Auteur Topic: Ogér  (1127066 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: kwaliteit maatkostuum Oger
Reactie #1545 Gepost op: 21 februari 2009 - 20:24:40
Ik heb al moeite met de dikte van een 7-fold, die eigenlijk een 6-fold is. Hoe dik moet 9-fold dan wel niet zijn.  :?:

Less.... is moooooore.

:lol: 

Val wel mee de dikte van die das.

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1546 Gepost op: 22 februari 2009 - 11:10:24
Ze zijn niet erg dik er zit namelijk geen voering in. Het is puur de zijde.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #1547 Gepost op: 22 februari 2009 - 11:47:15
Mooi dasje en ik vind die witte das met soort van Delfts Blauw motief ook 8) (al zou ik hem niet heel snel dragen). Die double-faced dassen kunnen daarentegen echt niet, ik krijg er een enorm Tommy Hilfiger gevoel bij...
The man with style, is the man who can smile

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #1548 Gepost op: 15 maart 2009 - 18:52:30
Heeft iemand toevallig ervaring met de maatwerkweekends van Oger? Is het echt een immense drukte of word er gewoon keurig de tijd genomen om het pak goed te laten opmeten? Eigenlijk wil ik eens een kwaliteitspak gaan dragen en aangezien ik met veel confectie net wat minder goed uitkom lijkt me Caruso MTM wel een interessante optie, zeker aangezien de confectiepakken er erg goed uitzien. Oger is misschien niet de prettigste zaak om in rond te huppelen -al valt Rotterdam erg mee vind ik- , maar voor deze prijs kan ik me daar wel overheen zetten.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1549 Gepost op: 15 maart 2009 - 19:21:34
Voor zoiets kan je beter naar rotterdam gaan op dat soort dagen is amsterdam wel erg druk.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1550 Gepost op: 15 maart 2009 - 19:29:30
Er was een tijd geleden toch een Tom Ford maatsessie in Oger Amsterdam? Heeft iemand van hier daar wel eens aan meegedaan?
Weet niet zeker of dit het juiste topic daarvoor is, zoniet, excuses.

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #1551 Gepost op: 01 april 2009 - 13:08:57
Laatst nog quasi-verbaasd aan de piepjonge en niet al te kundige verkoper bij Oger (zal de stad niet noemen ;)) gevraagd waarom de bruine Santoni boots die ik voor E420 elders had gekocht voor een dikke 100-130 euro meer (weet het exacte bedrag niet meer) in het rek bij Oger hingen. Dat kwam door 'betere poetsmethoden' en uiteraard ook 'beter leer', volgens deze verkoper die zijn gezicht keurig in de plooi hield. Nota bene, het waren exact dezelfde schoenen en mijn exemplaren blonken die dag als spiegels vanwege een subtiele spit-shine. Gedurfd hoor!
Kon verder geen greintje humor vanaf bij die jongen, ook niet toen ik informeerde over pakken e.d. Steeds maar die serieuze en stomvervelende standaard-verkooppraatjes, alsof je daarmee iemands sympathie (en kooplust) opwekt...

Knak*; Erg jammer zijn dat soort praatjes, niet alleen de standaard-verkooppraatjes, maar zeker de indianenverhalen wanneer een verkoper het niet weet. Zelf heb ik geleerd dat je (als verkoper zijnde (Jesper, eat your heart out ;))) veel beter eerlijk kan zeggen dat jij iets niet weet en het op gaat zoeken, dan wel gaat vragen. Dit heet service, iets wat ik in het verhaal van Ramone duidelijk mis.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Sirbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1552 Gepost op: 01 april 2009 - 13:10:27
Idd
Het meervoud van lef is leven

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1553 Gepost op: 01 april 2009 - 13:16:55
Toch heb ik het idee dat men tegenwoordig zoekt naar een meer persoonlijke en informele service.

Ik zal morgen eens vragen bij Oger hoe of wat zij van plan zijn.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1554 Gepost op: 01 april 2009 - 23:37:18
Pfff, ben er 1 x geweest in Amsterdam en dat was gelijk de laatste keer. Vroeg zo een kerel of hij mij kon helpen. Zeg ik iets in de trant van ik kijk even rond. Corrigeert zo een oudere verkoper mij, dan zeg je: nee dank u wel meneer ik kijk even rond.

Snotapen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1555 Gepost op: 02 april 2009 - 09:20:44
WTF? :shock: Iemand die een klant gaat corrigeren? Tijd voor een functioneringsgesprekje geloof ik. :?

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1556 Gepost op: 02 april 2009 - 14:36:57
Vergelijkbare ervaring in Amsterdam: eens maar nooit weer. Nare zaak, imho. Zijn de vestigingen in andere steden ook zo onsympathiek?

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1557 Gepost op: 02 april 2009 - 15:05:14
tot een jaar of twee geleden was dat ook mijn beeld van Oger.

Sinds een tijdje heb ik toch echt het gevoel dat ze ook de klant die even wil kijken of de klant met wat minder geld echt willen helpen. Dwz. in Den Haag in ieder geval.

Volgens mij heb ik het al eens eerder beschreven, maar een tijdje terug vertelde ik een verkoper bij Oger dat ik een bepaald produkt echt te veel geld vond...de verkoper snapte dat prima. En toen kreeg ik een kopje koffie...

Kortom...wellicht zijn ze wat aan het veranderen.

Overigens...als iemand mij op dergelijke toon (zie post Dragoon) zou toespreken was het heel rap gebeurd met de liefde.
Niets zo veranderlijk als de mens

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1558 Gepost op: 02 april 2009 - 16:08:53
Er zal best een aantal onvriendelijke verkopers daar lopen maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.Ik zelf ga meestal naar de rotterdamse vestiging en zo af en toe amsterdam.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1559 Gepost op: 02 april 2009 - 16:31:35
Er zal best een aantal onvriendelijke verkopers daar lopen maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.Ik zelf ga meestal naar de rotterdamse vestiging en zo af en toe amsterdam.

Uiteraard moet niet alles over een (1) kam geschoren worden; het is namelijk best moeilijk om als verkoper objectief te blijven. Ontmoet je in een week tijd vijf man met flinke knaken, echt flinke knaken, die vervolgens de halve winkel leegkopen, dan valt het wel eens tegen om oprechte interesse te tonen in een klantje die enkel en alleen een pochet komt kopen (in mijn ogen de held!).

Dat heeft elke verkoper, welke branche dan ook. Kunst is juist om dat te ontgroeien en echt objectief te blijven. DAN kun je jezelf een echte verkoper noemen.

Was getekend,

Narci

Edit: TYPO  ](*,)
Laatst bewerkt op: 02 april 2009 - 21:51:17 door Narcissus