 15:26:07
In deze context: snit aangepast aan je lichaam.

Maar op welke punten dan? Voor m'n rtw Finamore's heb ik de goeie boordmaat gekozen, en daarna heb ik de mouwen laten inkorten en coupenaden in de rug laten zetten. Dat laatste had ik net zo goed niet kunnen doen, want m'n bovenlijf past er nog steeds twee keer in. Maar rond nek en schouders sluit alles perfect aan, de boorden zijn mooier dan alles wat ik ooit mtm heb laten maken, en zoiets achterlijks als de plaatsing van de knopen is ook beter, waardoor de boord mooier openvalt en er nooit ergens stof trekt. Dingen staan voor geen meter bij low-rise jeans, maar killer onder een pak of boven een broek met een iets hogere taille. Alleen m'n besproken hemden zijn beter (maar die hadden dan weer iets langer mogen zijn).

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #4649 Gepost op: 24 mei 2018 - 15:34:35
Eens Velponi. Die Finamore shirts (en Maffeis nog meer) vallen wat ruim om de torso. Daar moet je van houden en moet je stijl zijn.

Ze staan niet mooi bij een jeans, maar zijn daar ook niet voor gemaakt denk ik. Zijn echt shirts die prachtig onder een pak staan. Voor mijn jeans gebruik ik andere shirts / strakkere shirts met iets meer casual look.

Ik heb BTW normaal maar 39, maar heb 1 shirt van Finamore 38. Die zit dan meteen heel strak om de torso en prima voor de jeans (niet voor een pak want krijg bovenste knoop niet dicht).