Auteur Topic: Ogér  (1127069 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #1560 Gepost op: 02 april 2009 - 16:54:57
Hele kunst hoor, om opjectief te blijven.  :mrgreen:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1561 Gepost op: 02 april 2009 - 16:59:55
Zelf kom ik veel in het rotterdamse filiaal ik drink daar mijn koffie soms een wijntje of twee en koop er niets.De andere keer koop ik er een pochet of wat anders.Al met al heb ik daar een vriendelijk relatie aan.In amsterdam gaat alles idd anders daar zijn ze in de andere filialen ook wel van bewust.

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #1562 Gepost op: 02 april 2009 - 17:07:24
Hele kunst hoor, om opjectief te blijven.  :mrgreen:

:oops: :mrgreen:
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1563 Gepost op: 02 april 2009 - 19:59:28
Dezelfde ervaring heb ik. In Amsterdam had ik niet het gevoel dat het van harte ging en kreeg ik de indruk dat men mij zo snel mogelijk de winkel uit wilde hebben. Ik was eigenlijk op zoek naar een nieuwe broek, maar die heb ik (vanzelfsprekend) maar gelaten voor wat het is. In Den Haag en met name Rotterdam daarentegen ben ik erg goed geholpen. Er wordt de tijd genomen om de winkel en de collecties te laten zien, tot nu toe heb ik altijd wat te drinken aangeboden gekregen -i.t.t Amsterdam- en het personeel behandelt je gewoon prima. Over die twee filialen heb ik dan ook niks te klagen.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1564 Gepost op: 02 april 2009 - 20:11:18
Duidelijk Vodro. Ik geloof dat het gros van de SF-leden dezelfde mening heeft; met name het verschil tussen de drie filialen.

Mijn volgende vraag is dan ook:

Welke geboren en getogen Amsterdammers zijn wel eens bij Oger in hetzelfde Amsterdam binnen geweest, wie hebben daar producten gekocht, en allerbelangrijkst; hoe denken zij over het optreden van het personeel?

Ik geloof namelijk dat er een soort van cultuurverschil heerst tussen Amsterdam en de andere twee filialen.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1565 Gepost op: 02 april 2009 - 20:37:00
Wél geboren, niet getogen Amsterdammer :) Pas geleden nog bij Oger Amsterdam geweest, heb er enkel een bescheiden katoenen, witte pochet gekocht. Wel erg vriendelijk geholpen en zonder opdringerigheid geinformeerd  over hun schoenen-collectie. ben er overigens geen vast klant.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1566 Gepost op: 02 april 2009 - 20:38:30
Dank Pico, ik neem het mee in de telling. Denk dat zodra Amsterdam 'in het bloed' zit, de meningen over het personeel in Amsterdam heel anders uitpakken. Maar dan hebben we nog wat reacties nodig.

Mediaman

• Gast
Reactie #1567 Gepost op: 02 april 2009 - 20:42:27
In Rotterdam prima behandeld, geen probleem. In Amsterdam veel meer arrogantie en betweterigheid. Ik heb wel eens navraag gedaan waar het (te) forse prijsverschil vandaan kwam bij een model Woolrich jas in Italie versus die in Nederland. In 020 werd mij gemeld dat ik een ander model voor me moest hebben en dat maar volhouden als feit.

Persoonlijk vind ik een arrogante opstelling van winkelpersoneel waar dan ook een reden om er nooit meer te komen. Alsof ze wat zijn omdat ze in een bepaalde winkel werken of een bepaald merk verkopen, please?! Dan koop ik dat zelfde merk of artikel toch echt ergens anders, no problem!  :lol:

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1568 Gepost op: 02 april 2009 - 20:47:16

Persoonlijk vind ik een arrogante opstelling van winkelpersoneel waar dan ook een reden om er nooit meer te komen. Alsof ze wat zijn omdat ze in een bepaalde winkel werken of een bepaald merk verkopen, please?! Dan koop ik dat zelfde merk of artikel toch echt ergens anders, no problem!  :lol:

