Auteur Topic: Ogér  (1127073 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #1605 Gepost op: 03 april 2009 - 00:41:34
Op mijn werk (zakelijke dienstverlening) worden ook eisen gesteld aan klanten.
Het gaat er hier volgens mij meer om dat je van tevoren wordt uitgesloten om onterechte gronden. Een echte dienstverlener probeert er achter te komen of die klant in zijn segment valt. Het punt dat hier gemaakt wordt, is dat op basis van oppervlakkige gronden Oger te snel een (negatief) oordeel velt over klanten.

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #1606 Gepost op: 03 april 2009 - 07:40:26
Niet alleen studenten, maar ik denk toch weinig "originelen" denk ik.
Het tweede is een beetje van beide: mijn mening en de algemene opinie hier (but please do correct me if I'm wrong).
Of Antwerpen Belgen in dienst heeft weet ik niet, maar dat lijkt mij wel.

Juist, ik begrijp wat je zeggen wilde.
Ik geloof dat de algemene opinie en jouw mening redelijk op een lijn liggen, ik ga anytime soon een bezoek brengen aan Oger, waar ik dan ook erg benieuwd ben.

Als Oger slim handelt, en het lijken mij niet de meest ondergeschikte personen, worden er Belgen aangesteld, daar het gaat om een totaal andere cultuur.

Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mediaman

• Gast
Reactie #1607 Gepost op: 03 april 2009 - 08:37:48
Nog een extra punt in deze discussie. De verkopers in de diverse zaken van Oger: zijn dat geboren A'dammers, R'dammers, Hagenaars of zullen dat import stedelingen zijn (studenten bijv)? Dat heeft een belangrijke invloed op stellingen dat Amsterdamse medewerkers zus en zo zijn en Rotterdamse medewerkers dit en dat. In mijn ogen gaat het om de uitstraling die een winkel in de ogen van de medewerkers heeft, die nemen zich vervolgens een houding aan die zij daar bij vinden passen en in de loop der jaren is A'dam arrogant, Rotterdam vriendelijk en hard werkend en Den Haag beschaafd en een tikje decadent geworden.
Interessant om te zien is welke sfeer er in Antwerpen heerst en in de loop van de toekomst zal ontstaan.

Ach, het geld word in Rotterdam verdient in den haag verdeeld en in amsterdam over de balk gepleurd!  :lol:

Uit mijn eigen retailervaring weet ik dat uiterlijk niets zegt, waar de mensen uit Hillergersberg graag duidelijk hoorbaar vroegen of we hun bestelling van honderd gulden (lang geleden) ook bezorgde in 'Hillegersbaerg' en kwam er een uur later een sjoffele Harrie binnen met een vuistdikke rol duizendjes met postelastiek en kreeg je een geeltje (25 gulden :wink:) fooi voor je hulp en advies.

Snob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1608 Gepost op: 03 april 2009 - 08:45:42

Als Oger slim handelt, en het lijken mij niet de meest ondergeschikte personen, worden er Belgen aangesteld, daar het gaat om een totaal andere cultuur.

In Antwerpen werkt er idd lokaal personeel.
Geloof wel dat er een Nederlandse kracht superviseert om het Belgische personeel en clienteel die extra Oger toets bij te brengen.
Where has all the glamour gone?

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1609 Gepost op: 03 april 2009 - 09:02:14
In Antwerpen werkt er idd lokaal personeel.
Geloof wel dat er een Nederlandse kracht superviseert om het Belgische personeel en clienteel die extra Oger toets bij te brengen.

Dank, Snob. De Oger Academy zal inderdaad wel een spoedcursus opstellen, ben ik van overtuigd. ;)
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1610 Gepost op: 03 april 2009 - 09:04:05
Ach, het geld word in Rotterdam verdient in den haag verdeeld en in amsterdam over de balk gepleurd!  :lol:

Kan zo zien dat jij uit Rotterdam komt! :lol:

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1611 Gepost op: 03 april 2009 - 10:25:49
In Antwerpen vond ik een beetje de sfeer hangen die er in Amsterdam ook is, voor de rest te weinig ervaring om er concreet wat over te zeggen.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1612 Gepost op: 03 april 2009 - 10:51:41
In Antwerpen vond ik een beetje de sfeer hangen die er in Amsterdam ook is, voor de rest te weinig ervaring om er concreet wat over te zeggen.

En was jij zelf al in Rotterdam en Den Haag geweest, Orno?

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1613 Gepost op: 03 april 2009 - 11:01:56
Even met wat feiten strooien om die onduidelijkheden alvast uit de weg te helpen:
In Antwerpen zijn Belgische mensen aangenomen. Soms is er een Nederlands iemand aanwezig om te helpen/sturen en dergelijke.
In Rotterdam werken met name Rotterdammers en omstrekers, om het zo maar even te zeggen. In ieder geval uit de regio dus. Parttimers zijn doorgaans studenten inderdaad.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1614 Gepost op: 03 april 2009 - 11:09:06
Even met wat feiten strooien om die onduidelijkheden alvast uit de weg te helpen:
In Antwerpen zijn Belgische mensen aangenomen. Soms is er een Nederlands iemand aanwezig om te helpen/sturen en dergelijke.
In Rotterdam werken met name Rotterdammers en omstrekers, om het zo maar even te zeggen. In ieder geval uit de regio dus. Parttimers zijn doorgaans studenten inderdaad.

Top Alberts! Het is overigens niet de bedoeling om Oger en/of het personeel zwart te maken. Ik geloof namelijk dat er gewoon een cultuursverschil heerst tussen verschillende filialen, waar niet elke klant mee om kan, en wenst, te gaan.

Bedankt voor de feiten!

Mediaman

• Gast
Reactie #1615 Gepost op: 03 april 2009 - 13:06:54
Kan zo zien dat jij uit Rotterdam komt! :lol:

Oh ja joh?! :wink:

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1616 Gepost op: 03 april 2009 - 13:10:17
En was jij zelf al in Rotterdam en Den Haag geweest, Orno?

Dat klopt ben in Rotterdam en Den Haag geweest. Den  Haag al een tijd geleden dus kan daar weinig zinnigs over zeggen maar weet wel dat het een relaxe sfeer was, a la Rotterdam.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1617 Gepost op: 03 april 2009 - 13:28:45
Dank, Orno.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1618 Gepost op: 03 april 2009 - 19:29:51
De bedrijsleider in antwerpen is ook een belg toch althans dat begreep ik de vorige keer toen wij in de boardroom stonden.

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1619 Gepost op: 03 april 2009 - 19:40:32
Dat klopt. Al het personeel daar is Belgisch, dit om beter met de daar heersende cultuur om te gaan. Wel is er soms ondersteuning vanuit andere hoeken van het bedrijf, puur om te sturen en dergelijke. Maar die zijn daar niet vast.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?