Auteur Topic: Ogér  (1127068 keer gelezen)

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Oger
Reactie #1575 Gepost op: 02 april 2009 - 21:22:00
Geboren en getogen Amsterdammer hier. Vind Oger Amsterdam een fijne zaak met prima service. Heeft wel een allure die weinig andere winkels hebben, vind ik. Maar dat moet je wel aanspreken en ik kan het me voorstellen dat veel mensen dat als arrogant zien.

Aaha, hier het eerste signaal!

Zelf ben ik wel redelijk fan van een sterk heersende allure, al kan dat, net als jij al aangeeft, snel op arrogantie duiden.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1576 Gepost op: 02 april 2009 - 21:32:36
Dat borrelen vind ik niet zo erg, mits na werktijden. ;)

Zou Oger Amsterdam in verhouding met de andere filialen meer BN'ers en welgevulde(zonder de discussie over het wel of niet kunnen zien hoe welgesteld een persoon is) klanten over de vloer krijgen? En dat daardoor een bepaalde arrogantie opgewekt wordt?

Ik denk dat dit wel de realiteit is, er komen daar meer welgevulde, zoals jij het dan noemt, mensen.
Verder ben ik wel van mening dat het er heel erg vanaf hangt hoe je gekleed bent en je jezelf gedraagt. Ik heb gemerkt dat ze klantvriendelijker zijn als je er zoals 'zij'  uitziet..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1577 Gepost op: 02 april 2009 - 21:42:11
Ik denk dat dit wel de realiteit is, er komen daar meer welgevulde, zoals jij het dan noemt, mensen.
Verder ben ik wel van mening dat het er heel erg vanaf hangt hoe je gekleed bent en je jezelf gedraagt. Ik heb gemerkt dat ze klantvriendelijker zijn als je er zoals 'zij'  uitziet..

Welgevuld, opdat ik het woord rijk alleen gebruik bij recepten en dergelijke.

Ben zelf nog nooit in Oger geweest; tijd voor een Mystery Shopper? :-)
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1578 Gepost op: 02 april 2009 - 21:48:18
Ik ken mensen die er echt armzalig en armtierig bijlopen maar toch zeer welgevuld zijn.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1579 Gepost op: 02 april 2009 - 21:49:53

Ik weet dat dat vaak zo werkt, en wellicht zou ik me er ook schuldig aan maken indien ik verkoper was. Maar dat is in mijn optiek echt not done. (Al is het alleen maar uit commercieel oogpunt....je weet nooit wat iemand komt besteden). Daarnaast is in mij ogen in eerste instantie  iedereen gelijk, en iedereen heeft dan ook recht op een gelijke behandeling.
Niets zo veranderlijk als de mens

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1580 Gepost op: 02 april 2009 - 21:55:49
Jongens, dit is toch allemaal oud nieuws?! :P
This, madame, is Versailles.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1581 Gepost op: 02 april 2009 - 21:56:28
Ik ken mensen die er echt armzalig en armtierig bijlopen maar toch zeer welgevuld zijn.

Precies. Ik heb wel eens een man in de showroom mag verwelkomen die zijn Ferrari kwijt wilde. De beste man kwam nota bene op de fiets, en niet veel weken later stond hij vol trots bij zijn nieuwe Toyota Yaris.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1582 Gepost op: 02 april 2009 - 21:58:28
Jongens, dit is toch allemaal oud nieuws?! :P

Rogier, denk er om; het is geen maandag he?! ;)

Oud nieuws of niet, voor mij wel interessant, vanuit verschillende perspectieven.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1583 Gepost op: 02 april 2009 - 22:15:30
Denk dat zodra Amsterdam 'in het bloed' zit, de meningen over het personeel in Amsterdam heel anders uitpakken.
Dat weet ik niet, hoor: ik voel me een halve Amsterdammer, maar ik vond Oger Amsterdam écht niet Amsterdams 'gemakkelijk', en vooral arrogant. Nu ja: sommige Amsterdammers zijn dat ook wel, trouwens, maar ik kreeg niet de indruk dat er bij Oger daar echt veel Amsterdammers werken. Meer heb ik de indruk dat het Amsterdamse filiaal érg op (nieuw) geld is ingesteld, en dat dat het enige is dat daar geldt.

Rotterdammers zijn heel anders en veel 'normaler', en dat merk ik dan ook bij Oger Rotterdam.
Laatst bewerkt op: 02 april 2009 - 22:18:19 door paulbrussel

Mediaman

• Gast
Reactie #1584 Gepost op: 02 april 2009 - 22:18:12
010 Dankt u.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1585 Gepost op: 02 april 2009 - 22:21:10
Dat weet ik niet, hoor: ik voel me een halve Amsterdammer, maar ik vond Oger Amsterdam écht niet Amsterdams 'gemakkelijk', en vooral arrogant. Nu ja: sommige Amsterdammers zijn dat ook wel, trouwens, maar ik kreeg niet de indruk dat er bij Oger daar echt vel Amsterdammers werken. Meer heb ik de indruk dat het Amsterdamse filiaal érg op (nieuw) geld is ingesteld, en dat dat het enige is dat daar geldt.

Rotterdammers zijn heel anders en veel 'normaler', en dat merk ik dan ook bij Oger Rotterdam.

Paul,

Ik doelde meer op Amsterdamse bezoekers, ipv het door jou genoemde winkelpersoneel. :-)
Maar ik begrijp wat jij zeggen wilt; nouveau riche, nouveau riche is wat de Amsterdamse klok slaat.

Over Rotterdam laat ik mij (nog) niet uit, voor iemand die pas op zijn eenentwintigste levensjaar deze stad voor het eerst aandeed. :-)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1586 Gepost op: 02 april 2009 - 22:21:59
010 Dankt u.
Haha: getogen Rotterdammer, ben ik :-). Rotterdammers zijn volgens mij betere zakenmensen 'van nature' (héél algemeen gesproken) dus klantgericht. En bovendien: mensen die zich niet zo snel laten intimideren, maar eerder mensen (zichzelf incluis) nemen zoals ze zijn. Die laatste houding is natuurlijk wel empathischer en dus klantgerichter.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1587 Gepost op: 02 april 2009 - 22:24:02
Over Rotterdam laat ik mij (nog) niet uit, voor iemand die pas op zijn eenentwintigste levensjaar deze stad voor het eerst aandeed. :-)
Dan heb je inderdaad niet veel recht van spreken :-): ik woonde er vanaf mijn zevende.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1588 Gepost op: 02 april 2009 - 22:31:01
Dan heb je inderdaad niet veel recht van spreken :-): ik woonde er vanaf mijn zevende.

Kan ik eindelijk zeggen dat ik ein kleines bisschen verstand van rechten heb. :)
Ik geloof wel dat Rotterdam een stad is die leeft, hetzij op een andere manier dan Amsterdam..

*On-topic maar weer? :P*

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1589 Gepost op: 02 april 2009 - 22:39:22
Misschien is Oger wel niet geinteresseerd in omzet van sommige mensen. Op mijn werk (zakelijke dienstverlening) worden ook eisen gesteld aan klanten. Klinkt arrogant maar niet iedere partij die onze diensten kan betalen hoeven we als klant. Kost misschien wat omzet (op korte termijn) maar versterkt ook je reputatie. Kan me voorstellen dat Oger ook zo denk en dat ze gympies met versleten jeans in de winkel of trainingsjackies met Oger-tasjes niet bevorderlijk vinden voor hun imago.