Die mening deel ik met je.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1569 Gepost op: 02 april 2009 - 20:48:28
Mwa daar reken ik mezelf dan wel toe. Ja, ik ben bij Oger Amsterdam binnen geweest, en heb er ook wat gekocht, meerdere malen zelfs.
Het personeel daar is wat apart, ze willen graag zelf nogal overkomen of ze er zelf winkelen; zo zijn ze na werktijd ook vaak erg interessant bezig in cafe pc. Desalniettemin ben ik er vaak goed geholpen, wel neem ik ze kwalijk dat ze me niet genoeg geinformeerd hebben over de mogelijkheden van maatwerk. Ik kan er eigenlijk maar 1 iemand niet uitstaan, maar ook door hem word ik vriendelijk gedag gezegd.
Ze zouden moeten proberen zonder het zakelijke aan te tasten ietwat vlotten/nonchelanter, a la Al Bazar, over te komen. Of een voorbeeld nemen aan Bergdorf Goodman bijvoorbeeld, denk dat dat beter haalbaar is en meer overeenkomstig.

Mediaman

• Gast
Reactie #1570 Gepost op: 02 april 2009 - 21:04:27
Mwa daar reken ik mezelf dan wel toe. Ja, ik ben bij Oger Amsterdam binnen geweest, en heb er ook wat gekocht, meerdere malen zelfs.
Het personeel daar is wat apart, ze willen graag zelf nogal overkomen of ze er zelf winkelen; zo zijn ze na werktijd ook vaak erg interessant bezig in cafe pc. Desalniettemin ben ik er vaak goed geholpen, wel neem ik ze kwalijk dat ze me niet genoeg geinformeerd hebben over de mogelijkheden van maatwerk. Ik kan er eigenlijk maar 1 iemand niet uitstaan, maar ook door hem word ik vriendelijk gedag gezegd.
Ze zouden moeten proberen zonder het zakelijke aan te tasten ietwat vlotten/nonchelanter, a la Al Bazar, over te komen. Of een voorbeeld nemen aan Bergdorf Goodman bijvoorbeeld, denk dat dat beter haalbaar is en meer overeenkomstig.

Stumpers zijn het.  :lol:

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1571 Gepost op: 02 april 2009 - 21:05:57
Oger Amsterdam heeft een sfeertje hangen van kom niet binnen we zijn druk aan het borrelen en hebben geen tijd voor klanten..

In Rotterdam ligt het net anders daar wordt je vriendelijk geholpen en meerdere malen een drankje aangeboden en totaal niet opdringerig. 
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1572 Gepost op: 02 april 2009 - 21:06:39
Dank Barry. Je kunt dus wel stellen dat vestiging Amsterdam een ander slag verkoper/adviseur heeft staan. An sich niet heel verwonderlijk, je moet je aanpassen aan het volk dat binnenstapt, maar dan zeg ik weer dat Jan en alleman uit alle windstreken wel eens naar Amsterdam trekt; dat zal bij Oger niet anders wezen.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1573 Gepost op: 02 april 2009 - 21:10:46
Oger Amsterdam heeft een sfeertje hangen van kom niet binnen we zijn druk aan het borrelen en hebben geen tijd voor klanten..

In Rotterdam ligt het net anders daar wordt je vriendelijk geholpen en meerdere malen een drankje aangeboden en totaal niet opdringerig. 

Dat borrelen vind ik niet zo erg, mits na werktijden. ;)

Zou Oger Amsterdam in verhouding met de andere filialen meer BN'ers en welgevulde(zonder de discussie over het wel of niet kunnen zien hoe welgesteld een persoon is) klanten over de vloer krijgen? En dat daardoor een bepaalde arrogantie opgewekt wordt?

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1574 Gepost op: 02 april 2009 - 21:18:06
Geboren en getogen Amsterdammer hier. Vind Oger Amsterdam een fijne zaak met prima service. Heeft wel een allure die weinig andere winkels hebben, vind ik. Maar dat moet je wel aanspreken en ik kan het me voorstellen dat veel mensen dat als arrogant zien.