Auteur Topic: Ogér  (1051971 keer gelezen)

FFW

  • Gast
Oger - Deel I
Reactie #45 Gepost op: 07 februari 2005 – 19:36:12
Hoe kan een dikke pad die zijn naam op zijn frans uitspreekt ( voor mij is oger oocher), zo'n grote bek hebben over hoe mensen zich moeten kleden? Die vent ziet er zelf niet uit?
Al die gladde kerels die hun broek afgewerkt hebben op kniehoogte en jasjes zo strak alsof het stierenvechters zijn, dit alles natuurlijk onder de noemer  "Napolitaans, ja zo hoort het nu eenmaal".
Napolitaans mijn reet, die gasten kunnen zich amper bewegen in die kleding.
Ik loop wel is bij Oger naar binnen, heb er zelfs een paar keer sokken gekocht en een borrellietje (natuurlijk in de uitverkoop). Maar ik snap eigenlijk niet dat die winkel zoveel klanten trekt, de arrogantie straalt ervan af.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #46 Gepost op: 07 februari 2005 – 19:40:12
Citaat van: "FFW"
Hoe kan een dikke pad die zijn naam op zijn frans uitspreekt ( voor mij is oger oocher), zo'n grote bek hebben over hoe mensen zich moeten kleden? Die vent ziet er zelf niet uit?
Al die gladde kerels die hun broek afgewerkt hebben op kniehoogte en jasjes zo strak alsof het stierenvechters zijn, dit alles natuurlijk onder de noemer  "Napolitaans, ja zo hoort het nu eenmaal".
Napolitaans mijn reet, die gasten kunnen zich amper bewegen in die kleding.
Ik loop wel is bij Oger naar binnen, heb er zelfs een paar keer sokken gekocht en een borrellietje (natuurlijk in de uitverkoop). Maar ik snap eigenlijk niet dat die winkel zoveel klanten trekt, de arrogantie straalt ervan af.


Juist daarom is het zo populair denk ik, net als Huey al zei, een van de weinige zaken waarvan de winkelnaam groter is dan de namen van de merken.

Overigens stond hij zelf ook in de winkel vandaag. T-shirt onder z'n hemd :r

Meer blikken gunde ik hem niet waardig aangezien iets anders mijn aandacht trok. Zie wat reacties hierboven ;)
Sailing, an expensive way to travel for free"

Nexus

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Oger - Deel I
Reactie #47 Gepost op: 07 februari 2005 – 19:58:57
@FFW; Vind het nogal een arrogante houding jegens iemand die veel heeft betekend op kledinggebied in NL en toch echt wat knaps heeft opgebouwd. Beetje nuance mag wel...
Fashion can be bought. Style one must possess.

FFW

  • Gast
Oger - Deel I
Reactie #48 Gepost op: 07 februari 2005 – 20:01:39
wou je zeggen dat hij niet dik is? Daar kan ik weinig nuances in aanbrengen. En het is ook een feit dat zijn naam op zijn Frans wordt uitgesproken terwijl het gewoon een hollander is. Dus.
En trouwens ik doe niet aan nuances.

FFW

  • Gast
Oger - Deel I
Reactie #49 Gepost op: 07 februari 2005 – 20:10:29
En even voor de goede orde ik heb niks tegen dikke mensen, ik heb zelf ook geen afgetraind sportlichaam. Maar zijn pakken zitten hem gewoon niet goed, en dan moet je niet jezelf neerzetten als de modekoning van Nederland.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #50 Gepost op: 07 februari 2005 – 20:42:15
FFW je betoog raakt kant nog wal... Net als Nexus al aangeeft heeft Oger veel betekend op modegebied in Nederland. Daar moet je respect voor hebben. Je mag van mij de zaak niets vinden, maar dan hoef je nog niet zo'n taal uit te slaan. Of ben je boos omdat hij geen 80% korting op maatwerk geeft... ](*,)

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #51 Gepost op: 07 februari 2005 – 20:45:25
ogér lusink is gewoon z'n naam hoor, het is niet in de stijl van francois de boulangé aka frans bakker.

FFW

  • Gast
Oger - Deel I
Reactie #52 Gepost op: 07 februari 2005 – 20:46:03
Goed, ik begrijp dat jullie oger-adepten zijn. Prima, heb ik respect voor.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #53 Gepost op: 07 februari 2005 – 20:48:52
Citaat van: "FFW"
Goed, ik begrijp dat jullie oger-adepten zijn. Prima, heb ik respect voor.

Waar maak je dat nou weer uit op? Wij hebben gewoon respect voor mensen die met hard werken wat moois opzetten en hiermee proberen de Nederlandse man beter te kleden. Uiteraard zijn er wat dingen waar je, je aan kunt storen. Maar om je daar nu zo druk om te maken...

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #54 Gepost op: 07 februari 2005 – 20:51:01
Citaat van: "FFW"
Goed, ik begrijp dat jullie oger-adepten zijn. Prima, heb ik respect voor.


anders lees je even de andere 3 pagina's van dit topic.

FFW

  • Gast
Oger - Deel I
Reactie #55 Gepost op: 07 februari 2005 – 20:53:41
sjongejonge, wat zijn jullie aardige mensen zeg. Jullie houden zo goed rekening met andermans gevoelens. Mooi, jullie ontroeren mij tot in het diepst van mijn ziel.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #56 Gepost op: 07 februari 2005 – 21:02:25
Ben geen Oger fan, heb er nog nooit wat gekocht, maar iets meer respect voor de medemens kan volgens mij weinig kwaad. Hij doet waar hij goed in is, een organisatie runnen. Beetje vreemd dat je dan weer behoorlijk krom uit de hoek komt..

Snap ook niet dat je iets om deze spullen geeft als je alles loopt af te kraken wat een ander doet.

Huey

  • Gast
Oger - Deel I
Reactie #57 Gepost op: 07 februari 2005 – 21:12:05
Citaat van: "FFW"
sjongejonge, wat zijn jullie aardige mensen zeg. Jullie houden zo goed rekening met andermans gevoelens. Mooi, jullie ontroeren mij tot in het diepst van mijn ziel.


Als je de moeite had genomen om je in te lezen op dit forum had je gezien dat wij helemaal niet zo veel met Oger hebben. Zoals anderen al vaker gezegd hebben vinden wij het wel knap wat hij heeft opgebouwd.

Uiteindelijk is die man met niets begonnen en heeft een bloeiend bedrijf neergezet. Dat jij (en de meesten van ons) er zelf niet graag kopen neemt niet weg dat het een hele prestatie is.

FFW

  • Gast
Oger - Deel I
Reactie #58 Gepost op: 07 februari 2005 – 21:12:57
Heb ik beweerd dat dat niet zo is?

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #59 Gepost op: 07 februari 2005 – 21:16:43
en was hij (ongeveer) de eerste die zich in de PC nestelde..